Spis treści
Rada miasta przyjęła wniosek wzywający rząd do wprowadzenia zakazu wjazdu SUV-ów na teren Paryża, wraz z zakazem promującym ich użytkowanie.
Dyskusja i propozycje po śmierci rowerzysty
Była to odpowiedź na śmierć Paula Varry'ego, 27-letniego rowerzysty, który został potrącony przez SUV-a w centrum miasta po wcześniejszej kłótni z kierowcą. Kierujący Mercedesem został oskarżony o morderstwo.
Śmierć Varry'ego wywołała debatę publiczną na temat współdzielenia przestrzeni publicznej, wraz z gwałtownym rozwojem ścieżek rowerowych w ostatnich latach.
„Paul został zamordowany” –mówiła niedawno Hidalgo. „Samochód zabija, jest bronią, gdy jest używany w ten sposób”.
Musi być sygnał ostrzegawczy dla kierowców
Senator Ian Brossat mówi, że potrzebny jest „sygnał ostrzegawczy” dla przemocy drogowej nękającej miasto i złożył w Senacie projekt ustawy, który umożliwiłby lokalnym radnym zakazanie ciężkim pojazdom poruszania się po ulicach miasta.
SUV-y stanowią już 25 procent pojazdów prywatnych w stolicy Francji. W Paryżu ponad połowa podróży odbywa się pieszo, 30 proc. transportem publicznym, 11 proc. rowerem i 4 proc. samochodem.
„Kierowcy zabijają” — mówiła Emmanuelle Pierre-Marie, burmistrz 12. dzielnicy Paryża.