Rosja będzie ingerować w wybory w Polsce? Służby specjalne nie mają złudzeń

Lidia Lemaniak
Lidia Lemaniak
Wideo
od 16 lat
Sejmowa Komisja ds. Służb Specjalnych zajmowała się w środę na zamkniętym posiedzeniu informacją na temat operacji psychologicznych istotnych dla bezpieczeństwa Rzeczypospolitej Polskiej. Portal i.pl próbował dowiedzieć się, czy służby są przygotowane na ewentualną ingerencję obcych służb w wybory parlamentarne, które czekają nas jesienią.

Obce służby będą chciały wpłynąć na wybory w Polsce?

Waldemar Andzel, poseł PiS i przewodniczący sejmowej Komisji ds. Służb Specjalnych, powiedział portalowi i.pl, że komisja zajmowała się m.in. oceną kwestii wpływu psychologicznego oddziaływania przez służby obcych państw. – Trzeba się z tym liczyć, że im bliżej wyborów jesteśmy, tym będzie różne oddziaływanie psychologiczne na nasze społeczeństwo. Już wiemy, że jest cały czas wojna w cyberprzestrzeni, ale obok wojny w cyberprzestrzeni, jest też inna działalność. Są też ludzie w Polsce, którzy użytecznie działają na korzyść Rosji, pokazując korzystny przekaz dla państwa rosyjskiego. Mówię to w kontekście wojny na Ukrainie, bo dzisiaj to jest najistotniejszy temat – wyjaśnił.

Pytany o to, jak oddziałują psychologicznie służby obcych państw, wymienił m.in. fake newsy w Internecie, ale też dużo poważniejsze prowokacje. – To, co teraz jest głośno dyskutowane, to może mieć różne prowokacje ze strony służb. Choćby nawet ostatnio to, co się dyskutuje – mówimy o rakiecie, która spadła w grudniu, wokół której media próbują robić szum i wojnę informacyjną. Odbieram to jako oddziaływanie rosyjskiej prowokacji – mówił.

Poseł PiS podkreślił jednak, że prowokacje mogą być dużo poważniejsze. – Nie chcę brać tego pod uwagę, ale na przykład Rosjanie nawet mogliby pewnie rozpatrywać jakiś atak na Baltic Pipe. Raczej bardziej się spodziewam ataku ze strony Rosji np. na jakąś infrastrukturę krytyczną państwa – dodał.

Dopytywany o to, czy polskie służby już obserwują jakieś wzmożenie służb obcych państw, które może być przed wyborami, odpowiedział, że chodzi np. o zamieszanie z rakietą. – Były też zatrzymania osób, które współpracowały z Rosją, o których to już polskie służby informowały. Trzeba się z tym cały czas liczyć, że tego typu działalność jest wymierzona w Polskę, ponieważ my bardzo mocno wspieramy Ukrainę – podkreślił.

Waldemar Andzel podkreślił, że polskie służby monitorują wszystkie zagrożenia. – Omawialiśmy ten temat ze służbami i cywilnymi i wojskowymi. Służby te wszystkie zdarzenia monitorują i ja bardzo wysoko oceniam dotychczasową działalność służb. Najlepszym dowodem na to jest, że do tej pory nic z poważniejszych wydarzeń się nie zdarzyło – dodał.

– Należy pamiętać wybory, które były w Hiszpanii prawie 20 lat temu. Był wówczas atak w Madrycie, który zmienił cały bieg wydarzeń politycznych w kampanii wyborczej. Wybory miała wygrać wtedy partia rządząca, a wygrała je opozycja – przypomniał.

Poseł PiS przypomniał także wydarzenia z granicy polsko-białoruskiej. – Łukaszenka i Putin chcieli zdestabilizować sytuację w Polsce, a niestety totalna opozycja w Polsce wpisywała się w ten przekaz. Zresztą, dzisiaj tak samo należy ocenić działalność opozycji w odniesieniu także do rakiety, bo to co robi opozycja, to jest działalność szkodliwa dla naszego państwa – dodał.

Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Portal i.pl codziennie. Obserwuj i.pl!

Polecjaka Google News - Portal i.pl

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze 43

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

J
Jan
„Pruska i ruska, nachalna, w Polsce ingerencja

- kłamstwem uczciwych tumani, konfabulacją zniechęca.

Idzie splamioną drogą, gdzie roztropni nie mogą,

szkaradna w niesławie - hybrydowych niedola.”
C
Cćccc
24 maja, 19:55, Gal Anonim:

No cóż, mają swojego człowieka w Warszawie, przepraszam, ryżą kanalię nie "człowieka" 🤮🤮🤮

Tak twarde masz dowody na któregoś z pisu .napisz który to bo mamy kilka nazwisk

P
Pppp
24 maja, 19:17, Lolek:

Rosji zalezy na tym zeby pis wygrał .w polsza .

TAK. Rosja wiecej zarabia na sankcjach.Rosja sobie poradzi 50% krajów na swiecie chce kupowac po zawyżonych cenach które europa wystawiła minimalną cene .w wypowiedzi ministra i posła pis zauważył błád tych sankcji ale tak musi byc !;; A my europa poniesiemy klęske .Nikomu nie zalezy zeby konflikt był rozwiázany pokojowo .biznes to biznes

24 maja, 20:09, 8gwiazdek:

Lolek-Srolek , fajnie nawijasz ino koślawo stoisz , żulu kacapski

Wyjedz za ural tylko ubierz onuce !!!!

J
Jan
„Wschodni i zachodni wiatr - cały czas - sypie w nas,

piachem zdrady oczy mroczy i ostrożnych gani.

Idą netem prusko - ruską drogą, gdzie uczciwi nie mogą,

szkaradna w niesławie - trolli niedola.”
L
Loker
24 maja, 19:42, do ruskich troli:

Ruskom tak bardzo pasuje PIS przy władzy że aż zabili Kaczńskiego POd smoleńskiem

24 maja, 20:03, 8gwiazdek:

Przysięgnij się sobaczy penisie.

Masz dowody ze Rosja maczala w tym palce? Dla uzasadnienia Ci napisze że żadne państwo nie uznało tej katastrofy za zamach po za Polską. A Twoja jedyną odpowiedzią będzie zwyzywanie od Ruskich onuc i trolli.

L
Loker
Ale propaganda. Co jeszcze napiszecie? Pisiory rządzą ale wraku nie ma. Ciągle wszystkiemu winny Tusk, PO, UE a teraz Rosja.
J
Jan
„Najmita „dzielny”, bo łgarz bezczelny,

u trolla - pruskiego i ruskiego gbura - w głowie dziura.

Kroczy on drogą, gdzie uczciwi nie mogą,

szkaradna w niesławie - Trojana niedola.”
l
ll
24 maja, 19:56, Gal Anonim:

"8gwiazdek" PrOpaguje "osiem set"?? 🤣🤣

Osiem set to pisowskie guano chleje do śniadania.

8gwiazdek
24 maja, 19:17, Lolek:

Rosji zalezy na tym zeby pis wygrał .w polsza .

TAK. Rosja wiecej zarabia na sankcjach.Rosja sobie poradzi 50% krajów na swiecie chce kupowac po zawyżonych cenach które europa wystawiła minimalną cene .w wypowiedzi ministra i posła pis zauważył błád tych sankcji ale tak musi byc !;; A my europa poniesiemy klęske .Nikomu nie zalezy zeby konflikt był rozwiázany pokojowo .biznes to biznes

Lolek-Srolek , fajnie nawijasz ino koślawo stoisz , żulu kacapski

8gwiazdek
24 maja, 19:34, iwpisdu:

W wybory będzie ingerował Waszyngton,Bruksela,Berlin,Tel-Awiw,Watykan,pewnie jeszcze wesz kijowska.Rosja tym grajdołem nie jest zainteresowana.

Rosja fajda na ciebie , zgniła onuco iws.... i not Szojgu ci w yappę. Cieszysz się bardacho?

8gwiazdek
24 maja, 19:42, do ruskich troli:

Ruskom tak bardzo pasuje PIS przy władzy że aż zabili Kaczńskiego POd smoleńskiem

Przysięgnij się sobaczy penisie.

8gwiazdek
24 maja, 19:42, do ruskich troli:

Ruskom tak bardzo pasuje PIS przy władzy że aż zabili Kaczńskiego POd smoleńskiem

24 maja, 19:46, 8gwiazdek:

Antoś ci tak powiedział? :) Kaczyński był prezydentem bez większego znaczenia na arenie międzynarodowej :) Ruscy nie mieli żadnego powodu, żeby go zabić szczególnie na swojej ziemi :) Co zresztą nie raz i nie dwa zostało dowiedzione:)

Smród ‼️8 sztuk łajna Szojgu, Ławrowa i Prigożyna ‼️, nie ma żadnego znaczenia

G
Gal Anonim
"8gwiazdek" PrOpaguje "osiem set"?? 🤣🤣
G
Gal Anonim
No cóż, mają swojego człowieka w Warszawie, przepraszam, ryżą kanalię nie "człowieka" 🤮🤮🤮
8gwiazdek
24 maja, 19:42, do ruskich troli:

Ruskom tak bardzo pasuje PIS przy władzy że aż zabili Kaczńskiego POd smoleńskiem

Antoś ci tak powiedział? :) Kaczyński był prezydentem bez większego znaczenia na arenie międzynarodowej :) Ruscy nie mieli żadnego powodu, żeby go zabić szczególnie na swojej ziemi :) Co zresztą nie raz i nie dwa zostało dowiedzione:)

Wróć na i.pl Portal i.pl