Po wypadku pendolino w Schodni pod Opolem. Kierowca tira usłyszał zarzut spowodowania katastrofy

Magdalena Żołądź
Magdalena Żołądź
Siła uderzenia była tak wielka, że pociąg przepołowił ogromną ciężarówkę. Kierowca zdążył opuścić pojazd.
Siła uderzenia była tak wielka, że pociąg przepołowił ogromną ciężarówkę. Kierowca zdążył opuścić pojazd. Tomasz Wróbel (o)
31-letni Łukasz C. dostał w sobotę zarzut spowodowania katastrofy w ruchu lądowym.

Mężczyzna został dzisiaj przesłuchany. Prokuratura uważa, że kierowca tira umyślnie naruszył zasady bezpieczeństwa w ruchu drogowym.

- Zignorował znaki i wjechał ciężarówką z lawetą na drogę, na której obowiązuje zakaz ruchu pojazdów o tej masie - informuje Lidia Sieradzka, rzecznik Prokuratury Okręgowej w Opolu. Scania, którą jechał była mocno obciążona. Gdy wjechał na przejazd kolejowy, auto zawisło na nim i utknęło.

Chwilę później w tira wjechało rozpędzone pendolino relacji Wrocław Główny – Warszawa Wschodnia, którym podróżowało około 250 osób. 18 zostało rannych, w tym siedem jest w ciężkim stanie. Siła uderzenia była tak wielka, że pociąg przepołowił ogromną ciężarówkę. Kierowca zdążył opuścić pojazd.

CZYTAJ TAKŻE: Wypadek w Schodni pod Ozimkiem. Pociąg pendolino zderzył się z ciężarówką

Łukasz C. usłyszał zarzut spowodowania katastrofy w ruchu lądowym. Grozi mu do 10 lat więzienia, ale to się jeszcze może zmienić, ponieważ wciąż są szacowane straty. Nie wiadomo także, czy nie pogorszy się stan osób rannych w wypadku.

Mężczyzna dostał dozór policji oraz zakaz opuszczania kraju.
wideo: x-news/TVN24

Służby techniczne Polskich Linii Kolejowych są w trakcie naprawy torowiska. Uszkodzonych zostało 450 podkładów, słup sieci trakcyjnej, potrzebna będzie również regulacja toru.

Naprawa uszkodzonego torowiska planowana jest do środy. Prace będą trwały non stop.

Za pociągi regionalne obowiązuje komunikacja autobusowa na odcinku Fosowskie – Chrząstowice. Autobusy zastąpią 22 pociągi Przewozów Regionalnych.

CZYTAJ TAKŻE: Po wypadku pendolino w Schodni pod Opolem. Pociągi muszą jeździć objazdem

W dniach 08.04-12.04 pociągi PKP Intercity, kursujące na trasie Świnoujście – Przemyśl, Warszawa – Wrocław i do Jeleniej Góry kierowane będą zmienioną trasą przez Strzelce Opolskie, z pominięciem stacji Lubliniec i dodatkowym postojem na stacji Kochanowice.

Na odcinku Kochanowice – Lubliniec uruchomiona zostanie zastępcza komunikacja autobusowa.

Taka sytuacja dotyczy 28 pociągów PKP IC na dobę.

Naprawa uszkodzonego torowiska planowana jest do środy, mimo że prace będą trwały non stop.

Po wypadku pendolino w Schodni pod Opolem. Pociągi muszą jeź...

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Po wypadku pendolino w Schodni pod Opolem. Kierowca tira usłyszał zarzut spowodowania katastrofy - Nowa Trybuna Opolska

Komentarze 45

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

t
thdiasld

Zobaczcie odcinek tvn turbo - Na Osi z dnia 24.04.2017 - czy na pewno zawinił kierowca ciężarówki ????

 

k
kierowca

ile za to grozi ?

a
arko
celowo tego nie zrobił acz głupota w tym przypadku jaskrawa..
t
takie są fakty

ten pajac już nigdy niczym nie powinien kierować. 

nie każdy nadaje się na kierowce 

on jest na to za głupi 

c
ciekawy
W dniu 09.04.2017 o 01:09, gusia1000 napisał:

Drugi raz już z takim składem nie pojedzie.Ma nauczkę na całe życie.Ciekawe, jaką karę dostanie ?Może trochę mniejszą, bo zaraz zaalarmował, że zablokował przejazd kolejowy i dzwonił na numery alarmowe.

a ty co dorabiasz jako wróżbitka ?????????

