Zanosi się na przełom w tej materii, na razie w Stanach Zjednoczonych. Zgodnie z nowymi przepisami linie lotnicze będą teraz musiały automatycznie zwracać podróżnym pieniądze w przypadku odwołania lub znaczących zmian lotów.
Przepisy dobre dla klientów
Przepisy Departamentu Transportu USA stanowią znaczącą zmianę dla konsumentów i może zwiększyć koszty w całej branży.
Przepisy określają okoliczności, w których pasażerowie są uprawnieni do zwrotu kosztów wszystkich podróży do, z i na terenie Stanów Zjednoczonych. Celem jest ułatwienie ludziom odzyskania pieniędzy i ujednolicenie zasad zwrotów w poszczególnych liniach lotniczych.
Według departamentu skargi dotyczące linii lotniczych i agentów biletowych odrzucających lub opóźniających zwrot środków stanowiły 87% wszystkich skarg dotyczących usług transportu lotniczego w szczytowym okresie pandemii Covid-19 w 2020 r.
- Pasażerowie zasługują na zwrot pieniędzy, gdy linia lotnicza jest im winna. Bez bólu głowy i targów – stwierdził sekretarz transportu Pete Buttigieg.
Zwrot pieniędzy z automatu
Zgodnie z nowymi przepisami pasażerowie będą uprawnieni do zwrotu kosztów w przypadku „istotnej zmiany” w ich lotach. Obejmują one między innymi:
- przesunięcie czasu odlotu lub przylotu o więcej niż trzy godziny w ruchu krajowym lub sześć godzin w przypadku lotów międzynarodowych
- obniżenie klasy do klasy niższej niż pierwotnie zakupiona
- zmiana lotniska wylotu lub przylotu
- zmiany w lotniskach przesiadkowych lub obsłużonych samolotach, jeżeli te są mniej przyjazne dla osób niepełnosprawnych
Podróżni otrzymają również zwrot opłat za bagaż, jeśli zostanie zgubiony i nie zostanie dostarczony w ciągu 12 godzin od przylotu.
Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Portal i.pl codziennie. Obserwuj i.pl!
