- W tamtym roku w Wielkiej Brytanii zajęliśmy piąte miejsce w klasyfikacji generalnej i trzecie w konkurencji dynamicznej. Poszło nam dobrze również w Czechach, a na ostatnich, najważniejszych zawodach przy ostatnim okrążeniu odpadł nam wężyk. Także oprócz konstrukcji liczy się również szczęście - mówi Marta Lewandowska, marketing manager zespołu.
Nowy bolid waży około 190 kilogramów. Prędkość maksymalną poznamy dopiero po testach. Ostatni bolid rozwijał ją do ok. 120 km/godz.
Formuła Student to klasa międzynarodowych zmagań, w których udział biorą bolidy projektowane oraz budowane przez studentów uczelni technicznych. Całe przedsięwzięcie ma już ponad 30-letnią historię.
- Przygotowanie bolidu to osiem miesięcy intensywnej pracy około 40 osób. Pracujemy na kilka etatów, czasem na trzy zmiany. Na początku jest faza projektów. To czas obliczeń, analiz, podejmowania wszystkich kluczowych decyzji. Później jest faza wykonawcza, czyli mieszkania na warsztacie, nadzorowanie wykonawstwa. Teraz mamy do czynienia z fazą testów - mówi Marta Lewandowska.
Zespół PUT Motorsport został utworzony wiosną 2014 roku, a już latem 2015 roku wziął udział w swoich pierwszych zawodach. Wraz z bolidem "Warta", którego budowa zajęła półtora roku, zadebiutował w Anglii (IMechE Formula Student), Niemczech (Formula Student Germany) oraz na Węgrzech (Formula Student Hungary). W 2016 roku z drugim bolidem, "Wilda", wzięli udział w zmaganiach Formula Student Germany oraz Formula Student Hungary.
POLECAMY:
Po skończeniu tych uczelni zarabia się najwięcej!
Uczniowie piszą, a nauczyciele płaczą! HITY KLASÓWEK
Najpopularniejsze nazwiska żeńskie w Wielkopolsce
Sprawdź, czy jesteś bystry [QUIZ]
Wszystko o Lechu Poznań [NEWSY, TRANSFERY]
Quizy gwarowe, które pokochaliście [SPRAWDŹ SIĘ]
ZOBACZ TEŻ: Pomysł Polaków zrewolucjonizuje rynek motoryzacyjny. Ten skaner sam wykryje rysy na samochodzie
Źródło: TVN Turbo