T
Tomekjpn

Nagrobki są wszędzie juz na tych przejazdach po kilka sztuk na trasach kolejowych z Warszawy do Bialegostoku , z Łodzi do Łowicza , i z Częstochowy do Opola a ostatnio Polski kierowca rowniez wjechał pod pendolino w Czechach , najgorsze jest to że ludzie tyle mowią zeby uwazać i nic to na mlodych kierowcow nie skutkuje , okropne widoki jakie opowiadają kolejarze z ratowania takich kierowcow to ma szczęscie ten młody sukinsyn ze on zyje a inni cierpią , z Łodzi do Łowicza bylo to samo kilkadziesiąt ofiar na jednej tylko lini kolejowej po remoncie i najciekawsze jest to że ostatnio musialo dojsc do kompletnej tragedii i facetowi Volkswagena dopiero jak doszczętnie pociag zgniótł pod Strykowem i pokazywaly media jak wyglądal ten wypadek i ze z kierowcy nic kompletnie nie zostalo tylko miazga to dopiero ludzie zaczeli uważać i wypadkow jest mniej . Martwi mnie osobiscie to że Ukraincy mają prawo wjazdu do Unii do Polski od Czerwca i dopiero wtedy wypadków na przejazdach bedzie wiecej bo u nich tak szybko pociagi nie chodzą jak w Polsce i nie znają oni ze mozna nie zobaczyc pociagu takiego jak Pendlino wcale i mozna sie obudzic jak lekarze bedą kogos takiego przysypywac juz ziemią . Tyle sie o tym mowi i ja jak jade pociagiem to az trudno w to uwierzyc ze tych nagrobkow na przejazdach przybywa naprzyklad na linii Warszawa - Bialystok . Czesi jezeli powiesza Polskiego kierowce za wjazd pod ich drogie pendolino to dopiero to będzie przestrogą bo na trasie z Łodzi do Łowicza kolejowej jeszcze kierowcy BUSÓW wjechali z pasazerami pod kilka pociagow i droga szla rowno do toru i widzial i kierowca ze jedzie pociag i maszynista widzial ze droga sie przesuwa w kierunku toru po ktorej jedzie BUS i za chwile bedzie wypadek i nic sobie z tego nie zrobil kierowca a maszynista sądzil ze sie zatrzyma przed przejazdem ,i tez są nagrobki , helikoptery wszystkich zabieraly . Trzeba tutaj napisac ze w USA ostatnio pisali Policjanci o wypadkach całych autokarów turystycznych ktorych kierowcy tez nie zachowali uwagi i wszyscy zgineli na przejazdach bardzo duzo w USA tez bylo wypadkow z udzialem autokarow turystycznych turysci z innych krajow zgineli na przejezdzie przed tymi wypadkami w Europie wschodniej i Policja w USA apelowala o trzeźwość na przejazdach jednak niewiele to pomoglo w USA bo kolejny autokar z tego co slyszalem znowu wjechal pod pociag i ludzie zgineli . 

 

