Pechowy odcinek S3
Kierowcy powinni jeździć tą drogą przynajmniej od dwóch lat, niestety odcinek między Polkowicami i Lubinem miał wyjątkowego pecha. Termin zakończenie prac był wielokrotnie przesuwany, a ostania przerwa na budowie trwała grubo ponad rok.
W 2019 r., po zimowej przerwie, jasne się stało, że dotychczasowy główny wykonawca, włoska firma Salini, nie wróci już na plac budowy. Jej żądania dotyczące dodatkowych pieniędzy za dokończenie prac okazały się nie do przyjęcia dla Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Kontrakt został zerwany.
Po inwentaryzacji robót i ogłoszeniu przetargu wyłoniono nowego wykonawcę. To konsorcjum firm z liderem Mota-Egil Central Europe.
Droga S3 Lubin Polkowice. Co zostało do zrobienia?
Do wykonania pozostało ok. 25 proc. prac przewidzianych w pierwotnym kontrakcie na długości 14,4 km .
Mota-Egil Central Europe podpisał umowę na:
- dokończenie budowy drogi ekspresowej (na odcinku Kaźmierzów – Polkowice, dwie jezdnie po dwa pasy ruchu i pasy awaryjne, natomiast na odcinku Polkowice - Lubin Północ dwie jezdnie po trzy pasy ruchu i pasy awaryjne)
- dokończenie węzłów Kaźmierzów, Polkowice i Lubin Północ.
- dokończenie budowy 25 obiektów inżynierskich, wykonanie systemów odwodnienia i urządzeń ochrony środowiska.
- Zakończenie robót zaplanowano na drugi kwartał 2021 r.
- Wartość umowy wynosi ok. 228,4 mln zł.
Prace na budowie S3 ruszyły wiosną
Wiele wskazuje na to, że w końcu feralny odcinek w końcu zostanie oddany do użytku. Prace rozpoczęły wiosną, i jak zapewnia GDDKiA, przebiegają zgodnie z planem. Jest szansa, że pod koniec lipca kierowcy pojadą przynajmniej jedną jezdnią nowej trasy.
- Na jezdni pomiędzy Polkowicami a Lubinem układana jest masa bitumiczna, wykonywane jest zbrojenie obiektów, skarpowanie oraz prace poprawkowe – informuje GDDKiA.
Droga S3 będzie prowadzić do granicy z Czechami
Docelowa droga S3 ma spiąć południe i północ Polski. Będzie prowadzić od Lubawki przy granicy z Czechami do portu w Świnoujściu.
Do wybudowania został najtrudniejszy odcinek S3 prowadzący od Bolkowa do Lubawki. Część drogi poprowadzona zostanie tunelami drążonymi w skale.
Umowa na budowę tego odcinka została podpisana w październiku 2018 roku. Wykonawcy obu odcinków złożyli wnioski o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) i oczekują na wydanie decyzji, aby móc rozpocząć roboty w terenie. Odcinek od węzła Bolków do węzła Kamienna Góra Północ, z najdłuższym w Polsce tunelem drążonym w skale będzie oddany do ruchu w drugiej połowie 2023 roku, natomiast odcinek od węzła Kamienna Góra Północ do Lubawki już w pierwszej połowie 2022 r.
Droga S3 do granicy z Czechami. To będzie najtrudniejszy odc...
Czytaj także: Droga S3. Jakie plany na ten rok mają drogowcy?
Polub nas na fb
