Prezydenci największych miast Dolnego Śląska oraz marszałek województwa podpisali w środę, 27 stycznia, petycję wskazującą przyszły przebieg autostrady A4 i drogi ekspresowej S3. Dokument z proponowanym przez nich przebiegiem dróg trafi do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych, która planuje i realizuje największe inwestycje drogowe w województwie; do Ministerstwa Finansów, Ministerstwa Infrastruktury i do kancelarii premiera.
W swojej propozycji samorządowcy połączyli wcześniej prezentowane kombinacje przebiegu dróg oznaczone jako kombinacja IV i kombinacja IX. Szefowie samorządów chcą, by autostrada A4 miała dotychczasowy przebieg z wyjątkiem odcinka pomiędzy wsią Stary Śleszów i wsią Wichrowa. Pomiędzy tymi miejscowościami autostrada przebiegałaby z południowej strony w odniesieniu do dzisiejszego przebiegu. Przejazd nowo budowanym odcinkiem miałby być bez opłat.
SAmorządowcy proponują, aby najpierw wybudować nowy odcinek A4, a dopiero później modernizować dotychczasowe.
Wśród postulatów do GDDKiA znalazła się również rozbudowa A4 od węzła Krzyżowa do węzła Wichrów, budowa łącznika aglomeracji wałbrzyskiej z węzłem S3 w Bolkowie na linii przebiegu ze Szczawna Zdrój i Sady Dolne, zaprojektowanie i realizacja łącznika od przyszłego węzła Świdnica na drodze S5, który w przebiegu obok Świdnicy połączy S5 z DW 382 (droga Świdnica - Dzierżoniów).
Samorządowcy zwracają się także o zaplanowanie drogi wysokiej klasy pomiędzy węzłami w Bolkowie i w Krzyżowej oraz o stworzenie studium drogi ekspresowej w aglomeracji jeleniogórskiej do granicy państwa wraz z budową obwodnicy Szklarskiej Poręby.
Pod petycją podpisali się marszałek Dolnego Śląska Cezary Przybylski i prezydenci Wrocławia Jacek Sutryk, Wałbrzycha Roman Szełemej, Jeleniej Góry Jerzy Łużniak, Legnicy Tadeusz Krzakowski, Lubina Robert Raczyński, Bolesławca Piotr Roman, Świdnicy Beata Moskal-Słaniewska, Głogowa Rafael Rokaszewicz. Wszyscy podkreślali, że zrealizowanie przedstawionej propozycji pozwoli na zrównoważony rozwój całego województwa, a autostrada A4 jest osią rozwoju regionu. Zaznaczali, że nowy przebieg A4 to zwiększenie przepustowości i bezpieczeństwa na drogach i przypomnieli, że odcinkiem A4 Kostomłoty - Wrocław przejeżdża nawet 100 tys. pojazdów na dobę.
- Tak budowano Manhattan. Sedesowce to dziś jeden z symboli miasta | FILM, ZDJĘCIA
- Dostał wyrok za przejechanie psa, groził zemstą. Na więzienie poczeka w areszcie?
- Wrocław w rankingu najbrudniejszych miast w Polsce. Gdzie jest najgorzej?
- Opuszczone miejsca we Wrocławiu. Co tu było, a co będzie?
- Małe jest piękne - mieszkania do 30 metrów kwadratowych we Wrocławiu
- Śmierć po szczepionce pod Wrocławiem. "Źle się czuł, bolał go brzuch"