T
Tomekjpn
Nagrobki są wszędzie juz na tych przejazdach po kilka sztuk na trasach kolejowych z Warszawy do Bialegostoku , z Łodzi do Łowicza , i z Częstochowy do Opola a ostatnio Polski kierowca rowniez wjechał pod pendolino w Czechach , najgorsze jest to że ludzie tyle mowią zeby uwazać i nic to na mlodych kierowcow nie skutkuje , okropne widoki jakie opowiadają kolejarze z ratowania takich kierowcow to ma szczęscie ten młody sukinsyn ze on zyje a inni cierpią , z Łodzi do Łowicza bylo to samo kilkadziesiąt ofiar na jednej tylko lini kolejowej po remoncie i najciekawsze jest to że ostatnio musialo dojsc do kompletnej tragedii i facetowi Volkswagena dopiero jak doszczętnie pociag zgniótł pod Strykowem i pokazywaly media jak wyglądal ten wypadek i ze z kierowcy nic kompletnie nie zostalo tylko miazga to dopiero ludzie zaczeli uważać i wypadkow jest mniej . Martwi mnie osobiscie to że Ukraincy mają prawo wjazdu do Unii do Polski od Czerwca i dopiero wtedy wypadków na przejazdach bedzie wiecej bo u nich tak szybko pociagi nie chodzą jak w Polsce i nie znają oni ze mozna nie zobaczyc pociagu takiego jak Pendlino wcale i mozna sie obudzic jak lekarze bedą kogos takiego przysypywac juz ziemią . Tyle sie o tym mowi i ja jak jade pociagiem to az trudno w to uwierzyc ze tych nagrobkow na przejazdach przybywa naprzyklad na linii Warszawa - Bialystok . Czesi jezeli powiesza Polskiego kierowce za wjazd pod ich drogie pendolino to dopiero to będzie przestrogą bo na trasie z Łodzi do Łowicza kolejowej jeszcze kierowcy BUSÓW wjechali z pasazerami pod kilka pociagow i droga szla rowno do toru i widzial i kierowca ze jedzie pociag i maszynista widzial ze droga sie przesuwa w kierunku toru po ktorej jedzie BUS i za chwile bedzie wypadek i nic sobie z tego nie zrobil kierowca a maszynista sądzil ze sie zatrzyma przed przejazdem ,i tez są nagrobki , helikoptery wszystkich zabieraly .
.
W dniu 09.04.2017 o 15:06, Gnido napisał:

Mix,to nie są dywagacje,wiesz co to jest samochód ciężarowy w PoRD?bo takiego określenia praktycznie nie ma! jest tylko określenie DMC powyżej 3,5t jeśli chodzi o znaki.Dlugi camping czy naczepa do styropianu ,o której wcześniej pisałem nie przekracza nieraz tej wartości nawet jako zespół więc nie jest de facto pojazdem "ciężarowym"i mógłby tam jechać i się zawiesić tak jak ta naczepa,bo są to pojazdy długie i niskie!Dlatego bardziej odpowiedni moim zdaniem byłby znak określający długość zestawu .Wracając do straży też mają cysternę na siodło i też spokojnie mogłaby się powiesić bo jest długa a wjechać pewnie byś pozwolił i nie patrzył że to "ciężarowy" gdyby chałupa ci się paliła ...

Wiesz co to jest naczepa typu tiefbett?

Nie wiesz to nie wypowiadaj się i mieszaj styropianu czy campingu. Kierowca deb*** i tyle.  Tiefbett jest wyjątkowo niski. deb*** ostatecznie chyba widział jak wyprofilowany jest przejazd.

t
tak trzymac
jak zes glupi to cierp !!!! a prawko odebrac na 10lat!!!!
G
Gość
W dniu 09.04.2017 o 19:43, Eurofighter - Typhoon napisał:

O jejejejejejeje, ty gupi Udowaczu psinco mos Pojynciy i fansollis bez Synsu, Durniu skoncony! Cisnies sie do Godki chocbys cos wiedziol.

Każda wioska ma swojego głupka i każde forum również. A ty jesteś jednym i drugim. Nie będę się zniżał do twojego poziomu deb***izmu, bo mnie bez trudu pokonasz doświadczeniem. Jesteś zwykłym prymitywem, który nie lubi Polaków, Ślązaków, Niemców i innych narodowości, ty nawet sam siebie nie lubisz. Przekonany jesteś, że wszystko wiesz najlepiej, taki typowy naprawiacz świata.Pewnie kiedyś byłeś jakimś "ważnym" osobnikiem typu portier na składzie węgla, lub innej firmie, który miał prawo kontrolować innych, albo kontrolerem biletów, lub społecznikiem ormowcem. I pozbawili cię tego i teraz jesteś wielce tym sfrustrowany i wszystkich za to obwiniasz. Debil do n-tej potęgi. Rzadko zdarzają się tacy osobnicy, którzy sięją publicznie nienawiść do wszystkiego i wszystkich i wszystkich uwazają za głupszych od siebie.

k
krzysiu

wszystko fajnie, może zadam bardzo łatwe pytanie otóż brzmi ono tak: jeśli prawdą jest że prawo tyczy się wszystkich to dlaczego żadna z osób do dnia dzisiejszego nie usłyszała zarzutów w sprawie wypadku pod Toruniem? Dla ułatwienia dodam że chodzi o karambol i ucieczkę z miejsca wypadku kolesi z ŻW i  w osobie Macierewicza?

