Kary Komisji Ligi dla Śląska Wrocław i Lecha Poznań. Bez kary dla Legii Warszawa

red
Pawe£ Relikowski / Polskapress
Po 40 tys. złotych kary muszą zapłacić Śląsk Wrocław i Lech Poznań za zachowanie swoich kibiców podczas spotkań 18. kolejki PKO Ekstraklasy. Kary uniknęła Legia Warszawa, choć jej sympatycy również użyli pirotechniki. Przypomnijmy, że swoją decyzję podjął wcześniej wojewoda dolnośląski, zamykając stadion we Wrocławiu na najbliższy mecz Śląsk - Lech.

Komunikat Komisji Ligi:
Za zachowanie kibiców gospodarzy podczas spotkania Śląsk Wrocław – Legia Warszawa, na klub Śląsk nałożono karę finansową w wysokości 40 tysięcy złotych oraz karę zakazu wyjazdu zorganizowanej grupy kibiców na 3 mecze Ekstraklasy (24. kolejka z Zagłębiem Lubin, 26. kolejka z Jagiellonią Białystok, 28. kolejka z Arką Gdynia). Dodatkowo nałożono karę zakazu wejścia na 2 mecze we Wrocławiu dla wszystkich osób, które w trakcie meczu z Legią znajdowały się na trybunie B. Kara ta jest zawieszona w wykonaniu na 6 miesięcy.
Za zachowanie kibiców gospodarzy podczas spotkania Śląsk Wrocław – Legia Warszawa, na klub Śląsk nałożono karę finansową w wysokości 40 tysięcy złotych oraz karę zakazu wyjazdu zorganizowanej grupy kibiców na 3 mecze Ekstraklasy (24. kolejka z Zagłębiem Lubin, 26. kolejka z Jagiellonią Białystok, 28. kolejka z Arką Gdynia). Dodatkowo nałożono karę zakazu wejścia na 2 mecze we Wrocławiu dla wszystkich osób, które w trakcie meczu z Legią znajdowały się na trybunie B. Kara ta jest zawieszona w wykonaniu na 6 miesięcy.
- Zachowanie kibiców Śląska wykroczyło poza dopuszczalne standardy powodując realne zagrożenie zdrowia i życia uczestników meczu – tłumaczy przewodniczący Komisji Ligi Jarosław Poturnicki. - Elementy pirotechniki spadały bezpośrednio na plac gry oraz trybuny, czego skutkiem była konieczność opuszczenia przez zawodników boiska oraz 10-minutowa przerwa w grze. Klub ponosi odpowiedzialność za działania swoich kibiców dlatego Komisja Ligi postanowiła ukarać Śląsk Wrocław wysoką karą pieniężną. Natomiast odpowiedzialność za zaistniałą sytuację powinni ponieść także kibice dopuszczający się łamania prawa. Dlatego też Komisja zdecydowała nałożyć dodatkowe sankcje dyscyplinarne na osoby zajmujące sektor, na którym doszło do naruszeń prawa. Bezpieczeństwo uczestników imprezy piłkarskiej jest priorytetem, a nałożone kary są wyrazem braku akceptacji ze strony Komisji Ligi dla zachowań niewpisujących się w standardy bezpiecznego kibicowania.
Podejmując decyzję, Komisja Ligi znała już postanowienie Wojewody Dolnośląskiego o zamknięciu dla publiczności całego stadionu na mecz z Lechem. - Wojewoda podjął decyzję administracyjną, której celem było zapewnienie bezpieczeństwa w ramach kolejnej imprezy masowej. Nie miała ona natomiast charakteru kary za to, co działo się na meczu. Z kolei Komisja Ligi podjęła decyzję w postępowaniu dyscyplinarnym, niezależnie od działań administracji państwowej. Nakładając karę Komisja Ligi realizuje cele w zakresie oddziaływania kary na ukaranego jak i na całe środowisko piłkarskie – dodaje przewodniczący.
Komisja Ligi ukarała także Lecha Poznań w związku z zachowaniem kibiców gospodarzy podczas meczu z ŁKS Łódź. Na klub nałożono karę finansową w wysokości 40 tysięcy złotych oraz karę zakazu wyjazdu zorganizowanej grupy kibiców na 2 mecze Ekstraklasy (24. kolejka z Jagiellonią oraz 26. kolejką z Wisłą Płock).

Źródło: własne/ekstraklasa.org

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jaga i Śląsk powalczą o mistrza!

