Policjant zastrzelił 21-letniego mężczyznę na osiedlu w Koninie. Ofiara miała nie reagować na okrzyk "stój policja"

BLD, NK, GOK
zdjęcie ilustracyjne/archiwum
W czwartek na ul. Wyszyńskiego w Koninie policjanci chcieli wylegitymować trójkę młodych mężczyzn. Gdy jeden z nich zaczął uciekać, policjant użył broni. Postrzelony 21-latek mimo reanimacji zmarł na miejscu. Trwa śledztwo.

W czwartek tuż przed godziną 10 na ul. Wyszyńskiego w Koninie policjanci chcieli wylegitymować trójkę młodych mężczyzn. Jeden z nich zaczął uciekać, w związku z czym jeden z policjantów rozpoczął pościg.

Policjant zastrzelił 21-latka w Koninie

- Mężczyzna pomimo okrzyków "stój policja" nie reagował i uciekał dalej. Doszło niestety do sytuacji, że policjant musiał użyć broni. Mężczyzna pomimo reanimacji prowadzonej przez dwóch policjantów zmarł - informuje Marcin Jankowski z konińskiej policji.

Zastrzelony mężczyzna miał 21 lat i był mieszkańcem Konina. Towarzyszyli mu dwaj 15-latkowie.

Trwają oględziny miejsca zdarzenia. Przy mężczyźnie policjanci znaleźli nożyczki i woreczek foliowy z białym proszkiem - prawdopodobnie narkotykami.

- Czekamy na przyjazd prokuratora. Na chwilę obecną to wszystkie informacje, jakie możemy podać - dodaje Marcin Jankowski.

Aktualizacja:
Nieoficjalnie mówi się, że zanim padł strzał, uciekający mężczyzna odwrócił się w stronę goniącego policjanta i wyciągnął ostre narzędzie. Ten wówczas strzelił. Narzędziem tym mają być duże nożyczki.

-Jeśli rzeczywiście tak było, to stanowiłoby to zagrożenie zdrowia lub życia policjanta, więc funkcjonariusz miałby prawo użyć broni. Prawo mu na to zezwala - komentuje Maciej Szuba, były policjant, zaś obecnie prywatny detektyw.

Jednocześnie dodaje: - Na razie jednak wciąż mamy za mało informacji, żeby móc szerzej wypowiadać się o tej sprawie. Bardzo istotne będą szczegółowe wiadomości. Wiadomo jednak, że funkcjonariusze byli umundurowani, więc nie było wątpliwości, że to policjanci podejmują interwencję.

Oprócz tego, że sprawę będzie badała prokuratura, prawdopodobnie oddzielne postępowanie wyjaśniające przeprowadzi też policja. - W przypadku użycia broni palnej policja wewnętrznie wyjaśnia czy była konieczność jej wykorzystania czy nie - mówi Maciej Szuba.

Aktualizacja godz. 15.18:
To doświadczeni policjanci
-Badamy wszystkie szczegóły sprawy - na razie mogę powiedzieć, że ten mężczyzna był znany policji, notowany wcześniej za drobne wykroczenia - mówi Andrzej Borowiak, rzecznik Komendy Wojewódzkiej Policji w Poznaniu. - Odpowiedź na to, czy był trzeźwy, lub czy był pod wpływem narkotyków da badanie pobranych próbek. Wiemy, że był w towarzystwie dwóch piętnastolatków - ustalamy, co razem robili. Natomiast policjanci, którzy podjęli interwencję są doświadczonymi funkcjonariuszami, znającymi na sto procent warunki użycia broni. Skoro broń została użyta, tu musiało to nastąpić w sytuacji, w której policjant nie miał innego wyjścia i musiał po nią sięgnąć.

W rankingu dzielnic Otodom sprawdziliśmy, gdzie mieszkańcy Poznania czują się najmniej bezpiecznie. Ankietowani, a było ich prawie 3300, oceniali prawdziwość zdania: "Mieszkam w bezpiecznej okolicy i nie boję się wracać do domu po zmroku". Ocena 1 oznaczała "zupełnie się nie zgadzam", a 7 - "zgadzam się w pełni". Najlepszym z ocen daleko do ideału, a im niżej w rankingu tym gorzej.Przejdź do kolejnego slajdu i sprawdź --->Dzielnice uszeregowane są od tych bardziej bezpiecznych do tych najmniej bezpiecznych.

Oto najbardziej niebezpieczne dzielnice Poznania [RANKING]

Sprawdź też:

od 7 lat
Wideo

Zakaz krzyży w warszawskim urzędzie. Trzaskowski wydał rozporządzenie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze 56

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
GośćBam
15 listopada, 16:48, Anna:

To morderstwo......to np.głuchego tez mozna zastrzelic jak nie usłyszy?powinien go złapać albo odpuscic sobie bo nie miał informacji ze to .np terrirysta lub morderca....biedak zginął za torebkę prochów......straszne

Nie torebkę prochow a nabój od e-papierosa zajrzyjcie na kanał do Z. Stonogi tam już wszystko jest sprostowane.. Ludzie otwórzcie oczy to mógłbyć każdy z was lub np. waszej rodziny!!!

S
SSS

SYTUACJA JEST PROSTA: JEŚLI STRZAŁ BYŁ W PLECY, TO POPEŁNIONO MORDERSTWO I WINA POLICJANTA. JEŚLI NIE MA OBRONY KONIECZNEJ TO STRZELA SIĘ W NOGI

L
Lity

Ewidentnie strzelał aby zabić. A strzał ostrzegawczy.? Strzelać powinien w nogi. Gliniarza do prokuratora i wiezienie.

G
Gość
15 listopada, 19:31, Gość:

Nigdy policjant w tym momencie i czasie co się znalazł nie może użyć broni Nawet gdy uciekający się nie zatrzymuje dwa nawet gdy niby pokazał mi nożyczki grożąc. Zrobił błąd a gdy już tak się posunął to powinien strzelać w nogi Myślę jak nie zostanie osadzony i wyrok 20 lat więzienia. To pewnie to zlikwidują.

15 listopada, 21:21, Gość:

nie, powinien poprosić ściganego o to czy jest właściwa pora i czy się zgodzi jak użyje tego czy owego, aby go obezwładnić i uchronić się najpewniej, przed bezpośrednim zagrożeniem.

16 listopada, 6:14, Adam:

Policja to wszystko komentuje żenada

16 listopada, 11:31, Gość:

Wlot pocisku z przodu ciała i wszystko jasne,ktoś jeszcze w obronie dealera?

Czyli sam profesjonalizm, nie postrzelić w noge tylko zabić.Weszła nowa ustawa dla Policji.No bo to doświadczeni policjanci.

H
Hif
15 listopada, 13:23, Mo:

Policjant dokonał morderstwa na młodym człowieku i musi iść do więzienia na 20 lat. Jak by nie chciał zabić to by strzelał w nogi

15 listopada, 16:02, Gość:

tak, a przestępcy powinni się śmiać z takiego stanowiska.

15 listopada, 19:25, Buzek juzek:

Tak czy tak to nie pies a człowiek po co strzelać dobrze że więcej ludzi w tym czasie nie było kula nie wybiera miał zastrzelić kogoś innego ja mam60 lat kobieto jestem przyjechałam z itali gdzie jestem ponad20 lat poszłam na łukos dosłownie 2/3 cm za pasem oni stali na cywilnym samochodem wyskoczyło do mnie trzech i od razu albo płacisz albo siedzisz zabrali mnie na komendę nie wiem po co potraktowali mnie jak przestępcę tylko nie wiem za co chamska policja polska ja nawet nie chce jechać bo i po co to się nie robi w całej Europie tylko w dziadoskiej Polsce a jeszcze gorzej jak ze wsi zabite przyjdzie do miasta to już cham kolej z brudnej wioski nie do zniesienia nigdy do Polski nie wrócę po co spać polskim dziadek zarobic do mamy widłami gnuj wyrzucać a nie w policji wiejskie kolki

To [wulgaryzm]j do tej swojej "makaroniarni" i nie wracaj...

k
kk

wiecej praw dla psiarni macie swoje pis

G
Gość
15 listopada, 19:31, Gość:

Nigdy policjant w tym momencie i czasie co się znalazł nie może użyć broni Nawet gdy uciekający się nie zatrzymuje dwa nawet gdy niby pokazał mi nożyczki grożąc. Zrobił błąd a gdy już tak się posunął to powinien strzelać w nogi Myślę jak nie zostanie osadzony i wyrok 20 lat więzienia. To pewnie to zlikwidują.

15 listopada, 21:21, Gość:

nie, powinien poprosić ściganego o to czy jest właściwa pora i czy się zgodzi jak użyje tego czy owego, aby go obezwładnić i uchronić się najpewniej, przed bezpośrednim zagrożeniem.

16 listopada, 6:14, Adam:

Policja to wszystko komentuje żenada

Wlot pocisku z przodu ciała i wszystko jasne,ktoś jeszcze w obronie dealera?

A
Adam
15 listopada, 19:31, Gość:

Nigdy policjant w tym momencie i czasie co się znalazł nie może użyć broni Nawet gdy uciekający się nie zatrzymuje dwa nawet gdy niby pokazał mi nożyczki grożąc. Zrobił błąd a gdy już tak się posunął to powinien strzelać w nogi Myślę jak nie zostanie osadzony i wyrok 20 lat więzienia. To pewnie to zlikwidują.

