Najwcześniej kierowcy "dostaną" do użytku w pełni odcinek ekspresowy pomiędzy Lubniem i Naprawą. Trasa, z której częściowo korzystają już od dwóch lat, powinna zostać ukończona z końcem października, zaś kierowcy pojadą nim według planu w połowie listopada. Drogowcy uporali się z budową wiaduktu w pobliżu problematycznego osuwiska. Obecnie zaawansowanie prac budowlanych tego odcinka wynosi niemal 90 proc.
Odcinek "tunelowy" zostanie w pełni ukończony nieco później. Wprawdzie oba, dwukilometrowe tunele zostały już obudowane betonowymi spągiem oraz kalotą, ale wciąż trwa układanie płyty podjezdniowej opartej na filarach. Drogowcom pozostało jednak do wykonania mniej niż połowę długości płyt (46,1 proc.).
Tunel to jednak nie wszystko, do wykonania pozostaną jeszcze fragmenty drogi po obu stronach wylotu tunelu. Według ostatniego raportu GDDKiA prace na odcinku pomiędzy Naprawą i Skomielną Białą wykonane zostały w 62,5 procentach, zaś koniec prac przewidywany jest na przełom roku.
Trzeci odcinek budowanej trasy, pomiędzy Skomielną Białą i Rabką oddany został do ruch w 2018 roku.
Budowa 16 km ekspresowej zakopianki pomiędzy Lubniem i Rabką trwa od 2017 roku, wartość całego kontraktu wynosi 2,47 mld złotych.
Wizualizacje nowych odcinków zakopianki
