Ponad 100 mln użytkowników mediów w Polsce. Z czego najchętniej korzystają Polacy?

Damian Kelman
Damian Kelman
W Polsce mamy ponad 100 mln użytkowników portali społecznościowych. Z czego korzystamy najczęściej?
W Polsce mamy ponad 100 mln użytkowników portali społecznościowych. Z czego korzystamy najczęściej? Unsplash / Dole777
Według opublikowanych danych około 88,4 procent Polaków w ubiegłym roku penetrowało internet. Nasza aktywność w sieci przełożyła się na dziesiątki milionów użytkowników w serwisach społecznościowych. Które portale wśród Polaków cieszą się największym uznaniem? Jakie rozwijają się najszybciej?

Polacy w mediach społecznościowych

Strona datareportal.com opublikowała dane dotyczące aktywności Polaków w internecie. Z przedstawionych danych wynika, że na początku 2023 roku w Polsce było 36,68 milionów internautów, co miało przełożyć się na penetrację internetu w 88,4 procentach społeczeństwa.

Co istotne, w okresie 2022-23 liczba internautów wzrosła w naszym kraju o około 2,9 mln internautów.

Z naszego kraju aktywnie działa w mediach społecznościowych 27,5 miliona użytkowników, co stanowić ma 66,3 procent całej populacji. Nie dziwi zatem, że to właśnie strony tego typu cieszą się największą popularnością. Które portale społecznościowe wybierają Polacy?

Jakie portale wybieramy najczęściej?

Raport datareportal.com zawiera szczegółowe dane, pokazujące, ilu użytkowników danego portalu znajduje się w Polsce. Kto znalazł się na szczycie, a kto na szarym końcu z uwzględnionych największych mediów społecznościowych?

  • Facebook - 17,85 mln użytkowników
  • YouTube - 27,5 mln użytkowników
  • Instagram - 10,4 mln użytkowników
  • TikTok - 10,14 mln użytkowników
  • Facebook Messenger - 15,8 mln użytkowników
  • LinkedIn - 5,5 mln użytkowników
  • Snapchat - 5,6 mln użytkowników
  • Twitter - 4 mln użytkowników
  • Pinterest - 5,42 mln użytkowników

Które portale rozwijają się najlepiej?

Same liczby użytkowników nie odzwierciedlają jednak ostatniego rozwoju tych poszczególnych portali społecznościowych. W związku z tym w raporcie znalazło się miejsce na omówienie potencjalnego zasięgu reklam wymienionych mediów.

Pod względem największego wzrostu potencjalnych zasięgów zdecydowanie wszystkich na głowę bije TikTok. Potencjał aplikacji w ostatnim czasie wzrósł o 2,4 miliona. Jeśliby to jednak przełożyć na procentowy wzrost, byłoby to 31,6 procent. Na drugim miejscu znalazł się z kolei Twitter ze wzrostem o 2 miliony, ale jednak procentowo jest to ogromna różnica, bo aż 95,1 procent.

Tylko jeden z wymienionych portali zanotował w tej kwestii spadek. Jest to Instagram ze spadkiem o 300 tysięcy (1,1 procent).

od 16 lat

lena

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na i.pl Portal i.pl