W niedzielę pociągi wracają na trasę Chojnice – Kościerzyna. Będzie bezpieczniej i wygodniej, bo podnieśli część peronów. Pojedziemy 120 km

Piotr Niemkiewicz
Opracowanie:
W kwietniu 2023 r. zakończone zostały prace w Męcikale, Żabnie koło Chojnic, Lubni, Dziemianach Kaszubskich i Kaliszu Kaszubskim. Na stacji Brusy powstał peron wyspowy oraz plac stacyjny z wygodnymi dojściami do peronu
W kwietniu 2023 r. zakończone zostały prace w Męcikale, Żabnie koło Chojnic, Lubni, Dziemianach Kaszubskich i Kaliszu Kaszubskim. Na stacji Brusy powstał peron wyspowy oraz plac stacyjny z wygodnymi dojściami do peronu MIKOŁAJ SUCHAN
Od niedzieli 11.06.2023 r. wznowiono ruch pociągów na linii kolejowej nr 211 Chojnice-Kościerzyna. Na trasie podróżować będziemy też szybciej o 20 minut, bo pociągi jeżdżą z prędkością 120 km/h. Łatwiej będzie też do nich wsiąść z przebudowanych peronów m.in. w Brusach i Dziemianach Kaszubskich.

Koniec z zastępczą komunikacją autobusową między Kościerzyną a Chojnicami - zakomunikował zespół prasowy PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Po korekcie rozkładu jazdy pociągi wrócą na trasę Chojnice-Kościerzyna od niedzieli 11 czerwca 2023 r.

- W kwietniu br. zakończone zostały prace w Męcikale, Żabnie koło Chojnic, Lubni, Dziemianach Kaszubskich i Kaliszu Kaszubskim. Na stacji Brusy powstał peron wyspowy oraz plac stacyjny z wygodnymi dojściami do peronu - informuje Przemysław Zieliński z zespołu prasowego PKP S.A. - Udostępnione zostaną także tymczasowo fragmenty peronów w Powałkach, Raduniu i Lipuskiej Hucie.

Łączny koszt prac wynosi 25 mln zł netto ze środków +Rządowego Programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021-2025+.

W tych ostatnich miejscowościach prace będą kontynuowane do lipca 2023 r. I to, wbrew pozorom, dobra wiadomość dla pasażerów. Przebudowane perony będą wyższe, co ułatwi podróżnym wsiadanie do pociągów.

- Zapewniono wygodne dojścia dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się oraz ścieżki naprowadzające w nawierzchniach peronów dla osób niewidomych i niedowidzących. Są wiaty, ławki i poręcze do odpoczynku na stojąco oraz czytelne oznakowanie z gablotami na rozkłady jazdy pociągów i informacje dla pasażerów (…) - wylicza Przemysław Zieliński.

Pociągi na trasie Kościerzyna - Chojnice: będzie bezpieczniej

Powrót pociągów na linię kolejową 211 oznacza też podniesienie bezpieczeństwa podróżnych, bo na 8 przejazdach kolejowo–drogowych, znalazły się sygnalizatory świetlne. Koszt tych prac wyniósł 3,5 mln zł netto.

W latach 2015-2021, za około 83 mln zł ze środków budżetowych, PLK S.A. wymieniły szyny i podkłady na 50-kilometrowym odcinku linii nr 211 między Chojnicami a Lipuszem.

- Wymieniono nawierzchnię na 60 przejazdach kolejowo–drogowych, a na 10 przejazdach zabudowano sygnalizację świetlną, co podniosło poziom bezpieczeństwa na styku dróg z torami. Pociągi pasażerskie mogą jeździć z maksymalną prędkością do 120 km/h, co pozwoliło skrócić czas podróży koleją z Chojnic do Kościerzyny o około 20 minut – informuje Przemysław Zieliński.

Źródło:

Polska Agencja Prasowa
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Motoryzacja

Komentarze 3

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

K
Krzysztof
A skąd redaktor wziął zdjęcia?

1. na tej linii nie ma "druta" a tu "Edek" (ED74)

2. kasownik SKM odchodzący do lamusa,

Ogólnie słaby artykuł. jak zwykle w GP brak mapki obrazującej, czego dotyczy informacja. Czy to tak ciężko droga redakcjo? Rozumiem, przedruk z Dz. Bałtyckiego. To ta sama obajtkowa rodzina.

Co innego relacja z bożego ciała i marszu dla życia.

Gospodarka i jeszcze raz gospodarka a nie zabobony.
S
S. Borkiński
Koszalin? Co to jest? Gdzie to jest?
z
z ukosa ....
Kiedy takie perony jak w Kościerzynie pojawią się na stacjach w Słupsku i w Koszalinie? Czy jeszcze w XXI wieku?
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na i.pl Portal i.pl