"Komisja sprzedała mój głos!". Pan Bogdan nie mógł zagłosować w wyborach. Ktoś zrobił to za niego

Emilia Ratajczak
Emilia Ratajczak
Pan Bogdan Ciszak usłyszał, że jego kartę do głosowania już ktoś pobrał!
Pan Bogdan Ciszak usłyszał, że jego kartę do głosowania już ktoś pobrał!
Bogdan Ciszak poszedł na wybory jak zawsze. Chciał wypełnić obywatelski obowiązek. W komisji powiedziano mu, że karta została już wydana, a on ma iść do domu.

– W niedzielę poszedłem głosować około godziny 17. Miało się to odbyć w okręgu nr 147 w szkole przy ulicy Jesionowej. Świadkami całej sytuacji byli sąsiedzi, którzy powieźli mnie do lokalu. Podszedłem do Komisji i zapytano mnie o adres i nagle członek komisji mówi: „Za pana głosowała już jakaś pani”. Zdenerwowałem się bardzo, przewodnicząca komisji powiedziała: „Już panu karty nie wydamy, bo ta pani już pańską wzięła”

– opowiada rozemocjonowany pan Bogdan.

Pan Ciszak wezwał do lokalu policję.

– Powiedziałem jej, że komisja sprzedała mój głos. Kazałem wezwać policję. Zaraz przy niej zadzwoniłem, obaliłem tę urnę i powiedziałem, że już nikt nie będzie głosował. Sąsiedzi próbowali mnie uspokajać, ale ja postawiłem na swoim i wezwałem policję

– dodaje.

Policja była jednak bezradna, poprosili przewodniczącą o podanie danych osobowych osoby, która głosowała za pana Bogdana. Ta miała odmówić. Poszkodowany został zabrany na komendę.

– Policjanci za bardzo nie wiedzieli co robić. Zaproponowali, by zawieźć mnie do dyżurnego prokuratury okręgowej. Powiedzieli, że może on każe ją aresztować lub zmusi do ujawnienia danych osobowych

– mówi pan Bogdan.

Jakie są szanse, by unieważnić wybory?

Pana Bogdana skierowano do Prokuratury Okręgowej.

– W prokuraturze zaproponowano mi, bym złożył skargę do Państwowej Komisji Wyborczej. W poniedziałek poszedłem do Urzędu Miasta. Tam z kolei odesłano mnie do Delegatury Państwowej Komisji Wyborczej w Poznaniu, biuro znajduje się w Urzędzie Marszałkowskim przy Kościuszki.

– „Musi pan napisać skargę do Sądu Najwyższego i żądać unieważnienia wyborów” – powiedział sędzia, z którym się spotkałem. „Napisze pan do Sądu Najwyższego, z żądaniem żeby unieważnić wybory i Sąd Najwyższy wyśle do nas takie polecenie, że ja jako komisarz muszę tę sprawę zbadać”

– opowiada pan Bogdan o wizycie w Delegaturze Państwowej Komisji Wyborczej w Poznaniu.

Pan Bogdan skontaktował się ze swoim adwokatem i wyraził chęć złożenia protestu wyborczego.

Jakie ma szanse na unieważnienie wyborów? Protest wyborczy ma prawo złożyć każdy wyborca, pełnomocnik wyborczy czy przewodniczący właściwej komisji wyborczej. Taki protest wnosi się do Sądu Najwyższego na piśmie w terminie siedmiu dni od dnia ogłoszenia wyników wyborów przez Państwową Komisję Wyborczą. Te pojawiły się 17 września.

Jeżeli protest spełnia warunki formalne, to SN wydaje postanowienie w jego sprawie. Sąd może uznać, że protest jest zasadny lub niezasadny. W drugim przypadku SN wskazuje, czy stwierdzone nieprawidłowości miały wpływ na wynik wyborów, więc szanse pana Bogdana na unieważnienie wyborów nie wydają się zbyt wysokie.

Jesteś świadkiem ciekawego wydarzenia? Skontaktuj się z nami! Wyślij informację, zdjęcia lub film na adres: [email protected]

Obserwuj nas także na Google News

Posłanką Koalicji Obywatelskiej z okręgu kaliskiego została Karolina Pawliczak. Dla byłej wiceprezydent Kalisza będzie to druga z rzędu kadencja w parlamencie. Poprzednim razem reprezentowała Lewicę.

Piękna strona sejmu. Te posłanki otrzymały mandat w Wielkopo...

od 16 lat

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo

Materiał oryginalny: "Komisja sprzedała mój głos!". Pan Bogdan nie mógł zagłosować w wyborach. Ktoś zrobił to za niego - Głos Wielkopolski

Komentarze 29

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

P
Precz z lewactwem
Nie mamy pańskich kart i co nam pan zrobi ?
R
Ron
19 października, 10:56, Rex:

Jak rzeczywiście wyje.ał urnę to pewnie pisior. Nawet lepiej, że ktoś się walnął i podpisał w jego miejscu. Może rozsądniej zagłosował

19 października, 11:39, sam:

Żal mi ciebie. Jad złości nadal płynie z twoich ust. Szkoda.

Jak kto§ weźmie na cb kredyt i się podpisze też będziesz taki cwany?

g
gosc
19 października, 8:08, gosc:

Wiadomo o masowych deklaracjach osób którzy zechcieli głosować w innych komisjach, czy ktoś sprawdził że wcześniej nie zagłosowali w swoim miejscu zamieszkania a potem udali się na wycieczkę aby zagłosować ponownie ?

19 października, 8:54, chlebem i solą:

haha dobre pytanie, w przepisach jest tak, że jesli ktoś dopisuje się do głosowania w nie swoim okręgu mając zaświadczenie o zmianie miejsca głosowania, jest dopisywany na listę dodatkową. Jeden z członków komisji powinien wykonać telefon do miejsca zamieszkania (np. tymczasowego) gdzie głosujący nie chciał lub nie mógł głosować i zgłosił chęć głosowania w miejscu zamieszkania a nie zameldowania, bo według meldunku od razu był wpisany na listę głosują[wulgaryzm]h. Problem z wycieczkami wyborczymi polegał na tym, że nikt nie dzwonił i nie sprawdzał ale uznano, że zaświadczenie jest prawdziwe. Wszyscy dopisywani na dodatkowe listy powinni być sprawdzani, dziś wiemy że nikt nie sprawdzał tych dopisywanych.

Ale nie tylko o to chodziło, wycieczki wyborcze polegały na tym, że zastosowano za wiarygodne ustne oświadczenia o niemożliwości głosowania gdzie indziej i wydawano karty do głosowania również takim osobom. Nie trzeba było długo czekać by wiara się skrzyknęła i zastosowała to oszustwo w wielu miastach mając w komisjach przychylne grono swoich przedstawicieli a sztucznie utworzone kolejki bardzo w tym przekręcie pomagały bo komisje widząc tłumy wogóle przestały zajmować się tym czy ktoś już głosował czy nie.

Majstersztyk tego oszustwa jak widać się opłacił. Potem jeszcze liczenie, w tym przypadku też można odwrócić kota ogonem. W.ynik znamy

Teraz wyjaśnia skąd tak duża frekwencja skoro "wycieczki" głosowały podwójnie a może i potrójnie.

s
sam
19 października, 10:56, Rex:

Jak rzeczywiście wyje.ał urnę to pewnie pisior. Nawet lepiej, że ktoś się walnął i podpisał w jego miejscu. Może rozsądniej zagłosował

Żal mi ciebie. Jad złości nadal płynie z twoich ust. Szkoda.

B
Bronco Billy
19 października, 09:36, Irena:

Artykuł na zamówienie .nagle znalazl sie gosc co go oszukaki ??? 60%%% kart referendalnych ludzie nie odebrali a jego ktos wydał ???? U mnie była kobieta .matka starsza osoba z corką .i stała jej nad głową przy ludziach i głosno mówiła ze córce zle skreslasz .na morawieckiego .a młoda kobieta miała inne zdanie .ale matka przypilnowała !!! Więc tez takie sytuacje były .

