Metro Warszawskie posiada już komplet decyzji – trzech dla stacji, trzech dla wentylatorni oraz dla szybu demontażowego dla tarcz TBM przy stacji Trocka. Zezwolenia otwierają ścieżkę do podpisania umowy z wykonawcą i rozpoczęcie prac na ostatnim fragmencie II linii, przebiegającym przez Targówek.
W ramach blisko czterokilometrowego odcinka w północno-wschodniej części stolicy powstaną trzy stacje: „Zacisze” pod ul. Figara w pobliżu skrzyżowania z ul. Codzienną, „Kondratowicza” przy skrzyżowaniu ulicy Malborskiej i L. Kondratowicza oraz „Bródno” przy skrzyżowaniu ulicy L. Kondratowicza i Rembielińskiej. Wydrążone zostaną również podziemna hala torów odstawczych, trzy wentylatornie i tunele (oddzielne dla każdego kierunku jazdy).
– W ubiegłym tygodniu trzy, dziś kolejne dwa, a to oznacza, że mamy komplet pozwoleń na budowę ostatniego odcinka II linii metra na prawym brzegu. Teraz przed nami już tylko podpisanie umowy na wykonanie tego fragmentu drugiej nitki i za trzy lata mieszkańcy Targówka oraz Zielonej Białołęki dojadą do centrum podziemną koleją – zapowiada Renata Kaznowska, wiceprezydent m.st. Warszawy.
Przypomnijmy, że w zakończonym postępowaniu przetargowym zwyciężyło konsorcjum firm Astaldi i Gülermak. Budowniczowie na zrealizowanie projektu będą mieli 36 miesięcy. Środki, jakie pochłonie ta inwestycja to 1 397 895 000 zł. Te dwie firmy wybudowały już centralny odcinek M2, a teraz pracują przy jego rozbudowie na Woli i Bemowie i Pradze-Północ.
Cała druga linia metra będzie gotowa przed 2023 rokiem – wszystkie odcinki rozbudowywanej linii M2 są w budowie lub toczą się postępowania przetargowe na wybór wykonawcy. Już teraz centralnym odcinkiem podróżuje ok. 150 tys. pasażerów.
POLECAMY: