W środę, 19 kwietnia 2017 r. odbyła się konferencja dotycząca remontu drogi krajowej nr 22. Wcześniejszy projekt zastąpiono dogodniejszym dla mieszkańców. Zrezygnowano z budowy drogi w wersji „2+1” i zdecydowano się na tradycyjny, dwupasmowy wariant, z zachowaniem dotychczasowych skrzyżowań.
- Zdecydowaliśmy się na wariant optymalny dla wszystkich - mówi Radosław Kantak, dyrektor gdańskiego oddziału GDDKiA. - Zachowane zostaną wszystkie dotychczasowe skrzyżowania, a na większości powstanie sygnalizacja świetlna. Ponadto na całym odcinku wydzielony zostanie pas dla pieszych i rowerzystów, co znacznie zwiększy bezpieczeństwo.
Gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad już ponad rok temu zaprezentował projekt przebudowy niespełna czterokilometrowego odcinka drogi krajowej nr 22, między Czarlinem a Mostem Knybawskim. Zakładał on przebudowę "berlinki" w systemie pasów „2+1”, czyli utworzenie dwóch naprzemiennych pasów w jednym kierunku oraz jeden w drugim. To spotkało się z dezaprobatą mieszkańców, jak również lokalnych przedsiębiorców, tczewskich samorządowców oraz wiceministra infrastruktury Kazimierza Smolińskiego, który twierdził, że projekt ten jest za drogi i nieracjonalny.
Problem tkwił przede wszystkim w tym, że wjazdy do niektórych posesji i przedsiębiorstw, od strony drogi krajowej, zostałyby zamknięte i znikłyby niektóre skrzyżowania. Takie rozwiązanie przyniosłoby ogromne straty.
Czytaj więcej na ten temat: Przebudowa „berlinki” budzi sprzeciw władz powiatu i mieszkańców
Zobacz też: Wypadek na "berlince" w listopadzie 2016 r.: