Wskaźnik PRCH Daily Footfall Index opisujący poziom odwiedzalności w galeriach handlowych, w pierwszym tygodniu lutego był średnio o 20 proc. niższy w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku- podaje PRCH. Największą popularnością cieszyła się sobota, 6 lutego, gdy odwiedzalność wyniosła 82 proc. wartości ubiegłorocznych.
Eksperci zwracają uwagę, że większe zainteresowanie klientów zakupami w pierwszym tygodniu handlu po ponownym otwarciu sklepów jest efektem odrabiania zaległości zakupowych. Z kolei odwiedzalność w kolejnych tygodniach powinna utrzymywać się na poziomie ok. 70-75 proc. w stosunku do ub. roku.
Rada powołując się na dane zebrane z obiektów handlowych pokazują, że konsumenci czekali na możliwość zrobienia stacjonarnych zakupów i odłożyli je w czasie, a szczególnym zainteresowaniem cieszyły się takie kategorie zakupowe, jak odzież i obuwie ze względu długi czas zamknięcia sklepów, powrót najmłodszych dzieci do szkół i zmieniające się warunki pogodowe.
Dane nie wskazują wyraźnych różnic w odwiedzalności pomiędzy poszczególnymi regionami kraju, nieznacznie mniej kupujących odnotowano w regionie wschodnim, północno i południowo-zachodnim.
Sklepy w galeriach handlowych otwarte w reżimie sanitarnym
Od 1 lutego po pięciotygodniowym lockdownie zostaną ponownie otwarte sklepy w galeriach handlowych. - Otwieramy sklepy w galeriach handlowych z zachowaniem reżimu sanitarnego- tłumaczył minister zdrowia Adam Niedzielski na konferencji pod koniec stycznia. - To jest rozwiązanie będące ostrożnym krokiem- dodał.
Szef resortu zdrowia poinformował także, że od 1 lutego również zniesione zostały tzw. godziny dla seniorów.
