Spis treści
Rząd chce wprowadzić limit marek własnych sieci handlowych
Wiceminister rolnictwa i rozwoju wsi Stefan Krajewski (Trzecia Droga – PSL) ogłosił w rozmowie z portalem wiadomoscihandlowe.pl, że rząd pracuje nad rozwiązaniami mającymi ograniczyć udział marek własnych sieci handlowych w ofertach sklepów.
– Dopóki marka jest w rękach dostawcy, to on decyduje o specyfikacji produktu sprzedawanego pod tą marką i cenie minimalnej. Jeżeli zaś dostawca tylko produkuje dany towar pod marką własną sieci handlowej, wygląda to zupełnie inaczej. Wydaje się, że uregulowanie tego obszaru jest potrzebne – powiedział wiceminister.
Limit marek własnych ma pomóc konsumentom
Jak podkreślił, zmiany, które chce wprowadzić rząd, mają na celu zagwarantowanie, że „produkty były po prostu szeroko dostępne dla konsumentów.”
Stefan Krajewski dodał, że w obecnej sytuacji dużo tracą między innymi polskie zakłady produkujące żywność.
– Muszą się podporządkować operatorom handlowym, nawet jeśli nie jest to dla nich korzystne. Dlatego zastanawiamy się nad procentowym określeniem maksymalnego udziału marek własnych w ofercie sklepów, tak aby nie wygrywały one ze sztandarowymi brandami danych firm – mówił.
Wiceminister nie określił jednak, jaki procent miałby ostatecznie pojawić się w przepisach.
Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Portal i.pl codziennie. Obserwuj i.pl!
Źródło: wiadomosihandlowe.pl