Metro Warszawskie nie przedłuża umowy na reklamy ze Stroer Polska
O tym, że spółka Metro Warszawskie ogłosiła przetarg na najem na okres 3 lat powierzchni wagonów metra w celu umieszczenia tablic reklamowych małoformatowych wewnątrz wagonów, a także uruchomienia i eksploatacji podsystemu informacyjno-reklamowego wykorzystującego ekrany LCD - "ESIR" w pociągach metra oraz zewnętrznych powierzchni wagonów jako ekspozycji reklamowych informuje serwis WirtualneMedia.pl.
Oferty w tym postępowaniu można składać do 15 marca. Aby wziąć udział w przetargu firmy muszą spełnić jednak określone warunku. Są to: przychody netto nie mniejsze niż 12 mln zł oraz doświadczenie w obsłudze podobnych nośników reklamowych poparte referencjami.
Co więcej, Metro Warszawskie zaznacza, że w skład systemu, na którym działania reklamowe prowadziła dotychczas firma Stroer Polska wchodzą tablice reklamowe małoformatowe oraz ekrany LCD. "Jednak po zdemontowaniu obecnie istniejącego systemu informacyjno-reklamowego w taborze Metra Warszawskiego, którego właścicielem jest firma Stroer Polska instalacja nowych, przewidzianych w ramach umowy najmu nośników leży po stronie wybranej w przetargu firmy" – czytamy.
Dziwne ruchy Metra ws. umowy ze Stroerem
Decyzja Metra jest o tyle zaskakująca, że wcześniejsze ustalenia spółki ze Stroerem wskazywały, że umowa zostaje przedłużona. Budzące wątpliwości działania w tej sprawie opisywaliśmy na portalu i.pl na początku grudnia. Z naszych ustaleń wynikało, iż Metro wcale nie planowało próbować wyłonić lepszej oferty i przekonywało, że na przetargu spółka może stracić. Rzeczniczka Metra Warszawskiego Anna Bartoń podkreślała ponadto, że nośniki na stacjach i w wagonach stanowią reklam i nie powinny być rozpatrywane w ramach odrębnych umów i realizujących ją podmiotów.
Z zapewnień Bartoń wynikało również, że decyzja o zaniechaniu przetargu zapadła m.in po konsultacjach z przedstawicielami największych firm reklamowych obecnych w Polsce. Kiedy jednak pytaliśmy z jakimi konkretnie firmami rozmawiano albo chociaż jakie były wnioski z tych rozmów, odpowiedzi nie otrzymaliśmy. Niezależnie od tego ustaliliśmy, że zainteresowana wzięciem udziału w takim postępowaniu była należąca do Agory agencja reklamy zewnętrznej AMS.
W kwestii przedłużenia umów próbowano również wykonać dość zaskakujący ruch. Otóż procedura mająca na celu dalszą współpracę ze Stroerem została wszczęta wobec dwóch kontraktów, tego na kończył się wraz z końcem roku oraz na reklamę na stacjach metra, który kończy się dopiero w październiku przyszłego roku.

dś