Popularny serwis sprzedażowy będzie zwracał pieniądze klientom. Jest decyzja UOKiK: Zobacz, czy decyzja dotyczy ciebie

Redakcja Strefy Biznesu
Redakcja Strefy Biznesu
Prezes UOKiK wydał decyzję, w której zobowiązał Grupę OLX do wprowadzenia zmian w serwisie i zwrotu klientom pieniędzy.
Prezes UOKiK wydał decyzję, w której zobowiązał Grupę OLX do wprowadzenia zmian w serwisie i zwrotu klientom pieniędzy. Unsplash/ Austin Distel
- Będziemy dalej rozwijać serwis, by dostarczyć użytkownikom rozwiązania dopasowane do ich oczekiwań – przekazała Grupa OLX w stanowisku dot. decyzji Prezesa UOKiK. Jednocześnie podkreślono, że wprowadzone przez serwis OLX zmiany to wynik współpracy z Urzędem w ramach prowadzonego postępowania. Firma będzie zwracała pieniądze klientom.

OLX wprowadzało w błąd swoich użytkowników. Jest decyzja UOKiK

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) poinformował we wtorek, że prezes Urzędu zakwestionował praktyki serwisu sprzedażowego OLX. Jak podano w komunikacie, OLX wprowadzało w błąd co do zakresu oferowanej ochrony kupującego. Prezes UOKiK zobowiązał Grupę OLX do wprowadzenia zmian w serwisie i zwrotu pieniędzy klientom.

Serwis odpowiada i wprowadza zamiany

Serwis OLX wdraża rozszerzenie zakresu usługi Pakiet Ochronny, tak by uwzględnić wyjątki, które do tej pory nie podlegały ochronie. Co za tym idzie, będziemy dostosowywać nasze procedury i komunikację do nowego zakresu usługi – podano w stanowisku.

Jak dodano, w serwisie OLX pojawi się nowy interfejs opcji zakupu, a w przyszłości na stronie z wynikami wyszukiwania będzie można poznać łączną cenę towaru z wynagrodzeniem za Usługę Serwisową, a także posortować towary po tej łącznej cenie.

Grupa OLX w wydanym stanowisku poinformowała, że otrzymała decyzję zobowiązującą wydaną przez Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Jak dodano, wszczęte we wrześniu 2022 roku postępowanie dotyczyło: opcji sortowania dostępnych w OLX oraz sposobu informowania o Usłudze Serwisowej w wynikach sortowania, sposobu informowania o dostępności opcji zakupu z Przesyłką OLX oraz bez Przesyłki OLX i Pakietu Ochronnego.

– W przypadkach określonych w decyzji, zwrócimy użytkownikom środki pobrane za usługę serwisową i za towar, który reklamowano w ramach „Pakietu Ochronnego" – podało OLX. Jak dodano, OLX przygotowuje kampanię informacyjną dotycząca wydanej decyzji.

– Wprowadzone przez serwis OLX zmiany są wynikiem współpracy z UOKiK w ramach prowadzonego postępowania. Będziemy dalej rozwijać serwis celem dostarczenia użytkownikom rozwiązań dopasowanych do ich oczekiwań – przekazano w stanowisku.

Czego dotyczy decyzja prezesa UOKiK?

UOKiK poinformował, że podjął działania na podstawie skarg od konsumentów, którzy byli zaskoczeni tym, że płatny pakiet ochronny w rzeczywistości tej ochrony nie gwarantował. – W wyniku działań Grupy OLX konsumenci ponosili negatywne skutki finansowe – podkreślił prezes UOKiK Tomasz Chróstny i dodał, że spółka stosowała „szereg postanowień istotnie ograniczających zakres ich ochrony".

Prezes UOKiK wydał decyzję, w której zobowiązał Grupę OLX do zmiany praktyk. Jak podał Urząd, portal odda klientom pieniądze i poinformuje o tym konsumentów: jeśli konsument odpowie na tę wiadomość, otrzyma zwrot na konto bankowe, w przeciwnym razie zwrot środków zostanie przekazany do „portfela OLX" w serwisie.

Źródło:

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Popularny serwis sprzedażowy będzie zwracał pieniądze klientom. Jest decyzja UOKiK: Zobacz, czy decyzja dotyczy ciebie - Strefa Biznesu

Wróć na i.pl Portal i.pl