Koncerny samochodowe w odpowiedzi na koronawirusa
Temat pandemii znalazł odzwierciedlenie w logotypach największych koncernów samochodowych - Audi i Volkswagena. Czy to zwykły chwyt marketingowy? Nie do końca, ponieważ akcji przyświeca promowanie zasad zalecanych przez WHO: zachowania bezpiecznej odległości od innych osób w celu uchronienia się przed zakażeniem.
Volkswagen i Audi stworzyły nie tylko nowe wersje logotypów ale także krótkie wideo, w którym elementy logo oddalają się od siebie. Ma to pokazać, że zachowanie dystansu jest jednym ze środków do ograniczenia zasięgu pandemii. Podobnie jak okręgi w logotypie Audi tak i my dzisiaj powinniśmy być społecznie zdystansowani - zachowując bezpieczną odległość od innych osób.
Nietrafiony koronamarketing
Nie każdej marce udało się zyskać w oczach klientów na próbie odpowiedzi na obecne społeczne niepokoje. Jednym z przykładów nieudanego "rebrandingu" jest kampania McDonald's. Brazylijski oddział firmy zaprezentował kreację, w której słynne "M" w logotypie zostało rozdzielone na dwa, niestykające się ze sobą łuki. Grafikę opublikowano w mediach społecznościowych i opatrzono ją dopiskiem:
Rozdzieleni na chwilę po to, by już zawsze mogli być razem.
Zabieg nie spotkał się jednak z pozytywnym odbiorem. W komentarzach zarzucano firmie, że wykorzystuje pandemię do zrobienia sobie reklamy, podczas gdy nie daje pracownikom nawet płatnych zwolnień chorobowych. Po fali krytyki brazylijski oddział McDonald's usunął grafikę i opublikował oficjalne przeprosiny na łamach amerykańskiego New York Post.
Pandemia w oczach grafika
Temat pandemii znalazł także zainteresowanie wśród artystów. Słoweński grafik - Jure Tovrljan - postanowił przerobić logotypy największych światowych marek w odpowiedzi na obecną sytuację. Jak przyznaje sam autor, pomysł pojawił się niedawno, zaś realizacja zaczęła się od logotypu Starbucksa.
Jak wyglądają przetworzone logotypy? Zobaczcie sami.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?