19 października, 9:45, Mówię jak jest:

Sądzisz , że "na zamówienie" starszy , zasłużony człowiek

wystawia się na widok publiczny i....kłamie.

Nie sądź PO sobie i swoich znajomych.

19 października, 10:38, Ola:

Sorry ale 0.25 gr za czujnosc juz ci nie wpadnie .!!!! Dziwie sie ze wszystkich pisowcy nazywają PeOwcami a tu widze ze tak .druga strona medalu byłam w komisji i nie było mozliwosci wydac komus karty wiecej niz jedna !!! Mógł zdarzyc sie błąd przy POdpisaniu o jedną kratke ale to zaraz musiało byc wychwycone !!! I były przypadki ze jednej karty mogło braknąc ale to jest na POczatku kilka razy liczone i odnotowane .nam zostało bardzo duzo kart.wiec raczej cud ze brakło .chyba ze w dps 120 %%% glosują[wulgaryzm]h ????

Pamiętaj Olesiu kij ma dwa końce. Irka sama prosiła o komentarz. Też nie uważam starszego pana za nieuczciwego. Chciał spełnić swój obywatelski obowiązek. Obca kobieta wyłudziła za niego kartę. No właśnie to wyłudziła budzi mój niepokój. Komisja i reszta do których gość się zwrócił odsyłała go na Berdyczów. Jeśli tak ma wyglądać nowa demokracja i uczciwość z przejrzystością jak obiecują posłanki opozycji to strach się bać.

O
Ola
19 października, 09:36, Irena:

Artykuł na zamówienie .nagle znalazl sie gosc co go oszukaki ??? 60%%% kart referendalnych ludzie nie odebrali a jego ktos wydał ???? U mnie była kobieta .matka starsza osoba z corką .i stała jej nad głową przy ludziach i głosno mówiła ze córce zle skreslasz .na morawieckiego .a młoda kobieta miała inne zdanie .ale matka przypilnowała !!! Więc tez takie sytuacje były .

19 października, 9:45, Mówię jak jest:

Sądzisz , że "na zamówienie" starszy , zasłużony człowiek

wystawia się na widok publiczny i....kłamie.

Nie sądź PO sobie i swoich znajomych.

Sorry ale 0.25 gr za czujnosc juz ci nie wpadnie .!!!! Dziwie sie ze wszystkich pisowcy nazywają PeOwcami a tu widze ze tak .druga strona medalu byłam w komisji i nie było mozliwosci wydac komus karty wiecej niz jedna !!! Mógł zdarzyc sie błąd przy POdpisaniu o jedną kratke ale to zaraz musiało byc wychwycone !!! I były przypadki ze jednej karty mogło braknąc ale to jest na POczatku kilka razy liczone i odnotowane .nam zostało bardzo duzo kart.wiec raczej cud ze brakło .chyba ze w dps 120 %%% glosują[wulgaryzm]h ????

w
were
19 października, 9:22, stach:

Szwindle i oszustwa będą jeżeli nie zlikwiduje się możliwości głosowania poza miejscem zamieszkania/zameldowania. Młodzi, cwani, z wielkich miast - ciekawe ile komisji odwiedzili, ile razy zagłosowali? Czy kogoś dziwią więc te kolejki do komisji w końcowych godzinach głosowania ?

19 października, 09:25, dama pik:

Dokładnie!!!..☝️

to już było..

baaardzo dziwne!!!.. 🤷

19 października, 10:04, sosna:

Powtórzcie wybory:). Wtedy PIS będzie miał jakieś 10% mniej:). Irytacja społeczna sięgnie zenitu. Ja bym się nawet ucieszył.

Jak się powtórzy wybory i będzie zakaz głosowania po 21 i zakaz głosowania poza miejscem zamieszkania/zameldowania to tzw. opozycja nie dojdzie nawet do 30%.

p
prawo
19 października, 9:22, stach:

Szwindle i oszustwa będą jeżeli nie zlikwiduje się możliwości głosowania poza miejscem zamieszkania/zameldowania. Młodzi, cwani, z wielkich miast - ciekawe ile komisji odwiedzili, ile razy zagłosowali? Czy kogoś dziwią więc te kolejki do komisji w końcowych godzinach głosowania ?

