O yellow boxach w Szczecinie było głośno już w tamtym roku. Rozwiązanie było testowane w Polsce, chociaż w Europie jest już całkiem popularne. Yellow boxy przypominały kierowcom o nieblokowaniu przejazdu na skrzyżowaniu.
Marcin Charęza, kierownik Referatu ds. Organizacji Ruchu w Urzędzie Miasta, w rozmowie z Onetem wyjaśnia:
Rolą yellow boxów jest przypomnienie kierowcom o braku możliwości postoju w obrębie skrzyżowania i oznaczenie tych miejsc, w których pozostanie może doprowadzić do zablokowania ruchu, z czym na ulicach Szczecina mamy często do czynienia. Zastosowanie tego rozwiązania okazało się dużym sukcesem, otrzymywaliśmy od kierowców wiele pozytywnych komentarzy, a także próśb i wniosków o kolejne yellow boxy w różnych miejscach.
Miasto po skończeniu testów wysłało obszerny raport do Ministerstwa Infrastruktury. Czytamy w nim m.in.:
Na skrzyżowaniach na których wprowadzono system yellow box, już po paru dniach można było zaobserwować znaczące poprawy przepustowości w szczególności znaczącego zmniejszenia się kierujących zatrzymujących swoje pojazdy na tarczy skrzyżowania.
Paulina Łątka z Centrum Informacji Miasta wyjaśnia:
Zmiana koloru związana jest z sygnałami jakie docierały z Ministerstwa Infrastruktury do mediów, rezerwującymi kolor żółty wyłącznie dla oznakowania czasowej organizacji ruchu. Natomiast niebieski jest kolorem neutralnym, który występuje już na ulicach Szczecina w postaci przystanków tramwajowych czy miejsc postojowych dla osób niepełnosprawnych.
Blue boxy mają pojawiać się na sześciu skrzyżowaniach. Pięć z nich to te same, które funkcjonowały w ubiegłym roku, czyli: Europejska-Dworska, Matejki-Bazarowa, Wierzbowa-Reczańska, pl. Kościuszki, Małopolska-Matejki. Dodatkowo blue box pojawi się także na skrzyżowaniu Unii Lubelskiej z Orląt Lwowskich.
Źródło: Onet.pl
