Pożar autobusu hybrydowego w Częstochowie
Kierowca zauważył dym na zewnątrz i niezwłocznie zatrzymał pojazd, a następnie ewakuował kilkoro pasażerów znajdujących się w środku.
- Wszyscy spokojnie i bezpiecznie opuścili wnętrze. Nikomu nic się nie stało.
AKTUALIZACJA 30.04.2017
Częstochowskie MPK wycofało z użytkowania wszystkie autobusy hybrydowe do czasu wyjaśnienia przyczyn pożaru
CZYTAJ KONIECZNIE
AUTOBUSY HYBRYDOWE W CZĘSTOCHOWIE JUŻ NIE JEŻDŻĄ. SPRAWA W PROKURATURZE
Informacja o pożarze autobusu gazowo-elektrycznego wpłynęła do straży pożarnej o godz. 17.42. Gdy strażacy dotarli na miejsce, autobus był cały w płomieniach. Ogień gasiły cztery zastępy. Udało się go opanować po kilkunastu minutach.
Z 40 autobusów hybrydowych, o napędzie gazowo-elektrycznym Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Częstochowie na ulice wyjeżdżają 22-24.
Autobusy hybrydowe w Częstochowie to bardzo awaryjne pojazdy. Jedno z urządzeń, które się psuje to... superkondensatory.
Wielki pokaz autobusów hybrydowych w Częstochowie ZDJĘCIA
Ale superkondensatory to nie jedyny problem w funkcjonowaniu hybryd.
Usterek jest znacznie więcej, między innymi dochodzi do wycieku płynów, bo nie pasują opaski.
W ramach gwarancji naprawy powinien wykonywać producent, czyli firma Lider Trading z Solca Kujawskiego. Ale z powodu sytuacji finansowej w jakiej się znalazła, nie wywiązuje się z tego obowiązku. Pracownicy MPK sami muszą zabiegać o potrzebne urządzenia. A tylko producentów podstawowych części jest dwudziestu.
Częstochowski przewoźnik nakłada kary na dostawcę autobusów. Z gwarancji bankowych uzyskano prawie 2,5 mln zł, poza tym producent zapłacił 1,1 mln zł kar umownych. Ponadto nałożono na producenta dodatkowe kary na 15 mln zł. Awarie autobusów hybrydowych komplikują funkcjonowanie komunikacji miejskiej w mieście. Aby system sprawnie działał na miasto muszą wyjechać codziennie 123 autobusy. Zawsze musi być rezerwa. MPK w kwietniu wzbogaciło się o 40 nowych solarisów.