Elektryfikacja Pomorskiej Kolei Metropolitalnej
W 2021 roku zapadła decyzja o elektryfikacji PKM. Z powodu braku sieci trakcyjnej na linii 201, między Gdynią a Kościerzyną, z projektem trzeba było poczekać. W tym samym roku, 15.06. wbito pierwszy pal pod słupy trakcyjne.
Zakończenie prac przewidywane jest na 2023 rok. W tym czasie firma Topol, która realizuje przedsięwzięcie, zadba o zelektryzowanie linii kolejowych nr 248 i 253 i tym samym włączy je do linii nr 201 i 202. Jak informuje oficjalna strona Miasta Gdańska, koszt inwestycji wyniósł 48 milionów złotych.
Klikając TUTAJ zobaczycie, jak cała trasa będzie wyglądać już po modernizacji!
MIEJSCE BUDOWY NOWEGO PRZYSTANKU
Przystanek PKM Gdańsk Firoga. Postawiono wiaty
Charakterystyczne czerwone wiaty PKM w Gdańsku to projekt Biura Projektów Budownictwa Komunalnego z Gdańska. Przez 7 lat istnienia linii, przystanki Pomorskiej Kolei Metropolitalnej na dobre wpisały się w krajobraz Trójmiasta.
W ramach elektryfikacji PKM podjęto decyzję o utworzeniu na trasie kolejnego przystanku. Nowa stacja Pomorskiej Kolei Metropolitalnej powstaje między przystankami Port Lotniczy PKM a Rębiechowo PKM. Ściany czerwonej wiaty zostały już postawione. Na miejscu można też zaobserwować ławki, ekrany informacyjne oraz szklane gabloty na rozkład jazdy. Według planów, ukończenie przystanku ma nastąpić jeszcze jesienią bieżącego roku.
Jak wygląda miejsce budowy? Jak prezentuje się czerwona wiata przystanku Gdańsk Firoga?
Jaka przyszłość czeka Obwodnicę Trójmiasta? 3 pasy w obu kie...
