Jechaliście ostatnio w Tatry? Zakopianka to wielki plac budowy! [ZDJĘCIA LOTNICZE]

JEW
fot. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad
Wakacje to czas wyjazdów, m.in. w najwyższe polskie góry - Tatry. I od lat ten sam problem - potężne korki na tzw. Zakopiance, czyli drodze krajowej prowadzące z Krakowa do Zakopanego. O ile pod Krakowem możemy już częściowo korzystać z drogi ekspresowej S7, to przejazd przez góry w okolicach Rabki to prawdziwa męczarnia. Wąskie gardła, które blokują się przy byle kolizji i korki sięgają kilkunastu kilometrów. Jednak turyści jadący w Tatry już widzą, co dzieje się wokół nich. Na części nowych fragmentów drogi ekspresowej S7 już lany jest asfalt. To potężna inwestycja z najdłuższym tunelem w Polsce (jest w budowie). Zobaczcie to, czego nie widać z poziomu starej Zakopianki na efektownych zdjęciach Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad z drona!

W połowie tego miesiąca małopolski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad wybrał najkorzystniejszą ofertę w przetargu na projekt i budowę odcinka tzw. Zakopianki z Rdzawki do Nowego Targu. Nieco ponad 16 kilometrów trasy ma zbudować chińska firma Stecol Corporation. Zaproponowała ona, że wykona prace za nieco ponad 700 mln zł. Oby się udało, bo do tej pory nie mieliśmy najlepszych doświadczeń z Chińczykami budującymi drogi w Polsce.

Tymczasem na niezwykle górzystym odcinku Zakopianki pomiędzy Lubniem a Rabką-Zdrój i Chabówką pracę przy budowie drogi S7 trwają już najlepsze. Dobrze widać to jadąc do Zakopanego, ale jeszcze lepiej na lotniczych zdjęciach. Tutaj do galerii załączamy zdjęcia GDDKiA z końca czerwca 2018 roku. Zakopianka to prawdziwy plac budowy, ujęcia robią wrażenie.

Sama trasa ma być gotowa i przejezdna w przyszłym - 2019 roku, a tunel (najdłuższy w Polsce) znajdujący się na odcinku prac od Naprawy do Skomielnej Białej w 2021 roku. Drogowcy zapewniają, że plan jest taki, żeby już w przyszłym roku jechać gotowym odcinkiem, a od 2021 oddanym już do użytku tunelem.

Dzięki budowie drogi ekspresowej dojazd z Krakowa do Zakopanego powinien się skrócić nawet o ponad 30 minut w normalnym ruchu. Nie mówiąc już o sytuacjach, gdy obecna Zakopianka się korkuje.

Wizualizacje nowych odcinków zakopianki

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Jechaliście ostatnio w Tatry? Zakopianka to wielki plac budowy! [ZDJĘCIA LOTNICZE] - Gazeta Wrocławska

Komentarze 14

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

P
Partycja Partycja
pod Trójgarbem
d
dziecko
do okulisty, a podczas wizyty poproś o zaświadczenie, że nie nadajesz się do prowadzenia pojazdów mechanicznych.
---
Szkoda, że połączenia kolejowe olano, jak zwykle w tym kraju.
Ł
Łukasz
Zapoznaj się z przebiegem drogi 7 (E77) i zrozumiesz że jest to część ważnego szlaku międzynarodowego z przejściem granicznym w Chyżnem, a do sameko zakopanego prowadzi droga 47 która w większości pozostanie jednojezdniowa w standardzie drogi krajowej
s
słoneczko
Więcej fotek znajdziecie na stronie ...s7-lubien-rabka.pl/
G
Gość
Równie piękna a i o wiele bardzie potrzebna jest droga ekspresowa jelenia Góra-Wałbrzych/Świebodzice-Świdnica-Wrocław oraz Wrocław-Kłodzko-Boboszów.
Na tej pierwszej też będą potrzebne 3 piękne mosty w Janowicach Wielkich, Ciechanowicach oraz w Świebodzicach oraz dwa tunele pod Miedzianką oraz w Świebodzicach (wspomniany most plus tunel na przedłużeniu ulicy Kasztanowej). Jeszcze jeden tunel może być potrzebny koło Barda na drodze ekspresowej do Kłodzka. Wyżej wymienione drogi nie tylko bedą obwodnicami wielu miast zamieszkanych przez cały rok przez setki tysięcy mieszkańców ale także będą szklakami tranzytowymi po pierwsze dla handlu oraz dla milionów turystów odwiedzającyh okolice kotliny Jelenigórskiej oraz Kłodzkiej oraz miast i innych atrakcji przy tych drogach. Przez co przyczynią się do rozwoju tych regionów.
m
muniek
.
G
Gość
To co,mają nic nie pokazywać imbecylu?
b
brygada rr
Na parkingach.Chociaż ty byś wolał na chodniku.
g
gość
efekt 500+
j
jeffrey
czy to największa ślepa uliczka na świecie? dojadą do Zakopanego i utkną na Krupówkach
m
muniek
no chyba nie bardzo...
m
muniek
.
ż
żelasko
czy ten artykuł jest sponsorowany przez klub parlamentarny Dojnej Zmiany?
Wróć na i.pl Portal i.pl