Polacy w mediach społecznościowych
Strona datareportal.com opublikowała dane dotyczące aktywności Polaków w internecie. Z przedstawionych danych wynika, że na początku 2023 roku w Polsce było 36,68 milionów internautów, co miało przełożyć się na penetrację internetu w 88,4 procentach społeczeństwa.
Co istotne, w okresie 2022-23 liczba internautów wzrosła w naszym kraju o około 2,9 mln internautów.
Z naszego kraju aktywnie działa w mediach społecznościowych 27,5 miliona użytkowników, co stanowić ma 66,3 procent całej populacji. Nie dziwi zatem, że to właśnie strony tego typu cieszą się największą popularnością. Które portale społecznościowe wybierają Polacy?
Jakie portale wybieramy najczęściej?
Raport datareportal.com zawiera szczegółowe dane, pokazujące, ilu użytkowników danego portalu znajduje się w Polsce. Kto znalazł się na szczycie, a kto na szarym końcu z uwzględnionych największych mediów społecznościowych?
- Facebook - 17,85 mln użytkowników
- YouTube - 27,5 mln użytkowników
- Instagram - 10,4 mln użytkowników
- TikTok - 10,14 mln użytkowników
- Facebook Messenger - 15,8 mln użytkowników
- LinkedIn - 5,5 mln użytkowników
- Snapchat - 5,6 mln użytkowników
- Twitter - 4 mln użytkowników
- Pinterest - 5,42 mln użytkowników
Które portale rozwijają się najlepiej?
Same liczby użytkowników nie odzwierciedlają jednak ostatniego rozwoju tych poszczególnych portali społecznościowych. W związku z tym w raporcie znalazło się miejsce na omówienie potencjalnego zasięgu reklam wymienionych mediów.
Pod względem największego wzrostu potencjalnych zasięgów zdecydowanie wszystkich na głowę bije TikTok. Potencjał aplikacji w ostatnim czasie wzrósł o 2,4 miliona. Jeśliby to jednak przełożyć na procentowy wzrost, byłoby to 31,6 procent. Na drugim miejscu znalazł się z kolei Twitter ze wzrostem o 2 miliony, ale jednak procentowo jest to ogromna różnica, bo aż 95,1 procent.
Tylko jeden z wymienionych portali zanotował w tej kwestii spadek. Jest to Instagram ze spadkiem o 300 tysięcy (1,1 procent).

lena