Tragedia na Enduro Trails Bielsko-Biała: rowerzysta zginął podczas zjazdu górskimi scieżkami

Łukasz Klimaniec
Enduro Trails Bielsko-Biała to bardzo popularne ścieżki rowerowe wiodące przez las. Kilka odcinków jest wyjątkowo trudnych
Enduro Trails Bielsko-Biała to bardzo popularne ścieżki rowerowe wiodące przez las. Kilka odcinków jest wyjątkowo trudnych Jacek Drost
Wypadek rowerzysty w Bielsku-Białej. 37-letni rowerzysta zginął podczas zjazdu górskimi ścieżkami rowerowymi z Koziej Góry w kompleksie Enduro Trails Bielsko-Biała.

Do wypadku doszło w środowy wieczór około 19.30. Jak informuje nadkom. Aleksandra Gęga, 37-latek zjeżdżał z Koziej Góry szlakiem "stary zielony". To ścieżka trudna (średni spadek terenu to 10,7 proc.) i przeznaczana dla zaawansowanych rowerzystów (liczy 2,2 km).

- Mężczyzna zjeżdżał z Koziej Góry w kierunku ulicy Pocztowej. Z nieustalonych dotąd przyczyn stracił panowanie nad jednośladem, wywrócił się i uderzył głową o ziemię - informuje nadkom. Gęga.

Na miejsce zdarzenia przybyło pogotowie ratunkowe, a ratownicy podjęli reanimację. Mimo ich wysiłku 37-letniego mężczyzny nie udało się uratować.

Na miejscu zjawił się prokurator, który zarządził sekcję zwłok. Z informacji policji wynika, że rowerzysta miał na głowie kask.

Policjanci apelują do innych rowerzystów lub pieszych, którzy byli świadkami tego zdarzenia lub mają jakiekolwiek informacje na ten temat o kontakt z dyżurnym Komendy Miejskiej Policji w Bielsku-Białej pod nr tel. 33\ 812- 12- 55.

Górskie ścieżki rowerowe Enduro Trails Bielsko-Biała zostały wybudowane w 2015 roku w ramach budżetu obywatelskiego. To pomysł Stowarzyszania 2Be Eco Riders. Inwestycja szybko okazała się strzałem w dziesiątkę - do Bielska-Białej w rejon Koziej Góry i Błoni zaczęło przyjeżdżać mnóstwo rowerzystów z różnych stron Polski. Ścieżki mają cztery stopnie trudności - od najłatwiejszej (Stefanka, 865 m, dla początkujących) po bardzo trudnej, przeznaczonej dla ekspertów (DH+, stroma i bardzo szybka, 1940 m).

*EURO 2016: Transmisje, relacje, zdjęcia i filmy wideo
*Słońce, palmy i sztuczna Rawa. Tylko się nie kąpcie! ZDJĘCIA + WIDEO
*Ranking Uczelni Wyższych Perspektywy 2016: Ale niesamowity skok śląskich szkół!
*Ile zarabiają pielęgniarki? Oto prawdziwe paski wynagrodzeń
*Nowy abonament RTV, czyli opłata audiowizualna z rachunkiem za prąd ZASADY, KWOTY, ZWOLNIENIA!
*WNIOSKI I DOKUMENTY na 500 zł na dziecko w ramach Programu Rodzina 500 PLUS

Komentarze 5

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

w
węgorzewianka
Ten człowiek miał na pewno sprzęt najlepszej jakości. Jak można pisać takie bzdury, gdy się nie znało człowieka, nie było przy wypadku!
f
fullface
@blablabla - kup sobie lepiej inny kask
b
blablabla
Miałeś go na głowie, że bzdury wypisujesz? W pewnych sytuacjach to i kask za 1000 zł Ci nie pomoże, także przestań bredzić.
M
MTB ENDURO
Jak by nie było jest to sport ekstremalny i takie incydenty miały, mają i mieć będą miejsce, sam zaczynałem jeździć na Koziej i "Stary Zielony" do najłatwiejszych nie należy. Podstawa to odpowiednie przygotowanie się do tego typu jazdy no i ogólnie do jazdy po górach, bo zjazd z góry może być zdecydowanie trudniejszy niż wjazd i wymaga sporego przygotowania zaplecza technicznego, przygotowania fizycznego i doświadczenia.
Najważniejsze jest odpowiedni sprzęt w celu zachowania bezpieczeństwa (kask, ochraniacze itp.) nie polecam tych najtańszych (zależne od stylu jazdy). Kolejny czynnik to doświadczenie i umiejętności jazdy czyli technika na tego rodzaju trasach, kto jest początkującym riderem to powinien się wcześniej zapoznać z trasą (rekonesans - wolny przejazd w celu oceny trasy, występujących na niej przeszkód i ryzyka związanego z nimi). Następny czynnik to sprzęt (rodzaj roweru - tu mamy spory wybór). Ostatni czynnik to konfiguracja zawieszenia roweru w zależności od charakterystyki terenu oraz umiejętności, stylu jazdy (XC, ENDURO, FR, DH), wagi użytkownika i jego stylu jazdy (twardość zawieszenia, jego tłumienie oraz szybkość powrotu - to jeden z najważniejszych parametrów), jeśli ktoś nie ma pojęcia o w/w wskazówkach polecam udać się na szkolenie do profesjonalisty, który wam pomoże w dobraniu ustawień zawieszenia i zdobyciu wskazówek dotyczących techniki jazdy. I jeszcze jedno - konfiguracja manetek oraz klamek hamulcowych jest również bardzo ważna i bardzo pomaga podczas jazdy w dół. Mam nadzieje, że te wskazówki spowodują, że jazda będzie bardziej bezpieczna, ale ekspertem nie jestem i dlatego polecam profesjonalne szkolenia.
z
zbyszek
To była atrapa kasku!
Wróć na i.pl Portal i.pl