Powinny być sprawdzone te dodatkowe listy (z komisji gdzie wybory się przeciągały i były duże kolejki) z listami z miejsc zamieszkania czy nie głosowano kilka razy.

s
sosna
19 października, 9:22, stach:

Szwindle i oszustwa będą jeżeli nie zlikwiduje się możliwości głosowania poza miejscem zamieszkania/zameldowania. Młodzi, cwani, z wielkich miast - ciekawe ile komisji odwiedzili, ile razy zagłosowali? Czy kogoś dziwią więc te kolejki do komisji w końcowych godzinach głosowania ?

19 października, 09:25, dama pik:

Dokładnie!!!..☝️

to już było..

baaardzo dziwne!!!.. 🤷

Powtórzcie wybory:). Wtedy PIS będzie miał jakieś 10% mniej:). Irytacja społeczna sięgnie zenitu. Ja bym się nawet ucieszył.

M
Mówię jak jest
19 października, 09:36, Irena:

Artykuł na zamówienie .nagle znalazl sie gosc co go oszukaki ??? 60%%% kart referendalnych ludzie nie odebrali a jego ktos wydał ???? U mnie była kobieta .matka starsza osoba z corką .i stała jej nad głową przy ludziach i głosno mówiła ze córce zle skreslasz .na morawieckiego .a młoda kobieta miała inne zdanie .ale matka przypilnowała !!! Więc tez takie sytuacje były .

Sądzisz , że "na zamówienie" starszy , zasłużony człowiek

wystawia się na widok publiczny i....kłamie.

Nie sądź PO sobie i swoich znajomych.

M
Mówię jak jest
Chyba "zadziałali" tutaj znani "specjaliści" z wielu POprzednich

wyborów. Myślę , że takich spraw będzie więcej. W mojej Komisji

to tylko cicho spytał czy dać kartę z referendum.
I
Irena
Artykuł na zamówienie .nagle znalazl sie gosc co go oszukaki ??? 60%%% kart referendalnych ludzie nie odebrali a jego ktos wydał ???? U mnie była kobieta .matka starsza osoba z corką .i stała jej nad głową przy ludziach i głosno mówiła ze córce zle skreslasz .na morawieckiego .a młoda kobieta miała inne zdanie .ale matka przypilnowała !!! Więc tez takie sytuacje były .
d
dama pik
19 października, 8:16, Para bellum:

To stąd też szczurzy [wulgaryzm]ek u Tuska. Po trupach do władzy. Boże chroń Polskę, kiedy ona sama nie potrafi.

19 października, 8:22, Boże chroń Polskę:

Pomoc boża będzie nam bardzo potrzebna ,bo Niemcy już zaczęli u nas rządzić ,a jak kulczyk zmartwychwstanie ,to dostanie to czego nie zdążył wziąć ,a Polaczki sobie strzelili w kolano

TylKO z Bożą POmocą.. 🙏możemy..

dać sobie z tym radę!!!..🥺

d
dama pik
19 października, 8:45, Bib:

Wybory zafałszowane. Koniecznie trzeba to sprawdzić. Nie wierzę że były uczciwe. Procedury należy rozpocząć.

Zgadza się!!!!..👍👏👏👏 POpieram!!!..👍

d
dama pik
19 października, 9:22, stach:

Szwindle i oszustwa będą jeżeli nie zlikwiduje się możliwości głosowania poza miejscem zamieszkania/zameldowania. Młodzi, cwani, z wielkich miast - ciekawe ile komisji odwiedzili, ile razy zagłosowali? Czy kogoś dziwią więc te kolejki do komisji w końcowych godzinach głosowania ?

Dokładnie!!!..☝️

to już było..

baaardzo dziwne!!!.. 🤷

Wróć na i.pl Portal i.pl