Punkty karne nie zawsze skasują się po roku. Kogo nie będą dotyczyć nowe przepisy?

Mariusz Michalak
Opracowanie:
Punkty karne zebrane za wykroczenia na drodze mają być anulowane po roku, a nie tak jak obecnie po dwóch latach.
Punkty karne zebrane za wykroczenia na drodze mają być anulowane po roku, a nie tak jak obecnie po dwóch latach. Dariusz Bloch
Kierowcy, którzy zebrali punkty karne po 17 września 2022 r., będą musieli poczekać dwa lata na ich skasowanie – podaje w "Rzeczpospolita".

Jak zaznaczył dziennik, Sejm uchwalił niedawno zmiany w prawie o ruchu drogowym, które ucieszyły wielu kierowców. "Punkty karne zebrane za wykroczenia na drodze mają być anulowane po roku, a nie tak jak obecnie po dwóch latach" - przypomina gazeta.

"Wrócą ponadto kursy pozwalające na redukcję punktów karnych (dwa razy po 6 pkt w ciągu roku). Jednak nawet jeśli te przepisy wejdą w życie szybko (czeka je jeszcze Senat i podpis prezydenta), to i tak krótsze kasowanie punktów karnych nie obejmie wszystkich kierowców" - czytamy w piątkowy wydaniu gazety.

"Powód? Jak twierdzi poseł Jerzy Polaczek (PiS, popierający poprawki rządu w Sejmie), wszyscy kierowcy, którzy zbierają punkty karne od 17 września 2022 r. (od czasu zmiany przepisów do czasu wejścia w życie nowych przepisów, a ta w tym punkcie ma mieć trzymiesięczne vacatio legis), będą skazani na dwuletni termin kasowania punktów" - pisze "Rzeczpospolita".

Wiceszef warszawskiego WORD Tomasz Matuszewski w rozmowie z dziennikiem wytłumaczył, że kiedy pojawią się "nowe (stare) kursy pozwalające na zbicie 12 punktów karnych w ciągu roku, możliwa będzie redukcja także tych punktów, które zostały zebrane po 17 września 2022 roku". Z takiej możliwości nie będą mogli skorzystać tylko nowi kierowcy - w ciągu roku od wydania prawa jazdy po raz pierwszy.

Źródło:

Polska Agencja Prasowa

Motoryzacja

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Komentarze 2

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

V
V
PRD powstaje pod dyktando lewaków, dla których wrogiem nr 1 jest samochód, chociaż z kieszeni kierowców pochodzi 1/5 dochodów tego państwa:

https://wyborcza.pl/1,155287,10872996,Na_co_rzad_wydaje_podatki_od_kierowcow.html

Infrastruktura drogowa podporządkowana jest wyłącznie pieszym i rowerzystom mimo iż, w przeciwieństwie do kierowców nie łożą oni na jej utrzymanie.

Nawet w skrajnie liberalnej Francji samochód ma pierwszeństwo przed rowerem, a o karach za łamanie ustalonych zasad ruchu drogowego przez rowerzystów, czy hipsterów na hulajnogach można przeczytać choćby w poniższym artykule:

https://niezalezna.pl/294628-francja-reguluje-hulajnogowiczow
J
J
O jak wybory zaglądają w kalendarzu to się poszlo po rozum do głowy, Jeszcze niech naprawią czy też właściwiej uzupełnią przepisy odnośnie przejść dla pieszych tak jak jest za zachodnią granicą https://www.youtube.com/watch?v=AkTRNDgHMQs
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera

Wybrane dla Ciebie

Największy atak Rosji na Charków od początku wojny. Są ofiary

Największy atak Rosji na Charków od początku wojny. Są ofiary

Wystartowały KultURalia! Tak w piątek bawili się studenci w Rzeszowie

Wystartowały KultURalia! Tak w piątek bawili się studenci w Rzeszowie

Wróć na i.pl Portal i.pl