15 listopada, 21:21, Gość:

nie, powinien poprosić ściganego o to czy jest właściwa pora i czy się zgodzi jak użyje tego czy owego, aby go obezwładnić i uchronić się najpewniej, przed bezpośrednim zagrożeniem.

Policja to wszystko komentuje żenada

G
Gość
15 listopada, 22:31, Gość:

Brawo policja, gnojek fikał dostał w czapę. Tak powinno być. Tych, którzy się z tym nie zgadzają zapraszam do USA, niech tam pochojraczą przed gliniarzami - skończą tak samo i to zgodnie z prawem.

Ale ty ulomny jestes

G
Gość

Brawo policja, gnojek fikał dostał w czapę. Tak powinno być. Tych, którzy się z tym nie zgadzają zapraszam do USA, niech tam pochojraczą przed gliniarzami - skończą tak samo i to zgodnie z prawem.

G
Gość
15 listopada, 19:31, Gość:

Nigdy policjant w tym momencie i czasie co się znalazł nie może użyć broni Nawet gdy uciekający się nie zatrzymuje dwa nawet gdy niby pokazał mi nożyczki grożąc. Zrobił błąd a gdy już tak się posunął to powinien strzelać w nogi Myślę jak nie zostanie osadzony i wyrok 20 lat więzienia. To pewnie to zlikwidują.

nie, powinien poprosić ściganego o to czy jest właściwa pora i czy się zgodzi jak użyje tego czy owego, aby go obezwładnić i uchronić się najpewniej, przed bezpośrednim zagrożeniem.

G
Gość
15 listopada, 13:23, Mo:

Policjant dokonał morderstwa na młodym człowieku i musi iść do więzienia na 20 lat. Jak by nie chciał zabić to by strzelał w nogi

15 listopada, 16:02, Gość:

tak, a przestępcy powinni się śmiać z takiego stanowiska.

15 listopada, 19:25, Buzek juzek:

Tak czy tak to nie pies a człowiek po co strzelać dobrze że więcej ludzi w tym czasie nie było kula nie wybiera miał zastrzelić kogoś innego ja mam60 lat kobieto jestem przyjechałam z itali gdzie jestem ponad20 lat poszłam na łukos dosłownie 2/3 cm za pasem oni stali na cywilnym samochodem wyskoczyło do mnie trzech i od razu albo płacisz albo siedzisz zabrali mnie na komendę nie wiem po co potraktowali mnie jak przestępcę tylko nie wiem za co chamska policja polska ja nawet nie chce jechać bo i po co to się nie robi w całej Europie tylko w dziadoskiej Polsce a jeszcze gorzej jak ze wsi zabite przyjdzie do miasta to już cham kolej z brudnej wioski nie do zniesienia nigdy do Polski nie wrócę po co spać polskim dziadek zarobic do mamy widłami gnuj wyrzucać a nie w policji wiejskie kolki

ale chłam, ile golnąłeś przed tymi wypocinami...

G
Gienek

A no mugl diler nieuciekac mial pecha.

G
Gość

Nigdy policjant w tym momencie i czasie co się znalazł nie może użyć broni Nawet gdy uciekający się nie zatrzymuje dwa nawet gdy niby pokazał mi nożyczki grożąc. Zrobił błąd a gdy już tak się posunął to powinien strzelać w nogi Myślę jak nie zostanie osadzony i wyrok 20 lat więzienia. To pewnie to zlikwidują.

B
Buzek juzek
15 listopada, 13:23, Mo:

Policjant dokonał morderstwa na młodym człowieku i musi iść do więzienia na 20 lat. Jak by nie chciał zabić to by strzelał w nogi

15 listopada, 16:02, Gość:

tak, a przestępcy powinni się śmiać z takiego stanowiska.

Tak czy tak to nie pies a człowiek po co strzelać dobrze że więcej ludzi w tym czasie nie było kula nie wybiera miał zastrzelić kogoś innego ja mam60 lat kobieto jestem przyjechałam z itali gdzie jestem ponad20 lat poszłam na łukos dosłownie 2/3 cm za pasem oni stali na cywilnym samochodem wyskoczyło do mnie trzech i od razu albo płacisz albo siedzisz zabrali mnie na komendę nie wiem po co potraktowali mnie jak przestępcę tylko nie wiem za co chamska policja polska ja nawet nie chce jechać bo i po co to się nie robi w całej Europie tylko w dziadoskiej Polsce a jeszcze gorzej jak ze wsi zabite przyjdzie do miasta to już cham kolej z brudnej wioski nie do zniesienia nigdy do Polski nie wrócę po co spać polskim dziadek zarobic do mamy widłami gnuj wyrzucać a nie w policji wiejskie kolki

Wróć na i.pl Portal i.pl