Po pierwszym półroczu 2022 roku obroty firmy Heineken wzrosły o jedną trzecią. Zysk przekroczył 1,3 mld euro

Maciej Białobrzeski
Opracowanie:
Według koncernu sprzedaż piwa jest już wyższa niż przed wybuchem pandemii koronawirusa, co pomogło zamortyzować szkody związane z wycofaniem się koncernu z Rosji.
Według koncernu sprzedaż piwa jest już wyższa niż przed wybuchem pandemii koronawirusa, co pomogło zamortyzować szkody związane z wycofaniem się koncernu z Rosji. fot. pixabay.com
Koncern browarniczy Heineken poinformował w poniedziałek, że w pierwszym półroczu br. jego obroty wzrosły o jedną trzecią do 16,4 mld euro, a zysk netto był o ponad 22 proc. wyższy niż w poprzednim półroczu i osiągnął 1,3 mld euro.

Heineken wycofał się w marcu z rosyjskiego rynku

Według koncernu sprzedaż piwa jest już wyższa niż przed wybuchem pandemii koronawirusa, co pomogło zamortyzować szkody związane z wycofaniem się koncernu z Rosji po inwazji tego kraju na Ukrainę. Straty były szacowane na 400 mln euro. Firma ogłosiła w marcu bieżącego roku, że przestaje produkować i sprzedawać piwo własnej marki oraz inwestować w Rosji.

Brazylijczycy i Hiszpanie pokochali Heinekena

Z informacji prasowej holenderskiej firmy wynika, że popyt na jej produkty szczególnie rośnie w Brazylii oraz Hiszpanii, a coraz większe uznanie konsumentów znajdują piwa bezalkoholowe oraz alkoholowa lemoniada. Twierdzenia koncernu znajdują odzwierciedlenie w ich rosnącej sprzedaży. Heineken zapowiada, iż do końca roku zredukuje koszty o 1,7 mld euro w porównaniu do 2019 roku.

- Heineken wyraźnie lepiej niż oczekiwano wypadł w pierwszej połowie roku. Wzrosty cen i obniżki kosztów z nawiązką zrekompensowały między innymi wzrost kosztów surowców – ocenia komentator ekonomiczny dziennika "De Telegraaf" Johan Wiering.

Źródło: PAP

lena

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Ostatnia droga Franciszka. Papież spoczął w ukochanej bazylice

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na i.pl Portal i.pl