Spis treści

Lekcje religii w szkołach będą marginalizowane. Episkopat się sprzeciwia
Komisja Wychowania Katolickiego Konferencji Episkopatu Polski podczas wtorkowego posiedzenia ogłosiła swoje niezadowolenie oraz sprzeciw wobec planów Ministerstwa Edukacji Narodowej, które mają dotknąć lekcje religii w szkołach publicznych. Obawy te zgłasza również Rada Szkół Katolickich przy Konferencji Episkopatu Polski, a także dyrektorzy wydziałów katechetycznych w diecezjach. Jak napisali, redukcja wymiaru godzin lekcji religii, może nastąpić tylko w przypadku „zgody biskupa diecezjalnego Kościoła Katolickiego albo władz zwierzchnich pozostałych kościołów i innych związków wyznaniowych”. Jest to zapisane w rozporządzeniu ministra Edukacji Narodowej z 14 kwietnia 1992 roku.
Komisja Wychowania Katolickiego wyraża nadzieję, że wszelkie zmiany w organizacji lekcji religii odbędą się w porozumieniu pomiędzy stroną rządową a Kościołami i związkami wyznaniowymi. Jakiekolwiek zmiany wymagają dialogu, szerokich konsultacji i czasu – oświadczyli członkowie Komisji.
Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Portal i.pl codziennie. Obserwuji.pl!
Religia i etyka wyłączona ze średniej ocen? Episkopat: Jest to działanie niesprawiedliwe
Sprzeciw został wyrażony w sprawie redukcji tygodniowego wymiaru godzin lekcji religii, a także w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów czy wyłączeniu oceny z religii oraz etyki ze średniej ocen.
Jest to działanie niesprawiedliwe. Uczeń powinien być wynagrodzony za swoją pracę, a tą nagrodą i docenieniem wysiłku ucznia jest właśnie ocena, która spełnia także funkcję motywacyjną. Nauczanie religii w szkole ma ogromne znaczenie wychowawcze i mocno wspiera wychowawczą rolę szkoły. Dzięki obecności lekcji religii w szkole może być realizowane integralne wychowanie człowieka włączające jego jakże ważną sferę duchową – napisali członkowie Komisji.
Nauczenie religii w szkołach publicznych jest obecnie w aż 23 krajach Europy.
Źródło: Episkopat.pl
dś