Logotypy światowych marek w odpowiedzi na koronawirusa. Jak się zmieniły?

JK
Temat koronawirusa jest obecnie eksploatowany na każdym polu, często zyskując lifestyle'owy, a nawet marketingowy kontekst. Światowe marki coraz chętniej przyłączają się do akcji promowania tzw. "social distancingu" - społecznej izolacji, zmieniając nawet swoje własne logotypy. Wspieranie zachowywania właściwej odległości między ludźmi znalazło swoje odzwierciedlenie w logo koncernów samochodowych takich jak Audi czy Volkswagen. Temat cieszy się zainteresowaniem także wśród grafików. Jak wyglądają nowe, pandemiczne logotypy?

Koncerny samochodowe w odpowiedzi na koronawirusa

Temat pandemii znalazł odzwierciedlenie w logotypach największych koncernów samochodowych - Audi i Volkswagena. Czy to zwykły chwyt marketingowy? Nie do końca, ponieważ akcji przyświeca promowanie zasad zalecanych przez WHO: zachowania bezpiecznej odległości od innych osób w celu uchronienia się przed zakażeniem.

Volkswagen i Audi stworzyły nie tylko nowe wersje logotypów ale także krótkie wideo, w którym elementy logo oddalają się od siebie. Ma to pokazać, że zachowanie dystansu jest jednym ze środków do ograniczenia zasięgu pandemii. Podobnie jak okręgi w logotypie Audi tak i my dzisiaj powinniśmy być społecznie zdystansowani - zachowując bezpieczną odległość od innych osób.

Nietrafiony koronamarketing

Nie każdej marce udało się zyskać w oczach klientów na próbie odpowiedzi na obecne społeczne niepokoje. Jednym z przykładów nieudanego "rebrandingu" jest kampania McDonald's. Brazylijski oddział firmy zaprezentował kreację, w której słynne "M" w logotypie zostało rozdzielone na dwa, niestykające się ze sobą łuki. Grafikę opublikowano w mediach społecznościowych i opatrzono ją dopiskiem:

Rozdzieleni na chwilę po to, by już zawsze mogli być razem.

Zabieg nie spotkał się jednak z pozytywnym odbiorem. W komentarzach zarzucano firmie, że wykorzystuje pandemię do zrobienia sobie reklamy, podczas gdy nie daje pracownikom nawet płatnych zwolnień chorobowych. Po fali krytyki brazylijski oddział McDonald's usunął grafikę i opublikował oficjalne przeprosiny na łamach amerykańskiego New York Post.

Pandemia w oczach grafika

Temat pandemii znalazł także zainteresowanie wśród artystów. Słoweński grafik - Jure Tovrljan - postanowił przerobić logotypy największych światowych marek w odpowiedzi na obecną sytuację. Jak przyznaje sam autor, pomysł pojawił się niedawno, zaś realizacja zaczęła się od logotypu Starbucksa.

Syrena z logotypu Starbucksa zyskała maseczkę ochronną na twarz.źródło: behance.net/JureTovrljan
Syrena z logotypu Starbucksa zyskała maseczkę ochronną na twarz.

źródło: behance.net/JureTovrljan

Jure Tovrljan

Jak wyglądają przetworzone logotypy? Zobaczcie sami.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na i.pl Portal i.pl