Kluczem do sukcesu ma być trafność reklam
Zdaniem Muska kluczem do poprawy efektów Twittera będzie poprawa trafności wyświetlanych reklam. – Trafność reklamowa jest podstawową sprawą. I zabrzmi to dziwacznie, ale Twitter nie rozważał znaczenia reklamy aż do trzech miesięcy temu – powiedział szef Tesli.
Dzięki tej zmianie i większym cięciom kosztów w całej organizacji, Twitter „ma szansę na pozytywny wynik finansowy w następnym kwartale”. – Idąc dalej, Twitter będzie miał bardzo trafne, przydatne reklamy. A ponieważ jest to istotne, nastąpi ogromny wzrost przychodów. Jestem więc bardzo optymistycznie nastawiony do przyszłości. To były bardzo trudne cztery miesiące, ale z optymizmem patrzę w przyszłość – podkreślił multimiliarder.
Najpierw rozwalić, żeby potem naprawić
Od czasu przejęcia platformy przez Elona Muska, Twitter doświadczył masowego exodusu kluczowych reklamodawców, co było związane m.in. ze złagodzeniem zasad moderacji treści oraz przywróceniem kont uczestników budzących kontrowersje.
Jak jednak zaznacza CNN, nawet gdy Musk mówi o rozwijaniu działalności reklamowej Twittera, która od dawna stanowi prawie wszystkie przychody firmy, istnieją obawy, czy platforma w ogóle jest w stanie funkcjonować.
Twitter jest zbyt skomplikowany
Od momentu przejęcia Twitter często zmaga się z przerwami w działaniu, co media łączą z licznymi zwolnieniami pracowników, również tych najwyższego szczebla, o szczególnym dla firmy znaczeniu strategicznym.
Musk jednak obwinia złożoność technologiczną platformy. – Podstawa kodu jest jak maszyna Rube’a Goldberga (rysownika, który przedstawiał jak proste czynności można wykonać w niezwykle skomplikowany sposób – przyp. red.). Kiedy powiększysz jedną część maszyny Rube’a Goldberga, pojawi się kolejna maszyna Rube’a Goldberga, a potem jeszcze jedna i jeszcze jedna. Dlatego dość trudno jest utrzymać to wszystko w ruchu i trudno jest potem produkt udoskonalić, ponieważ jest on zbyt skomplikowany – podkreślił Musk, odnosząc się do ostatnio częstych awarii platformy.
Źródło: CNN
