Spis treści
Kino musi wypłacić odszkodowanie za zbyt długie reklamy
„Dziś czas jest uważany za pieniądz, a czas każdego człowieka jest bardzo cenny” – orzekł sąd rozpatrujący pozew, zasądzając od największej indyjskiej sieci multipleksów PVR Inox odszkodowanie w wysokości 50 tys. rupii za zmarnowanie czasu powoda, a 5 tys. za cierpienia psychiczne.
Skarżący się na sieć kin Abhishek MR zarzucił multipleksowi, że z powodu trwającego 25 minut ciągu reklam, wyszedł po seansie później niż planował. Z tego powodu „nie mógł uczestniczyć w innych spotkaniach zaplanowanych na ten dzień i poniósł straty, których nie można wyrazić w kategoriach pieniężnych”.
„Argumentował również, że multipleksy zmuszają widzów, by wbrew swojej woli, oglądali reklamy i stawiają zyski z nich ponad przychody ze sprzedaży biletów” – relacjonuje brytyjski dziennik „Guardian”.
Co stwierdził sąd w orzeczeniu?
Sąd stwierdził w orzeczeniu, że „od 25 do 30 minut to sporo czasu (zmarnowanego) na bezczynnie siedzenie w sali i oglądanie zbędnych reklam”.
„Ludzie z zapełnionym kalendarzem nie mają czasu do stracenia” – dodał.
Kino broniło się, twierdząc, że prawo zobowiązuje je do publikacji informacji użyteczności publicznej. Jednak okazało się, że większość reklam wyświetlanych przed filmem miała charakter komercyjny.
Długie reklamy w indyjskich kinach
W Indiach kino jest skutecznym środkiem marketingowym, a jego udział w budżetach reklamowych rośnie. Reklamy są wyświetlane nie tylko przed seansami, ale i podczas 15-minutowej przerwy w środku filmu.
Źródło: