Jak informują kolejarze, odcinek Kraków Główny Towarowy - Kraków Mydlniki, to najkrótsza, 5 km część modernizowanej linii między stolicami Śląska i Małopolski. - Jednak to inwestycja bardzo wymagająca pod względem zakresu, złożoności i koordynacji prac. Trasa krzyżuje się z linią nr 95 (która przez Nową Hutę prowadzi do Podłęża), linią nr 118 na lotnisko w Balicach oraz obwodową linią towarową nr 100. To wymaga bardzo dokładnego planowania i koordynowania robót, by zapewnić przejazd pociągów pasażerskich i towarowych - podkreśla Piotr Hamarnik z biura prasowego PKP PLK.
Odbiory nowych torów
Od 26 kwietnia pociągi będą kursować po nowych torach. Na budowie trwają obecnie ostatnie przygotowania do przełożenia ruchu na nowobudowane tory Kraków Główny Towarowy - Kraków Mydlniki. Wykonawcy kończą usypywanie kruszywa i montaż sieci trakcyjnej. Trwa precyzyjne sprawdzanie systemów odpowiedzialnych za sterowanie ruchem kolejowym. Inspektorzy PKP Polskich Linii Kolejowych dokonują odbiorów poszczególnych fragmentów zmodernizowanego odcinka.
Po przełożeniu ruchu, wykonawcy przystąpią do prac na torach, po których obecnie jeżdżą pociągi. Zmodernizowana dwutorowo linia zostanie oddana do użytku wiosną 2019 r.
Wygodnie w podróż z nowoczesnego przystanku Kraków Mydlniki
"Zakończenie kolejnego etapu prac to wymierna korzyść dla pasażerów, korzystających co dziennie ze stacji Kraków Mydlniki. Będzie otwarty peron, wybudowany po północnej stronie linii. Nowoczesna, „wyspowa” konstrukcja ma dwieście metrów długości, a pociągi będą mogły odjeżdżać z obu jej stron. Peron wyposażony jest w wygodne ławki, przestronne zadaszenie i czytelny system informacji pasażerskiej. Docelowo na stacji Kraków Mydlniki będą dwa perony. Dojście do nich, zamiast dotychczasową kładką, będzie prowadzić tunelem" - informują w PKP PLK.
Nowa, wygodniejsza i bezpieczniejsza, stacja w Mydlnikach, to nie jedyny efekt kolejowej inwestycji w Krakowie. Powstaje także nowy przystanek Kraków Bronowice. Zwiększy się poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym, dzięki nowym urządzeniom sterowania. W miejscu starych budowane są nowe wiadukty na ulicy Łupaszki, Godlewskiego, Zielony Most i Armii Krajowej. W miejscu przejazdu ul. Rydla powstaje tunel drogowy o długości ok. 200 m.
ZOBACZ KONIECZNIE:
WIDEO: Mówimy po krakosku - odcinek 3. Co to jest dziopa?
Autor: Gazeta Krakowska, Dziennik Polski, Nasze Miasto
>>> Zobacz inne odcinki MÓWIMY PO KRAKOSKU
