W ubiegłym tygodniu wojewoda mazowiecki wydał decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (tak zwany ZRID), polegającej na budowie ponad 2,7 kilometra, a później kolejnego 2,3 kilometra fragmentu południowego wylotu trasy S7 Warszawa - Grójec. Obu decyzjom nadano rygor natychmiastowej wykonalności. Inwestorem jest Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad.
Wojewoda wydaje decyzje
Projekt budowlany i zezwolenie na realizację inwestycji drogowej dotyczą odcinka C, który z kolei podzielony jest na cztery zadania.
Pierwsza decyzja wojewody mazowieckiego z 13 listopada 2018 roku obejmuje zadanie nr 4 o długości około 1 kilometra, druga z 21 grudnia dotyczy zadania 2 o długości około 2,7 kilometra, natomiast decyzja podpisana 27 grudnia zakłada budowę 2,3 km odcinka w zakresie zadania 1. Dla pozostałego odcinka o długości około 2 kilometra (zadanie 3) jest nadal prowadzone postępowanie administracyjne.
Nowy przebieg trasy
Projektowana trasa w przeważającej części prowadzona jest całkowicie nowym korytarzem. W ramach tej inwestycji przewiduje się budowę drogi ekspresowej o długości ok. 29 km, budowę równoległych dróg lokalnych i dojazdowych oraz przebudowę odcinków istniejących dróg publicznych. Wybudowane zostaną urządzenia ochrony środowiska oraz bezpieczeństwa ruchu drogowego. Realizacja drogi ekspresowej S7 jest inwestycją o znaczeniu europejskim, wpisującym się w tranzytowy układ dróg. Inwestycja wpłynie na skrócenie czasu podróży oraz zwiększenie bezpieczeństwa ruchu.
Z unijnym wsparciem
W ostatni piątek, 28 grudnia w Centrum Unijnych Projektów Transportowych została podpisana kolejna umowa o dofinansowanie inwestycji, realizowanej przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad. Unijne dofinansowanie z Programu Operacyjnego „Infrastruktura i Środowisko” 2014-2020 trafi na realizację oczekiwanej przez kierowców drogi ekspresowej S7 Warszawa - Grójec.
Był to już 49. projekt z dofinansowaniem unijnym a łączna wartość całkowita tych inwestycji to około 61,8 miliarda złotych, a sam wkład unijny to blisko 30,7 miliarda złotych.
Najnowsza umowa dotyczy odcinka drogi ekspresowej S7 o długości 29,2 kilometra. Wartość inwestycji to 1 455 712 872,58 złotych, wydatki kwalifikowane to 638 174 402,85 złotych, a dofinansowanie unijne 542 448 242,42 zł. Budowana droga w całości zlokalizowana jest w tak zwanej sieci kompleksowej TEN-T.
Trzy odcinki w budowie
W ramach inwestycji, podzielonej na trzy odcinki realizacyjne, powstanie sześć węzłów drogowych: Zamienie, Lesznowola, Antoninów, Złotokłos, Tarczyn Północ i Tarczyn Południe. Zbudowane zostaną obiekty inżynierskie w zakresie niezbędnym do sprawnego funkcjonowania zrealizowanej infrastruktury (w tym między innymi mosty, wiadukty, ściany oporowe i przepusty), dwa Miejsca Obsługi Podróżnych oraz Obwód Utrzymania Drogi. Powstanie też system odprowadzenia wód deszczowych z powierzchni dróg wraz z kanalizacją deszczową, oświetlenie drogowe, urządzenia organizacji i bezpieczeństwa ruchu, a drogi lokalne zostaną przebudowane, podobnie jak uzbrojenie terenu kolidujące z inwestycją.
Prace budowlane w terenie mają ruszyć wiosną 2019 roku, a planowany termin oddania do użytkowania trasy kierowcom to wiosna 2021 roku. Nowy wylot z Warszawy w kierunku południowym ma pozwolić na skrócenie czas przejazdu na trasie do Radomia i dalej w kierunku Krakowa.
Coraz więcej ekspresowej „siódemki”
Droga numer 7 w naszym regionie jest już w całości dwupasmowa. Od Grójca aż do granicy województwa możemy przejechać nią naprawdę ekspresowo. Ułatwiły to obwodnice Radomia i Szydłowca.
POLECAMY PAŃSTWA UWADZE:
Powiedział mamie, że nie przyjedzie na Święta, a potem zrobił jej niespodziankę. Jak zareagowała? (STORYFUL/x-news)