E
Eurofighter - Typhoon
W dniu 09.04.2017 o 18:00, Gość napisał:

Idioto, napisałem, że nie chce mi się szukac do ilu OC jest pokrywane czyli jaka jest suma gwarancyjna, ale w tym wypadku może być za mała aby naprawić pendolino i ktoś musi resztę pokryć, prymitywie.

O jejejejejejeje, ty gupi Udowaczu psinco mos Pojynciy i fansollis bez Synsu, Durniu skoncony! Cisnies sie do Godki chocbys cos wiedziol.

G
Gość
W dniu 09.04.2017 o 18:13, Gość napisał:

 Komisja Europejska zwiększy w 2017 r. wysokość sum gwarancyjnych w obowiązkowych ubezpieczeniach komunikacyjnych OC. W przypadku szkody na osobie minimalną sumę gwarancyjną podniesie do 1 220 000 euro na jednego poszkodowanego oraz do 6 070 000 euro na jedno zdarzenie drogowe. W przypadku szkody materialnej kwotę podwyższy do 1 220 000 euro na jedno zdarzenie szkodowe, niezależnie od liczby poszkodowanych. Wysokość minimalnych sum gwarancyjnych wynosi obecnie: w przypadku szkody na osobie – 1 mln euro na jednego poszkodowanego i 5 mln euro na jedno zdarzenie drogowe, zaś w przypadku szkody materialnej – 1 mln euro na jedno zdarzenie szkodowe, niezależnie od liczby poszkodowanych. W 2017 r. wzrośnie odpowiednio do: 1,22 mln euro, 6,07 mln euro oraz 1,22 mln euro. Sumy gwarancyjne to granice wysokości finansowej odpowiedzialności cywilnej posiadacza lub kierującego pojazdem. W ubezpieczeniu OC komunikacyjnym określane są przepisami prawa i nie mogą być niższe niż kwoty wskazane przez Komisję Europejską. – Celem ustalonych wysokości sum gwarancyjnych jest zapewnienie sprawcy zdarzenia drogowego, że zakład ubezpieczeń uwolni go do ciężaru wypłaty świadczenia do wysokości sumy gwarancyjnej określonej w umowie ubezpieczenia, poszkodowanemu – uzyskania odszkodowania lub świadczenia ubezpieczeniowego do kwoty określonej w umowie, zaś zakładom ubezpieczeń - przewidywalności co do zobowiązań, a co za tym idzie – właściwego zarządzania powierzonymi mu środkami osób ubezpieczających – wyjaśnia Mariusz Wichtowski, prezes zarządu Polskiego Biura Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Komisja Europejska dostosowuje wysokość minimalnych sum gwarancyjnych na podstawie Dyrektywy 2009/103/WE ws. ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej za szkody powstałe w związku z ruchem pojazdów mechanicznych i obowiązku ubezpieczenia takiej odpowiedzialności. Zgodnie z art. 9 ust. 2 jednym z zadań Komisji Europejskiej jest waloryzowanie kwot określonych w Dyrektywie zgodnie z aktualną stopą inflacji. Raz na 5 lat dokonuje ona przeglądu kwot w celu uwzględnienia zmian w europejskim wskaźniku cen konsumpcyjnych obejmującym wszystkie państwa członkowskie i publikowanym przez Eurostat. W związku z tym, za szkody spowodowane na terytoriach państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego, zakłady ubezpieczeń odpowiadają do wysokości sumy gwarancyjnej określonej przepisami tego państwa, nie niższej jednak niż suma określona przez Komisję Europejską. 

Zgoda, ale czy już zwiększyła?  Czy to starczy na naprawę pociągu, infrastruktury kolejowej, roszczeń PKP za zmianę tras pociągów, ewentualnych roszczeń pasażerów? Pożyjemy zobaczymy. W każdym razie ubezpieczyciel nie ma lekko w tym przypadku

G
Gość
W dniu 09.04.2017 o 18:00, Gość napisał:

Idioto, napisałem, że nie chce mi się szukac do ilu OC jest pokrywane czyli jaka jest suma gwarancyjna, ale w tym wypadku może być za mała aby naprawić pendolino i ktoś musi resztę pokryć, prymitywie.

Komisja Europejska zwiększy w 2017 r. wysokość sum gwarancyjnych w obowiązkowych ubezpieczeniach komunikacyjnych OC. W przypadku szkody na osobie minimalną sumę gwarancyjną podniesie do 1 220 000 euro na jednego poszkodowanego oraz do 6 070 000 euro na jedno zdarzenie drogowe. W przypadku szkody materialnej kwotę podwyższy do 1 220 000 euro na jedno zdarzenie szkodowe, niezależnie od liczby poszkodowanych.

 

Wysokość minimalnych sum gwarancyjnych wynosi obecnie: w przypadku szkody na osobie – 1 mln euro na jednego poszkodowanego i 5 mln euro na jedno zdarzenie drogowe, zaś w przypadku szkody materialnej – 1 mln euro na jedno zdarzenie szkodowe, niezależnie od liczby poszkodowanych. W 2017 r. wzrośnie odpowiednio do: 1,22 mln euro, 6,07 mln euro oraz 1,22 mln euro.

 

Sumy gwarancyjne to granice wysokości finansowej odpowiedzialności cywilnej posiadacza lub kierującego pojazdem. W ubezpieczeniu OC komunikacyjnym określane są przepisami prawa i nie mogą być niższe niż kwoty wskazane przez Komisję Europejską.

 

– Celem ustalonych wysokości sum gwarancyjnych jest zapewnienie sprawcy zdarzenia drogowego, że zakład ubezpieczeń uwolni go do ciężaru wypłaty świadczenia do wysokości sumy gwarancyjnej określonej w umowie ubezpieczenia, poszkodowanemu – uzyskania odszkodowania lub świadczenia ubezpieczeniowego do kwoty określonej w umowie, zaś zakładom ubezpieczeń - przewidywalności co do zobowiązań, a co za tym idzie – właściwego zarządzania powierzonymi mu środkami osób ubezpieczających – wyjaśnia Mariusz Wichtowski, prezes zarządu Polskiego Biura Ubezpieczycieli Komunikacyjnych.

 

Komisja Europejska dostosowuje wysokość minimalnych sum gwarancyjnych na podstawie Dyrektywy 2009/103/WE ws. ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej za szkody powstałe w związku z ruchem pojazdów mechanicznych i obowiązku ubezpieczenia takiej odpowiedzialności. Zgodnie z art. 9 ust. 2 jednym z zadań Komisji Europejskiej jest waloryzowanie kwot określonych w Dyrektywie zgodnie z aktualną stopą inflacji. Raz na 5 lat dokonuje ona przeglądu kwot w celu uwzględnienia zmian w europejskim wskaźniku cen konsumpcyjnych obejmującym wszystkie państwa członkowskie i publikowanym przez Eurostat.

 

W związku z tym, za szkody spowodowane na terytoriach państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego, zakłady ubezpieczeń odpowiadają do wysokości sumy gwarancyjnej określonej przepisami tego państwa, nie niższej jednak niż suma określona przez Komisję Europejską.

G
Gość
W dniu 09.04.2017 o 16:05, Eurofighter - Typhoon napisał:

Jalowo Dyskusja colkym mozliwe ze jakyj Mlodziezy niedouconyj. Zajrzi sie nojprzod jaky som Sumy gwarancyjne, a nie godos cos bezmyslnie. Nienaucyli cie jesce w Skole jak sie dyskutuje?!

Idioto, napisałem, że nie chce mi się szukac do ilu OC jest pokrywane czyli jaka jest suma gwarancyjna, ale w tym wypadku może być za mała aby naprawić pendolino i ktoś musi resztę pokryć, prymitywie.

Wróć na i.pl Portal i.pl