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Kary Komisji Ligi dla Śląska Wrocław i Lecha Poznań. Bez kary dla Legii Warszawa - Gol24

Komentarze 50

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
13 grudnia, 23:29, Były ultras:

Też kiedyś byłem kibicem śląska, ale nie mogłem znieść męskich orgii organizowanych przez starszyznę. Tak bardzo chciałem być człowiekiem zasad. Rozumiem, że to się przydaje np. żeby wnieść racę, ale w końcu odszedłem. Nie jestem gejem. Wiem, że wielu dobrych chłopaków wciąż się z tym boryka.

Ile razy to jeszcze wkleisz, patafianie? Czy ty poważnie sądzisz, że ktokolwiek bierze taki bełkot na poważnie?

Proponuję mniej myślenia o orgiach i o pedziach, które mają miejsce niby wszędzie, bo zaczynam myśleć, że sam masz problemy z głową i jesteś jakimś homosiem zboczeńcem.

G
Gość
13 grudnia, 8:02, Równy Szczurowaty:

Mam pytanie, czy jeżeli ktoś zapali racę podczas któregoś z najbliższych spotkań, to czy np. 4-6 letnie dzieci, chłopcy i dziewczynki, które były na B podczas meczu z Legią (co widać choćby na fotkach z GWr) też zostaną objęte tym, jakże dyscyplinującym 2 meczowym zakazem stadionowym. Zachowanie rodem ze wschodniego totalitarnego ustroju.

13 grudnia, 8:45, kibol:

a co to ma do rzeczy baranie?

13 grudnia, 08:55, Umparampa:

Ale ci kibice, to jednak debile :D

Tak. wszystkie ptaki przelatujące wtedy nad stadionem też dostaną karę.

Ten cały klub powinni wam zamknąć. I nie na jeden mecz, tylko permanentnie.

13 grudnia, 9:33, Gość:

do kibola i Umpaparampy - Odpowiedzialność zbiorowa, mówi wam to coś? Np. podczas II wojny światowej nie szukano sprawców ataków na niemieckich okupantów, tylko zabijano setkę przypadkowych osób, które po prostu znajdowały się wtedy na trybu... w tym samym mieście. Porównanie ostre, ale chyba tylko po czymś takim, ktoś taki jak wy coś zrozumie

13 grudnia, 23:16, Umparampa:

Dobra. Dobra.

Jesteście żałośni. Mocni w grupie na jednego. Potem jak bagietka rzuci na glebę to płacz, ała, ała, się duszę. Karyna dawaj nagrywaj jak policja mnie morduje. Pewnie że w takim przypadku odpowiedzialność zbiorowa. Tylko to działa. Nie porównuj wojny do gównianego meczyku gownianej drużyny. Bo to nikomu do niczego nie jest potrzebne. Samo porównanie jest tak absurdalne, że się w pale nie mieści. Są zasady tych rozgrywek, jak bydło nie potrafi się zachować, to można to zlikwidować. Nikt normalny płakać nie będzie. Zresztą to wszystko to spółki. Liga nie jest państwowa. Wojewoda dba o bezpieczeństwo. Wszystko w temacie. Mogą sobie robić regulaminy jakie chcą. Nie sądzę żebyś to zrozumiał. Dzieciuch z Ciebie.

Umpaparampa, proponuję zmienić nick na Pokorny. Nie wiem, czy trollujesz tu, czy nie (bo po co wrzutki o jakichś Karynach i osobach, które są mocne w grupie - co to ma do rzeczy, rzecz nie jest o zadymach, jakich z resztą na tym stadionie nie było od czasów Budocnosti Podgoricy?). Za czasów okupacji, ale też i w takim ZSRR można było żyć sobie spokojnie. Wystarczyło pracować, płacić podatki w różnej formie, nie wychylać się z konspiracją - to też było prawo i zasady, których przestrzeganie chroniło przed śmiercią.

