„Randka w ciemno” zyskała znaczną popularność w Iranie, przyciągając miliony widzów do odcinków publikowanych na YouTube, w których uczestnicy, nieznani sobie nawzajem, angażują się w rozmowy w celu określenia potencjalnej zgodności pary.
Sukces programu pokazał, w jaki sposób irańscy vlogerzy prezentują styl życia nowego pokolenia w Iranie, mimo że kłóci się to z konserwatywnym islamskim przywództwem. Iran od dawna spotyka się z krytyką za swoje ograniczenia w Internecie, a wielu obywateli korzysta z VPN, aby uzyskać dostęp do zablokowanych treści, w tym mediów społecznościowych, takich jak YouTube, Twitter, Instagram.
Ograniczenia odzwierciedlają obawy władz duchownych przed rosnącym wpływem Pokolenia Z i jego obrazu życia w Iranie, co stanowi wyzwanie dla rządowej narracji i wysiłków cenzury. Analitycy twierdzą, że dokumentacja życia tego pokolenia, a następnie dzielenie się swoimi doświadczeniami często przesuwa granice tego, co jest tradycyjnie akceptowalne, stanowiąc nowe wyzwanie dla rządu zmagającego się z wszechobecnym zasięgiem Internetu i mediów społecznościowych.
źr. Radio Farda RFE/RL
