Najwyższy odsetek osób korzystających z bankowej aplikacji mobilnej znajduje się w przedziale 18-24 lata (60,8 proc.). Wraz z wiekiem odsetek ten spada. Wśród użytkowników smartfonów korzystających z bankowości mobilnej blisko 31 proc. respondentów deklaruje, że korzysta z bankowości mobilnej dwa-trzy razy w miesiącu, kilka razy w tygodniu korzysta częściej niż co czwarty badany, a codziennie lub prawie codziennie ponad 15 proc.
Głównym powodem korzystania z bankowej aplikacji mobilnej jest dla badanych możliwość sprawdzenia w każdym momencie stanu swojego konta bankowego (co czwarty ankietowany) i zarządzania pieniędzmi (blisko 23 proc. ankietowanych). Po około 14 proc. ankietowanych wskazuje na dobrze zaprojektowaną aplikację oraz na łatwość korzystania z konta przy jej pomocy.
- Bankowe aplikacje mobilne są stale udoskonalane, nie tylko pod kątem dostosowania do coraz nowocześniejszych urządzeń mobilnych, ale przede wszystkich do potrzeb użytkowników. Wzbogaca się je o innowacyjne funkcje i rozwiązania, które pozwalają wykonywać coraz więcej codziennych czynności w aplikacji, również tych niebankowych. – mówi Halina Karpińska, Dyrektor Departamentu Bankowości Elektronicznej w Banku Millennium
Sprawdź nasze inne informacje i porady
