Klientów największego polskiego banku korzystających z internetowego dostępu do konta bankowego iPKO maile mogą zmylić. Adres sugeruje, że pochodzą one z banku, zawierają link, który przekierowuje na stronę przypominającą do złudzenia witrynę logowania się do serwisu bankowego. Wykonanie takiej próby oznacza ujawnienie loginu i hasła.
Zasadnicza różnica między oryginalną stroną ipko, a fałszywą, na którą przekierowuje link to adres wyświetlający się w oknie przeglądarki.
Po zalogowaniu pojawia się żądanie podania haseł jednorazowych umożliwiających dokonanie transakcji. To już prosta droga do wyłudzenia pieniędzy.
PKO BP na swojej stronie internetowej ostrzegło klientów przed mailami, podkreślając, że nie pochodzą one z banku, a on sam nigdy nie prosi o przekazywanie jakichkolwiek danych drogą mailową.
Jednocześnie klienci, którzy zalogowali się na stronie lub podali jakiekolwiek dane zostali poproszeni o kontakt z bankiem pod numerami telefonów: 801 307 307 (dla dzwoniących z telefonów stacjonarnych w kraju) lub +48 81 535 60 60 dla dzwoniących z zagranicy lub z telefonów komórkowych.
WIDZIAŁEŚ COŚ CIEKAWEGO? ZNASZ INTERESUJĄCĄ HISTORIĘ? MASZ ORYGINALNE ZDJĘCIA?
NAPISZ DO NAS NA ADRES [email protected]!