Akurat nie popieram tych fajerwerków, wystrzeliwanych z 75 cm rakiet, a już na pewno całość trwała o kilka minut za długo, chociaż race już popieram (o ile nie lądują na trawie). Z drugiej strony wojewoda i inne organy dbające o bezpieczeństwo... O jakie bezpieczeństwo tu niby chodzi? Czy ktoś kiedykolwiek został ranny od czegoś podobnego? A regulaminy i owszem. Dzisiaj krytykujesz fajerwerki (nawet słusznie), w analogicznej sytuacji Ty i podobni - zwykłe race, czy nawet te wulgaryzmy. Jak chcesz ściśle przestrzegać regulaminu, to w końcu masz siedzieć na przypisanym krzesełku, siedzieć, nie stać, nie krzyczeć za głośno, bić brawo i wpier... colę, hot-dogi, piwo niskoalkoholowe. Stadiony od zawsze rządziły się swoimi prawami. Ludzie sobie pokrzyczą, powyzywają przeciwników i masz za to święty spokój na ulicach. Taki wentyl bezpieczeństwa. Tylko jak te zbiorowe zakazy mają się do tych dzieci i osób np. z pierwszych rzędów, które były cały czas doskonale filmowane.

B
Były ultras

Też kiedyś byłem kibicem śląska, ale nie mogłem znieść męskich orgii organizowanych przez starszyznę. Tak bardzo chciałem być człowiekiem zasad. Rozumiem, że to się przydaje np. żeby wnieść racę, ale w końcu odszedłem. Nie jestem gejem. Wiem, że wielu dobrych chłopaków wciąż się z tym boryka.

P
Pogromca dziwek
13 grudnia, 7:27, Gość:

Cwelka jak zwykle pod parasolem ochronnym!!!

A kogo to obchodzi?

Od ligowcow w Polsce lepsi są byle amatorzy.

U
Umparampa
13 grudnia, 8:02, Równy Szczurowaty:

Mam pytanie, czy jeżeli ktoś zapali racę podczas któregoś z najbliższych spotkań, to czy np. 4-6 letnie dzieci, chłopcy i dziewczynki, które były na B podczas meczu z Legią (co widać choćby na fotkach z GWr) też zostaną objęte tym, jakże dyscyplinującym 2 meczowym zakazem stadionowym. Zachowanie rodem ze wschodniego totalitarnego ustroju.

13 grudnia, 8:45, kibol:

a co to ma do rzeczy baranie?

13 grudnia, 08:55, Umparampa:

Ale ci kibice, to jednak debile :D

Tak. wszystkie ptaki przelatujące wtedy nad stadionem też dostaną karę.

Ten cały klub powinni wam zamknąć. I nie na jeden mecz, tylko permanentnie.

13 grudnia, 9:33, Gość:

do kibola i Umpaparampy - Odpowiedzialność zbiorowa, mówi wam to coś? Np. podczas II wojny światowej nie szukano sprawców ataków na niemieckich okupantów, tylko zabijano setkę przypadkowych osób, które po prostu znajdowały się wtedy na trybu... w tym samym mieście. Porównanie ostre, ale chyba tylko po czymś takim, ktoś taki jak wy coś zrozumie

Dobra. Dobra.

Jesteście żałośni. Mocni w grupie na jednego. Potem jak bagietka rzuci na glebę to płacz, ała, ała, się duszę. Karyna dawaj nagrywaj jak policja mnie morduje. Pewnie że w takim przypadku odpowiedzialność zbiorowa. Tylko to działa. Nie porównuj wojny do gównianego meczyku gownianej drużyny. Bo to nikomu do niczego nie jest potrzebne. Samo porównanie jest tak absurdalne, że się w pale nie mieści. Są zasady tych rozgrywek, jak bydło nie potrafi się zachować, to można to zlikwidować. Nikt normalny płakać nie będzie. Zresztą to wszystko to spółki. Liga nie jest państwowa. Wojewoda dba o bezpieczeństwo. Wszystko w temacie. Mogą sobie robić regulaminy jakie chcą. Nie sądzę żebyś to zrozumiał. Dzieciuch z Ciebie.

G
Gość

Standardowo będą inne kluby karać wysoką karą pieniedzy a l

[wulgaryzm]oną ległe z Warszawy będą bronić i nie będą ich karać co za cwele za[wulgaryzm] [wulgaryzm] legia też powinna być ukarana powyżej 100000 zł i też zakaz na wyjazdy i zamknąć ten [wulgaryzm]ony stadion przy łazienkowskiej

G
Gość

Legia Bońka nic nie dostała? Żałosne.

G
Gość

a dlaczego legła nie dostała kary ? bo pzpn pcha jak może te miernoty do góry ale nic to nie da bo w europie popychaja ja wszyscy nawet amatorzy

G
Gość
13 grudnia, 8:02, Równy Szczurowaty:

Mam pytanie, czy jeżeli ktoś zapali racę podczas któregoś z najbliższych spotkań, to czy np. 4-6 letnie dzieci, chłopcy i dziewczynki, które były na B podczas meczu z Legią (co widać choćby na fotkach z GWr) też zostaną objęte tym, jakże dyscyplinującym 2 meczowym zakazem stadionowym. Zachowanie rodem ze wschodniego totalitarnego ustroju.

