To nie pierwszy raz, gdy MPK przymierza się do wypuszczenia takiego autobusu. Dwa lata temu planowano trasę do ZOO, jednak finalnie trudne uwarunkowania terenu uniemożliwiły realizację projektu.
Tym razem uznano, że cechy, jakie powinien posiadać idealny do podobnych testów teren posiada po prostu centrum miasta. Pod uwagę – sumując wnioski z analizy trasy do ZOO – brano minimalne parametry trasy, takie jak szerokość drogi, dopuszczalna prędkość, liczba skrzyżowań, strefy pierwszeństwa. Analizie poddano dwie trasy: pierwszą w rejonie Starego Miasta biegnącą ulicami: Westerplatte, Sienną, Świętego Krzyża, Szpitalną, Mikołajską, Westerplatte oraz drugą – na terenie dzielnicy Kazimierz.
Finalnie, po wstępnych testach, zrezygnowano z trasy przez Stare Miasto. Powodem okazały się zbyt duża dopuszczalna prędkość i obecność tramwaju. Taka trasa stanowiłaby zbyt duże ryzyko. Rzecznik MPK poinformował, że pozostano przy trasie na Kazimierzu. Ostateczna data wdrożenia EZ10 nie jest jeszcze znana.
Przewidziano tylko jeden przystanek początkowy/końcowy – na ul. św. Wawrzyńca, w pobliżu Muzeum Inżynierii i Techniki.
Dostawcą pojazdu jest firma EasyMile, a ich autobus EZ10 ma poradzić sobie z trasą testową przy zaprogramowaniu odpowiedniego zachowania oraz ustaleniu zasad bezpieczeństwa i zakresu interwencji operatora. Pojazd ma napęd elektryczny zasilany fotowoltaniką zamontowaną na dachu, a mieści 15 pasażerów. Wynaleziony został w 2014 roku.
- Ten obiekt całkowicie zmienił centrum Krakowa! Budowa zaczęła się 20 lat temu!
- Greckie plaże i chorwackie wody na wyciągnięcie ręki. Wakacje 30 minut od Krakowa!
- Spektakularne zdjęcia dwóch odcinków zakopianki. Są postępy
- Horoskop na wrzesień 2022 dla wszystkich znaków zodiaku
- Niezwykła wieś z Małopolski znów jest gwiazdą internetu
