Trasa Łagiewnicka. Wideo z przejazdu samochodem

Źródło: archiwum Gazety Krakowskiej i Dziennika Polskiego
W ramach Trasy Łagiewnickiej powstało sześć tuneli. Przejechać można pięcioma z nich: pod skrzyżowaniem ul. Turowicza i ul. Herberta (ok. 200 m), na terenie Białych Mórz między sanktuariami Bożego Miłosierdzia i św. Jana Pawła II (ok. 700 metrów, osobny korytarz dla aut i tramwajów), pod ul. Zakopiańską (ok. 60 m), od rejonu ul. Ludwisarzy do planowanego węzła z ul. 8 Pułku Ułanów i Nowoobozową (ponad 500 m), pod węzłem Trasy Łagiewnickiej i planowanej ul. 8 Pułku Ułanów (ok. 22 m).
Wykonano też ściany tunelu pod ul. Rostworowskiego, ul. Kobierzyńską i ul. Ruczaj (ok. 350 m). Ziemia z tego tunelu ma zostać jednak wydobyta w momencie, w którym rozpocznie się budowa kolejnego odcinka III obwodnicy w tej części miasta – Trasy Pychowickiej.
Trasa Łagiewnicka powstała na odcinku od ul. Grota-Roweckiego do skrzyżowania ulic Witosa, Halszki i Beskidzkiej. Objęła też budowę linii tramwajowej z Kurdwanowa do ul. Zakopiańskiej. Koszt inwestycji to ok. 1,3 mld zł.
Oficjalne otwarcie Trasy Łagiewnickiej z protestami w tle
Aktywiści z kilku organizacji pozarządowych pojawili się na sobotnim otwarciu Trasy Łagiewnickiej. Przygotowali pikietę oraz petycję, w której wyliczyli 16 grzechów jakie popełnili urzędnicy realizując tę inwestycję. Apelują, by podobna sytuacja nie powtórzyła się przy kolejnych takich przedsięwzięciach. Zwracają też uwagę, że nową drogą nie pojedzie żaden miejski autobus, linię tramwajową wybudowano do połowy drogi, a więc najszybciej będzie można przejechać z Kurdwanowa na Ruczaj samochodem. Wszystko za ok. 1,3 mld zł i to na kredyt, który trzeba będzie spłacać do 2042 roku.
- To oni tworzyli niezwykły koloryt krakowskich ulic i placów. Pamiętacie ich?
- TAK Kraków wyglądał jeszcze 15 lat temu. To rok 2007. Aż trudno uwierzyć!
- Horoskop na wrzesień 2022 dla wszystkich znaków zodiaku
- Niezwykła wieś z Małopolski znów jest gwiazdą internetu
- Zalane wioski pod Krakowem, drogami płynęły rzeki