Przykładem mitu, który funkcjonuje w społeczeństwie jest przeświadczenie, że do wypadków drogowych dochodzi najczęściej na skrzyżowaniach dróg. Dane statystyczne z ubiegłorocznych wakacji przedstawiają to w zupełnie innym świetle.
Wideo
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji.
Zaloguj się lub załóż konto
Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.
Podaj powód zgłoszenia
G
Gość
A może większość wypadków ma miejsce w ciągu dnia bo ruch jest większy niż w nocy? Jeśli w ciągu dnia na 1000 aut 10 będzie miało wypadek, a w nocy na 10 aut jedno będzie miało wypadek to mimo że prawie 90% wypadków było w dzień to tylko 1% dziennych kierowców miało wypadek przy aż 10% wypadków wśród kierowców jeżdżących w nocy. Analogicznie - większość wypadków ma miejsce przy suchej nawierzchni bo nawierzchnia w wakacje znacznie częściej jest sucha niż mokra. To wcale nie oznacza, że złe warunki pogodowe są bardziej bezpieczne niż te dobre, a jeżdżenie po ciemku jest bezpieczniejsze niż jeżdżenie gdy jest jasno. Skopiowanie na sucho cyferek nie uprawnia do wyciągania wniosków, wystarczy odrobinkę ruszyć głową...