Koncerny samochodowe w odpowiedzi na koronawirusa
Temat pandemii znalazł odzwierciedlenie w logotypach największych koncernów samochodowych - Audi i Volkswagena. Czy to zwykły chwyt marketingowy? Nie do końca, ponieważ akcji przyświeca promowanie zasad zalecanych przez WHO: zachowania bezpiecznej odległości od innych osób w celu uchronienia się przed zakażeniem.
Volkswagen i Audi stworzyły nie tylko nowe wersje logotypów ale także krótkie wideo, w którym elementy logo oddalają się od siebie. Ma to pokazać, że zachowanie dystansu jest jednym ze środków do ograniczenia zasięgu pandemii. Podobnie jak okręgi w logotypie Audi tak i my dzisiaj powinniśmy być społecznie zdystansowani - zachowując bezpieczną odległość od innych osób.
Nietrafiony koronamarketing
Nie każdej marce udało się zyskać w oczach klientów na próbie odpowiedzi na obecne społeczne niepokoje. Jednym z przykładów nieudanego "rebrandingu" jest kampania McDonald's. Brazylijski oddział firmy zaprezentował kreację, w której słynne "M" w logotypie zostało rozdzielone na dwa, niestykające się ze sobą łuki. Grafikę opublikowano w mediach społecznościowych i opatrzono ją dopiskiem: