Ci, którzy szykują się do udziału w aukcji nie mają wątpliwości, że jest to jeden z najważniejszych samochodów Formuły 1 wszechczasów. Schumacher ścigał się dziewięć razy tym autem wygrywając pięć rund Grand Prix w sezonie 2003 i prowadząc go, kiedy pieczętował tytuł Mistrza Świata kierowców w Japonii.
- To jedno z Ferrari z największą liczbą zwycięstw w historii konstruktorów, więc jest to bardzo ważny samochód w historii wyścigów samochodowych - powiedział agencji AFP Vincent Luzuy z oddziału Sotheby's zajmującego się sprzedażą samochodów luksusowych.
To był bolid wszechczasów?
Zaprojektowany przez Rory'ego Byrne'a i Rossa Brawna, F2003-GA miał dłuższy rozstaw osi, aby dzięki temu poprawić aerodynamikę. Został wprowadzony do gry podczas Grand Prix Hiszpanii, piątego wyścigu sezonu 2003. Podwozie 229 jest zdecydowanie najbardziej udanym z sześciu F2003-GA, które zostały zbudowane. Schumacher poprowadził go do zwycięstwa w Hiszpanii, a także wygrał Grand Prix Austrii, Kanady, Włoch i Stanów Zjednoczonych.
Zdobył na nim ponadto pole position w Hiszpanii, Austrii i Włoszech oraz wykręcił najszybsze okrążenia w Austrii, Włoszech i Stanach Zjednoczonych.
Samochód doprowadził Schumachera do szóstego tytułu F1 - pozwalając tym samym pobić dotychczasowy rekord pięciu tytułów dzierżonego do tamtego momentu przez Argentyńczyka Juana Manuela Fangio, który swoje osiągnięcie wyśróbował w 1950 roku.
Cudowne auto pozwoliło również stajni Ferrari wygrać 13. mistrzostwo konstruktorów, a przy okazji piąte z rzędu dla włoskiego zespołu.
- Jazda nim to prawdziwa przyjemność - powiedział Mick, syn legendarnego kierowcy F1, po tym, jak miał sposobność objechać samochód po torze Fiorano Ferrari - To wtedy, gdy samochody brzmiały najładniej - powiedział na kanwie wrażeń dźwiękowych pochodzących z trzylitrowego silnika V-10.
Wyścigowe rarytasy Formuły 1 w cenie
Wspomniany wcześniej Luzuy stwierdził, że takie samochody F1 są rzadkością na rynku - Dlatego mamy sporo zainteresowanych kolekcjonerów - W 2017 roku sprzedaliśmy samochód z sezonu 2001, również prowadzony przez Schumachera. W tym czasie szacowaliśmy samochód na 3,5 miliona dolarów, a ostatecznie sprzedano go za 7,5 miliona dolarów, więc dowodzi to, że nadal istnieje szczególne zainteresowanie tymi autami, zwłaszcza tymi z niebagatelną historią.
Poprzedni bolid Schumachera został sprzedany w Nowym Jorku anonimowemu amerykańskiemu nabywcy.
