Ruszył protest inspektorów ITD w całej Polsce! Co czeka kierowców? [3.11.2017]

MW-G
W poniedziałek (30 października) protest rozpoczęli pracownicy Inspekcji Transportu Drogowego. Inspektorzy ITD chcą zyskać uprawnienia służb mundurowych oraz domagają się podwyżek. Co w związku ze strajkiem inspektorów ITD czeka kierowców w całej Polsce?
W poniedziałek (30 października) protest rozpoczęli pracownicy Inspekcji Transportu Drogowego. Inspektorzy ITD chcą zyskać uprawnienia służb mundurowych oraz domagają się podwyżek. Co w związku ze strajkiem inspektorów ITD czeka kierowców w całej Polsce? Tomasz Czachorowski
W poniedziałek (30 października) protest rozpoczęli pracownicy Inspekcji Transportu Drogowego. Inspektorzy ITD chcą zyskać uprawnienia służb mundurowych oraz domagają się podwyżek. Co w związku ze strajkiem inspektorów ITD czeka kierowców w całej Polsce?

Inspektorzy ITD w poniedziałek (30 października) rozpoczęli w całym kraju protest. Przybrał on formę strajku włoskiego. Inspektorzy będą wyjątkowo skrupulatnie kontrolować polskich przewoźników. Pojedyncza kontrola wydłuży się z około 30 minut do dwóch godzin.

Protest inspektorów ITD będzie prowadzony do odwołania.

W sklepach może brakować jaj! [wyjaśnia Biedronka i Lidl]

Dlaczego inspektorzy ITD strajkują? Pracownicy Inspekcji Transportu Drogowego domagają się m.in. waloryzacji płac i przekształcenia pracowników Inspekcji w funkcjonariuszy służby mundurowej. Zwracają także uwagę na konieczność zapewnienia bezpieczeństwa inspektorom w trakcie wykonywania przez nich czynności.

Obecnie ITD funkcjonuje w ramach ustawy o służbie cywilnej, co oznacza, że kontrole drogowe przewoźników mogą być prowadzone jedynie w godzinach pracy urzędu - w zależności od regulaminu od 7 do 15 lub od 8 do 16. Jak tłumaczą inspektorzy, przez te ograniczenia, jako wyspecjalizowana służba ITD nie do końca może wywiązać się ze wszystkich obowiązków, ponieważ transport odbywa się całą dobę, a także w dni świąteczne. Pracownicy ITD chcą pracować w systemie 24-godzinnym, ale zyskać przy tym przywileje służb mundurowych.

Wśród przyczyn protestu wymieniany jest także brak podwyżek od 9 lat. Obecnie inspektorzy zarabiają średnio ok. 2,3 tys. zł netto.

Przedstawiciele Inspektoratu Transportu Drogowego zapowiedzieli także manifestację, która ma się odbyć 9 listopada przed Sejmem.

Inspektorat Transportu Drogowego w całym kraju liczy ok. 1,5 tysiąca osób, z czego ok. 700 to inspektorzy.

Około 300 osób wzięło udział w niedzielnym proteście medyków w Bydgoszczy. Do lekarzy rezydentów dołączyli m.in. ratownicy medyczni, fizjoterapeuci i pielęgniarki (w sumie protestowali przedstawiciele 8 zawodów).Środowiska lekarskie domagają się zwiększonego nakładu finansowego na służbę zdrowia. INFO Z POLSKI 26.10.2017 - przegląd najciekawszych informacji ostatnich dni w kraju

Medycy kolejny raz protestowali w Bydgoszczy [zdjęcia]

Pogoda na dzień + 2 kolejne dni (30 + 31.10-01.11.2017) | POLSKA

Źródło:
TVN

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wideo

Materiał oryginalny: Ruszył protest inspektorów ITD w całej Polsce! Co czeka kierowców? [3.11.2017] - Gazeta Pomorska

Komentarze 50

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

c
croc
wiesz co, oddam Ci ten dodatek za pracę w nocy - 2,30 zł/h. To rzeczywiście "kusząca " oferta - za ryzyko, zmęczenie, żonę zostawioną w łóżku :)
M
Max
W dniu 01.11.2017 o 08:01, Inspektor napisał:

Zazwyczaj nie wchodzę w polemikę z hejterami, ale…Propozycje dotyczące likwidacji ITD są rzucane przez osoby nie mające nic wspólnego z transportem. o.k. Zlikwidujmy Inspekcję, niech nie będzie nadzoru nad ciężarówkami, kierowcy niech jeżdżą po 18 h, śpią po 5 i niech wjedzie takim zestawem w takiego co był za likwidacją inspekcji. Wcielić do Policji? Super pomysł! Tylko ilu policjantów widzicie na drogach. Oni też mają uprawnienia do kontroli ciężarówek, więc dlaczego tego nie robią?Po 10 latach pracy w inspekcji na konto wpływa mi 2340 zł. Ktoś powie, że jak mi mało za „nic nie robienie”, to mam sobie znaleźć inną robotę. Tak, obiecuję że jak się w niedługim czasie nic nie zmieni, to zmieniam robotę tak jak wiele moich koleżanek i kolegów. Tylko jak tak zrobimy, to wrócimy do roku przed 2003. Ci co siedzieli za kółkiem w tamtych czasach, wiedzą o czym piszę...

I TO BYŁY NAJLEPSZE CZASY. Chciałes jechc jechałeś, chciałeś spać spałeś... i co było więcej wypadków ciężarówek, bzdura, zobacz co teraz się dzieje u gebelsa, trzaskają się ciężarówkami jak głupi codziennie dzwon a co tydzień konkretniejszy karambol i o dziwo tacha czyste, pełen legal !!!! No ale jak komputer rzadzi moim organiznem i decyduje kiedy mam spać a kiedy jechać to się nie dziw, kto majac 200km do domu będzie pauze weekendową kręcił, nikt, tabletka i jazda.....tacho za okno. Albo wyjasnij mi jaka jest różnica pojedynczej a podwójnej obsady w bezpieczeństwie jazdy. 20H w foletu, bo spać przecież na łóżku nie możesz a jak przecna sam tacho o 1,5h i już mandat PARANOJA!!!!!!

M
Max
W dniu 31.10.2017 o 23:38, Jack napisał:

Mnie jak kontrolowali i wdupił karę za przeciągnięcie czasu jazdy i im tłumaczyłem że firma zmusza bo inaczej zwolnią z pracy to Pan inspektor z Wrocławia powiedział bym sobie zmienił firmę lub robotę więc cwaniaki jak wam nie pasuje to też zmienić pracę zawód i po problemie a nie strajkować kosztem kierowców.

Dokładnie Ty przeciągniesz czas i kara i jesteś już zabójcą w TIRZe hehe, ale lekarz nocne dyżury, prywatne gabinety, praca w trzech szpitalach i git.... ITDt o jest po prostu maszynka to zbierania kasy dla rządu o nic innego nie dbaja o bezpieczeństwo wcale!!! Żaden kierowca nie będzie stał 45h 200km od domu, tylko nikt się do tego nie przyzna heh.

M
Max
W dniu 30.10.2017 o 13:28, koko napisał:

Tyle, że szanowny Panie pouczenia można zastosować do naruszeń z ustawy - Prawo o ruchu drogowym. Do naruszeń z ustawy o transporcie drogowym już trochę nie bardzo. A jak wiemy inspektorzy głównie nakładają mandaty za naruszenia czasu pracy, a więc naruszenia ustawy o transporcie drogowym.

No to niech kontrola polega na sprawdzaniu rzeczy prostych, stan opon, przewozony łądunek, stan oświatlenia, kontrola tacho z dnia bierzącego itp... Po za tym dla mnie tacho i jeden wielki syf i nieporozumienie, jakim cudem komputer czyli tacho mowi kiedy mam spac, kiedy jesc a kiedy jechać. Wielkokrotnie tak mielem ze tacho mowi możesz jechać jesteś wypauzowany i zdolny do jazdy a tu oczy się same zamykają, ale co tam tacho mowi ze jestem wypoczęty. A jak czuje się OK i chce jechać dalej to tacho mowi ze jestem zmeczony i mam stać!!! PARANOJA tacho za okno. Po za tym jak stane na 24h pauzy i najdzie mnie ochota podjechać do sklepu po zakupy czy na plaże ( bo takie opcje sa w niektórych krajach) to nie mogę. Ot polityka.

M
Max

To jest strajk???? to jest jawne utrudnianie pracy kierowcy. Taka kontrola moze trwac nawet 2h. A dla kierowcy 2h to jest bardzo bardzo dużo. Twardziele ITD nie potrafią się zebrac jak górnicy i pielęgniarki i zrobić oblężenie Warszawy? Nie bo po co lepiej zatruć życie kierowcom, który próbują zarobić na chleb!!! CO ja jako kierowca jestem ciężarówki jestem winien ich zarobkom??? Rolincy strajkują i blokują drogi ja cierpie, górnicy blokują drogi, ja cierpie, mieszkancy domagający się obwodnicy miasta strajkują, ja cierpi, ITD strajkuje i jak zwykle odbija się to na kierowcy, nie dość ze kierowca z każdej strony jest kopany w cztery litery to jeszcze obrywa za innych. Cirekawe co by było jak my kierowcy byćmy zastrajkowali i stanęli na tydzień blokując autostrady i bramki????? Kiedy ktoś w końcu w tym kraju zrozumie ze Polska jest potega w Europie jeśli chodzi o transport, kiedy rząd w końcu to zauważy i wesprze tę branże????

G
Gość

itd

G
Gość

uhuhu

z
zenek

pusty jesteś jak wydmuszka

G
Gość
W dniu 01.11.2017 o 09:36, Olo napisał:

Mam proste pytanie do inspektorów otóż czy hindus trzyma któregoś z was pod bronią? Bo jeżeli nie to zapraszam do zmiany pracy.Byłem kierowcą zawodowym i miałem dosyć męki na załadunkach i rozładunkach o was nie wspomnę i najzwyczajniej zmieniłem pracę a jeśli wam taka pasuje to zamknąć pyski, a co do protestu to zapraszam na wiejską kilka gum przez plecy wyleczy chęci podwyżek.

   1 listopada idzie się na groby a nie pisze brednie . Jesteś dureń i taki umrzesz szkoda z tobą rozmawiać

e
ed 1960

Prowadzę działalność międzynarodowego przewozu osób i czasami zdarza mi się jexdzić jako kierowca. Ponad miesiąca temu byłem kontrolowany przez ITD. Inspektor wziął dokumenty i poszedł do swojego busa je sprawdzać. Obok mnie stał tir na polskich numerach i zauważyłem b. zdenerwowanego kierowcę pytam go czy też jesteś kontrolowany a on na to " ku.wa znależli mi wyłącznik tachografu . Mówię jaki wyłącznik a on " to nie wiesz  że  nowe tiry  w większości mają wyłączniki". Gdy przyszedł do mnie inspektor i po otrzymaniu dokumentów pytam go czy skala wyłączników  w tirach jest problemem a on " teraz to jest plaga".  W związku z powyższym mam pytanie do Międzynarodowego Zrzeszenia Przewoźników Drogowych które sprzeciwia się nadmiernej kontroli tirów czy to jest działanie na szkodę przewoźników czy eliminacja terorystów drogowych, którzy nie przestrzegają czasu pracy i odpoczynków . Przecież taki tir to tykająca bomba prowadzona przez zmęczonego kierowcę wiem co piszę bo sam jeżdżę, ale nie spotkałem się aby w autokarach ktoś odważył się montować wyłącznik. Dzięki kontroli poprawił się stan zarówno jakościowy jak i bezpieczeństwa przewożonych osób. Może Stowarzyszenie zaproponuje wprowadzenie zmian w ustawie że przedsiębiorca który założy wyłącznik traci licencję  za pierwszym razem na rok, a recydywa na zawsze. Może to wprowadzi eliminację terorystów na drogach. Bo chyba MZPD  powinno zależeć na bezpieczeństwie w ruchu drogowym.

Szerokiej drogi dla uczciwych przewoźników a ITD niech gnębi terorystów.

e
ed 1960

Prowadzę działalność międzynarodowego przewozu osób i czasami zdarza mi się jexdzić jako kierowca. Ponad miesiąca temu byłem kontrolowany przez ITD. Inspektor wziął dokumenty i poszedł do swojego busa je sprawdzać. Obok mnie stał tir na polskich numerach i zauważyłem b. zdenerwowanego kierowcę pytam go czy też jesteś kontrolowany a on na to " ku.wa znależli mi wyłącznik tachografu . Mówię jaki wyłącznik a on " to nie wiesz  że  nowe tiry  w większości mają wyłączniki". Gdy przyszedł do mnie inspektor i po otrzymaniu dokumentów pytam go czy skala wyłączników  w tirach jest problemem a on " teraz to jest plaga".  W związku z powyższym mam pytanie do Międzynarodowego Zrzeszenia Przewoźników Drogowych które sprzeciwia się nadmiernej kontroli tirów czy to jest działanie na szkodę przewoźników czy eliminacja terorystów drogowych, którzy nie przestrzegają czasu pracy i odpoczynków . Przecież taki tir to tykająca bomba prowadzona przez zmęczonego kierowcę wiem co piszę bo sam jeżdżę, ale nie spotkałem się aby w autokarach ktoś odważył się montować wyłącznik. Dzięki kontroli poprawił się stan zarówno jakościowy jak i bezpieczeństwa przewożonych osób. Może Stowarzyszenie zaproponuje wprowadzenie zmian w ustawie że przedsiębiorca który założy wyłącznik traci licencję  za pierwszym razem na rok, a recydywa na zawsze. Może to wprowadzi eliminację terorystów na drogach. Bo chyba MZPD  powinno zależeć na bezpieczeństwie w ruchu drogowym.

Szerokiej drogi dla uczciwych przewoźników a ITD niech gnębi terorystów.

T
Tirek

Super rozwiążcie inspekcję a zobaczymy jak wszyscy będą zadowoleni... kij ma dwa końce. Jak zejdzie z drogi inspekcja tylko kupować ciężarówkę i jeździć i jeszcze na wyłączniku bez kwitów, działalności itp... i zobaczymy, co na to przewoźnicy czy kierowcy?? Fracht, który jest już dziś mały będzie jeszcze mniejszy, bo kto sprawdzi???  hulaj dusza piekła nie ma

S
Szymon
Niech itd tak nie narzeka jak chcą więcej zarabiać to niech wsiada za kierownicę i zostaną kierowcami ciężarówek.
K
Kamil
Rozwiazac ITD i wzmocnic policję!
J
Jacek
Inspektor ITD ! skoro zarzuca Pan kierowcom brak wykształcenia (matury) a podkreśla Pan wyższe wykształcenie inspektorów,będąc przekonanym zapewne o Waszej wyższości społecznej to : po pierwsze proszę być swiadomym,że tak jak ze "wspólczesnym" ze wzgledów ekonomicznych nieco zdewaluowanym wyższym wykształceniem mamy pełne kasy kasjerek w marketach, tak za kierownicą siedzą różni ludzie z różnych powodów z różnym wykształceniem ! Po drugie : nim popadnie Pana w pychę i samouwielbienie z powodu swojego znakomitego wykształcenia proszę częściej wziąć do ręki słownik ortograficzny !!! a dopiero później dokumenty przewozowe i nie daj Bóg żeby próbował Pan zrozumieć wskazania wagi podczas ważenia np. osi zestawu pojazdów !!! Życzę zdrowia oraz równowagi emocjonalnej !!! Boże ! chroń kierowców przed takimi Inspektorami jak Pan !!!
Wróć na i.pl Portal i.pl