13 grudnia, 8:45, kibol:

a co to ma do rzeczy baranie?

13 grudnia, 08:55, Umparampa:

Ale ci kibice, to jednak debile :D

Tak. wszystkie ptaki przelatujące wtedy nad stadionem też dostaną karę.

Ten cały klub powinni wam zamknąć. I nie na jeden mecz, tylko permanentnie.

do kibola i Umpaparampy - Odpowiedzialność zbiorowa, mówi wam to coś? Np. podczas II wojny światowej nie szukano sprawców ataków na niemieckich okupantów, tylko zabijano setkę przypadkowych osób, które po prostu znajdowały się wtedy na trybu... w tym samym mieście. Porównanie ostre, ale chyba tylko po czymś takim, ktoś taki jak wy coś zrozumie

G
Gość
13 grudnia, 7:25, zmora:

mam nadzieję że Prezydent Wrocławia zachowa się godnie i znowu da jakieś kilka milionów na wypłaty dla wybitnych kopaczy Śląska - spokojnie można to zabrać z pieniędzy na oświatę bo i tak tam za dużo idzie

Jesteś glupkiem bez szkoły, nie można zabrać z oświaty, ani dac z kasy na sport na oświatę. Poczytaj głąbie o finansach publicznych i co to jest dotacja celowa np. z Ministerstwa Sportu i Turystyki - na promocję i wychowanie sportowe lub utrzymanie drużyny ekstraklasowej. Głupki myślicie, że miasto daje ze swoich, że takie dobre, daje bo się to im opłaci. A nie pytasz, że zamiast na oświatę to Sutryk wydał 1 mln na premię dla siebie i najbliższych kumpli, a dla innych pracowników spółek miejskich nie ma kasy na wypłaty na czas? Głupi zmanipulowane lud bez szkoły nic nie wie, słucha radio i tv łyka propagandę. Ludzie zacznijcie czytać, bo Was dymaja, a nawet nie wiecie kiedy i jak.

k
kibol
13 grudnia, 8:02, Równy Szczurowaty:

Mam pytanie, czy jeżeli ktoś zapali racę podczas któregoś z najbliższych spotkań, to czy np. 4-6 letnie dzieci, chłopcy i dziewczynki, które były na B podczas meczu z Legią (co widać choćby na fotkach z GWr) też zostaną objęte tym, jakże dyscyplinującym 2 meczowym zakazem stadionowym. Zachowanie rodem ze wschodniego totalitarnego ustroju.

a co to ma do rzeczy baranie?

G
Gość

Legle trzeba zaoszczedzic tez powinnikare zaplacuc

R
Równy Szczurowaty

Mam pytanie, czy jeżeli ktoś zapali racę podczas któregoś z najbliższych spotkań, to czy np. 4-6 letnie dzieci, chłopcy i dziewczynki, które były na B podczas meczu z Legią (co widać choćby na fotkach z GWr) też zostaną objęte tym, jakże dyscyplinującym 2 meczowym zakazem stadionowym. Zachowanie rodem ze wschodniego totalitarnego ustroju.

P
Piknik
12 grudnia, 16:15, Gość:

Toż to za krótkie te zakazy Dożywotni zakaz dla tych z Trybuny B.Przeciez to banda debili z kominiarkami na rybach.Jak takie chojrak nie zakrywają ryja niech matka z ojcem zobaczy jakiego spłodzili d wbiła !!!

12 grudnia, 21:20, XxX:

Wzruszyłem się k.u.r.w.a.

To myyyy kibice Śląska

Jeeeebbbbiiieee nas cała Pooolska!

B
Były ultras
12 grudnia, 22:28, Hahah:

Powiedz [wulgaryzm] jak cie boli jak cie ŚLĄSK w dupe pier.. doli hahaha 7egla wystawia wszystkim dupe z pzpn

Też kiedyś byłem kibicem śląska, ale nie mogłem znieść męskich orgii organizowanych przez starszyznę. Tak bardzo chciałem być człowiekiem zasad. Rozumiem, że to się przydaje np. żeby wnieść racę, ale w końcu odszedłem. Nie jestem gejem. Wiem, że wielu dobrych chłopaków wciąż się z tym boryka.

Wróć na i.pl Portal i.pl