Wybory prezydenckie 2025. Sondaż: Drożyzna w sklepach powinna być tematem kampanii

Lidia Lemaniak
Opracowanie:
Wideo
emisja bez ograniczeń wiekowych
Drożyzna w sklepach – to zdaniem większości ankietowanych powinien być temat numer jeden w kampanii prezydenckiej. Na ochronę przed drożyzną wskazało w sondażu 28,7 proc. badanych. Jakimi tematami powinni zająć się jeszcze kandydaci na prezydenta?

Drożyzna w sklepach tematem numer jeden dla kandydatów na prezydenta

„Na jakich kwestiach kandydaci na prezydenta RP powinni najbardziej skupiać się w debacie publicznej w najbliższym czasie?” - takie pytanie zadano w sondażu.

28,7 proc. ankietowanych wskazało, że kandydaci na prezydenta powinni się skupić przede wszystkim na kwestii ochrony przed drożyzną w sklepach. 27,3 proc. badanych wskazało temat ochrony społeczeństwa przed wzrostem cen. Taki sam odsetek badanych wybrał odpowiedź „obniżenie cen leków”.

24,6 proc. ankietowanych uważa, że podczas debaty publicznej kandydaci na prezydenta skupili się na kwestii budowy tanich mieszkań na sprzedaż/wynajem. 22,9 proc. zależy na poruszeniu tematu obniżenia podatków dochodowych. 22,7 proc. wybrało temat ograniczenia „800 plus” dla obcokrajowców.

Na kolejnych miejscach znalazło się: obniżenie stawek podatku VAT (21,2 proc.), poprawa dostępu do lekarzy specjalistów (18,2 proc.), zmniejszenie ogólnej inflacji (17,3 proc.) oraz skrócenie kolejek do lekarzy (17,1 proc.).

Większość Polaków nie jest zainteresowanych aborcją

Zdecydowanie mniejszy odsetek odpowiedzi uzyskały kwestie światopoglądowe. Odpowiedź „prawo do aborcji” wybrało 12,6 proc. ankietowanych, a na politykę klimatyczną wskazało 10,3 proc.

We wcześniejszym sondażu UCE Research dla Onetu z grudnia 2024 roku największym oczekiwaniem ze strony badanych była poprawa dostępu do lekarzy specjalistów (22,6 proc.), zmniejszenie ogólnej inflacji (20,6 proc.) i poprawa obronności kraju (20,2 proc.).

Badanie zostało przeprowadzone w dniach 24-26 stycznia 2025 roku metodą CAWI (Computer Assisted Web Interview) przez UCE Research dla Onetu na próbie 1010 dorosłych Polaków w wieku 18-80 lat.

Źródło: PAP

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na i.pl Portal i.pl