Pojazdy będą wyposażone w mobilne urządzenia czeskiej firmy Ramet model AD9C. To urządzenia, które cztery lata temu miały problem z ponownym zalegalizowaniem i na długi czas zniknęły z arsenału policyjnej walki z niebezpiecznymi kierowcami. Teraz wróciły do gry o ludzkie życie na drodze i będą liczyły się w stawce.
Fizyka w służbie policji
Wykorzystują one efekt zmiany częstotliwości promieniowania elektromagnetycznego przy ruchu względnym źródła promieniowania lub obserwatora, wykorzystując zjawisko Dopplera. Oznacza to, że miernik prędkości wysyła ciągły niemodulowany sygnał nośnej częstotliwości w ten sposób, aby napromieniował pojazd, który jest mierzony. Sygnał odbija się od mierzonego pojazdu i jest odbierany wtórnie. Częstotliwość sygnału, który odbija się od poruszającego się auta jest różny od częstotliwości emitowanego sygnału o liczbę Dopplera, która stanowi proporcję do prędkości mierzonego pojazdu.
Przekroczenie prędkości jest rejestrowane w postaci cyfrowego dokumentu. Dokładność tego miernika wynosi 3 km/h do 100 km/h oraz 3 proc. błędu przy prędkościach powyżej 100 km/h.
Dla wszystkich, którzy chcieliby jeździć zgodnie z przepisami dla przypomnienia ustawa "Prawo o ruchu drogowym":
