Rekordowe odszkodowanie za poparzenie klienta gorącym napojem. W grę wchodzą dziesiątki milionów dolarów.

Kazimierz Sikorski
Wideo
emisja bez ograniczeń wiekowych
Firma Starbucks musi zapłacić mężczyźnie, który został poważnie poparzony rekordowe odszkodowanie.

Spis treści

Michael Garcia odbierał napoje w drive-through w Los Angeles, gdy „doznał poważnych oparzeń i oszpecenia ciała po tym, jak gorące napoje wylały się” na jego kolana.

Poszkodowany podał Starbucksa do sądu

W pozwie oskarżono Starbucks o naruszenie obowiązku zachowania ostrożności poprzez niezabezpieczenie gorącego napoju pokrywką.

Michael Parker, prawnik Garcii, powiedział, że jego klient odbierał trzy gorące napoje, a jeden z nich nie został całkowicie zamknięty. Kiedy pracownik firmy wręczył Garcii napoje, jeden z nich poparzył go, powiedział Parker.

Szkody mężczyzny, to między innymi ból fizyczny, cierpienie psychiczne, oszpecenie, upośledzenie fizyczne, lęk i cierpienie emocjonalne.

Zaskarżona firma ma się odwołać od wyroku

Starbucks podał, że odwoła się od wyroku. „Rozumiemy klienta, ale nie zgadzamy się z decyzją przysięgłych, że to my byliśmy winni tego incydentu i uważamy, że odszkodowanie jest wygórowane” — mówił rzecznik firmy.

W oświadczeniu dodano. „Zawsze przestrzegaliśmy najwyższych standardów bezpieczeństwa w naszych punktach, w tym w zakresie obchodzenia się z gorącymi napojami”.

Sprawa przypomina słynny pozew z 1994 r. przeciwko McDonald’s, w którym kobieta wylała gorącą kawę na kolana i doznała oparzeń trzeciego stopnia. Powódka, Stella Liebeck, otrzymała prawie 3 miliony dolarów.

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera

Wybrane dla Ciebie

Największy atak Rosji na Charków od początku wojny. Są ofiary

Największy atak Rosji na Charków od początku wojny. Są ofiary

Wystartowały KultURalia! Tak w piątek bawili się studenci w Rzeszowie

Wystartowały KultURalia! Tak w piątek bawili się studenci w Rzeszowie

Wróć na i.pl Portal i.pl