Remont nitki wylotowej al. Niepodległości do Gdańska zaczął się 12 września. Ruch od wysokości ul. Smolnej do skrzyżowania z Armii Krajowej i Jana z Kolna prowadzony jest po „gdyńskiej” jezdni dwukierunkowo. Od strony Gdańska i centrum Sopotu tworzą się w godzinach szczytu potężne korki, sięgające w Gdańsku nawet wysokości przystanku SKM Żabianka, a w Sopocie – niemal centrum miasta.
Nie lepiej jest na ul. Armii Krajowej. Zniecierpliwieni kierowcy stojący w zatorze chętnie dzielą się uwagami:
- Masakra! Spieszę się do żony w szpitalu w Gdańsku a tu takie niefajne zaskoczenie – mówi pan Wojciech jadący z Orłowa.
- Wiedziałem o remoncie i wiem, że co jesień, po kawałku Niepodległości jest robiona, ale mogli to zaplanować mądrzej, w tym roku odpuścić – to pan Grzegorz z Sopotu.
O co chodzi? „Wąskie gardło” od strony Gdańska skumulowało się z remontem ul. 3 Maja, którędy nie będzie można poszukać alternatywnego przejazdu.
Sopot - jak objechać korki?
Zaskoczeni sytuacją kierowcy nie mogą tam skręcić, by objechać korek dolnym tarasem. Zaraz za wiaduktem kolejowym, od skrzyżowania z Kościuszki, ul. 3 Maja jest zamknięta. Niemożliwy jest więc objazd ul. Władysława IV i Władysława Łokietka, by pod Ergo Areną Drogą Zieloną wrócić na trójmiejską „przelotówkę”.
Z tego samego powodu odpada szukanie objazdu niżej, ul. Bitwy pod Płowcami. Nie lepiej jest od strony Gdańska, ucieczka z korka w Drogę Zieloną i Łokietka zmusza do skrętu w Polną, dalej Bitwy pod Płowcami i Grunwaldzką.
Na Niepodległości możemy wrócić dopiero Chopina, Kościuszki i Podjazdem, chyba że chodzi nam o całkowite objechanie Sopotu dołem, wtedy ul. Powstańców Warszawy i Haffnera znajdziemy się na „gdyńskim” końcu miasta.
Aż dwumiesięczne męki kierowców przejeżdżających przez Sopot lub podróżujących do/z Gdańska spowodowane są głównie towarzyszącą remontowi przebudową kanalizacji pod jezdnią.
- Zakres prac obejmuje typowe roboty drogowe: frezowanie starej nawierzchni, zmianę geometrii jezdni, nowe warstwy nawierzchni, remont zatoki postojowej i autobusowej, chodnika, wymianę krawężników. Prócz prac drogowych wykonana będzie gruntowna przebudowa sieci kanalizacji deszczowej: budowa 2 kanałów deszczowych, remont komory kanalizacji deszczowej, regulacje wpustów i innych urządzeń przeciwdziałających podtopieniom – informuje Anna Dyksińska z sopockiego zarządu dróg i zieleni.
Koszt remontu na Al. Niepodległości to ponad 3,2 mln zł. Połowa pochodzi z subwencji ogólnej ministerstwa infrastruktury. Wykonawcą jest firma MTM S.A.
Sopot: Korek niemal na pół miasta. Remont gdańskiego wylotu ...