Obostrzenia. W trakcie pandemii bardziej nam przeszkadzały maseczki niż zamknięte lokale gastronomiczne

OPRAC.:
Maciej Badowski
Maciej Badowski
Jak się okazuje zdecydowanie najwięcej badanych wskazało na konieczność noszenia maseczek.
Jak się okazuje zdecydowanie najwięcej badanych wskazało na konieczność noszenia maseczek. Dariusz Bloch/ Polska Press
Wybuch pandemii koronawirusa spowodował wprowadzenie wielu obostrzeń i zmian w naszym codziennym życiu. Jak się okazuje, najbardziej irytowało nas noszenie maseczek. Zakrywanie nosa i ust jest bardziej uciążliwe niż zamknięta gastronomia czy ograniczenia w handlu.

Z powodu wybuchu pandemii, rząd walcząc z rozprzestrzenianiem się wirusa wprowadzał po kolei kolejne ograniczenia. Część z nich towarzyszy nam nieustannie, a niektóre wprowadzane są w zależności od liczby zakażeń i sytuacji w szpitalach.

Jak się okazuje zdecydowanie najwięcej badanych (48 proc.) wskazało na konieczność noszenia maseczek- wynika z dancyh zebranych przez GfK. Wiele wskazuje na to, że obowiązek ten pozostanie z nami jeszcze przez co najmniej kilka miesięcy. Według najnowszych prognoz Ministerstwa Zdrowia maski w przestrzeniach zamkniętych będziemy nosić do końca wakacji, a być może znacznie dłużej. Termin w którym przestaną być one konieczne w dużej mierze zależeć będzie bowiem od stopnia zaszczepienia populacji.

- To, że maseczki nas irytują, nie oznacza wcale, że uznajemy je za niepotrzebne. Większość Polaków solidarnie dostosowuje się do obowiązujących norm sanitarnych, ale każdy tęskni już za „starą normalnością”, bez masek, limitów i ograniczeń. Pełną akceptację pandemicznych obostrzeń z pewnością hamują także nieustannie zmieniające się zasady, za którymi często ciężko nadążyć- podkreśla Dominika Grusznic-Drobińska, GfK.

W drugiej kolejności za największą uciążliwość Polacy uznali ciągłą obecność w mediach tematów związanych z pandemią. Jak wynika z danych GfK, jest to irytujące dla 36 proc. badanych. Dopiero na kolejnych pozycjach uplasowały się ograniczenia w gastronomii (29 proc.), zamknięta turystyka i możliwość spotkań towarzyskich (27 proc.), a także ograniczenia w handlu (24 proc.).

- Bardzo wyrównane wyniki pokazują, że w czasie pandemii nie było jednego, głównego czynnika, który irytował nas w sposób szczególny. Niektórzy najbardziej tęsknili za rozrywką, inni za możliwością odwiedzenia restauracji, a jeszcze innych denerwowały limity ilościowe i zamknięcie wielu gałęzi handlu. Co ciekawe znacznie mniej wskazań uzyskała np. edukacja zdalna, którą wybrało zaledwie 19 proc. badanych. Biorąc pod uwagę skalę publicznej dyskusji na ten temat, można było oczekiwać wyższego miejsca w zestawieniu – wskazuje ekspertka.

Jak się okazuje zdecydowanie najwięcej badanych wskazało na konieczność noszenia maseczek.

Obostrzenia. W trakcie pandemii bardziej nam przeszkadzały m...

Z drugiej strony najmniej irytująca okazała się konieczność spędzania większej ilości czasu z bliskimi i współlokatorami (5 proc.) oraz przebieg procesu szczepień i ograniczenie praktyk religijnych – obie kwestie wytypowało po 7 proc. badanych.

Jak się okazuje, najwięcej osób deklaruje, że urlop będzie kosztował ich od 2,5 do 5 tys zł.

Wakacje 2021. Ile wydamy w tym roku na urlop i jak chcemy go...

od 7 lat
Wideo

Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze 30

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

a
abc
25 czerwca, 17:13, Gość:

Maski bardziej przeszkadzały niż ten cały srovid.

26 czerwca, 18:07, abc:

Ile osób z Twojej rodziny zmarło przez Covid? Nikt? To dobrze.. a może szkoda, bo byś inaczej pisał.

26 czerwca, 20:01, Gość:

A w twojej zmarli? Na jakiej podstawie to stwierdzono? Testu czy autopsji?

27 czerwca, 9:56, abc:

Nie, w mojej nie.

27 czerwca, 10:46, Gość:

To masz szczęście.

Szczęścia natomiast nie mają członkowie rodzin ponad stu tysięcy osób, które zmarły "nadmiarowo"- nadwyżka w porównaniu do ostatnich pięciu lat.

Co jest powodem takiego wzrostu zgonów?

Może to jak powiedział profesor Kuna w jednym z wywiadów, że "1/3 umiera na kowid, 2/3 z powodu zablokowania służby zdrowia"...

Czy to, że wciąż nie odpowiedziałeś na pytanie mam rozumieć, że u Ciebie nikt i dlatego tak napisałeś w swoim pierwszym poście? Poza tym jeżeli cytujesz profesora Kunę, to przyznajesz, że te Twój "srovid" jednak był?

P
Piotr
28 czerwca, 7:57, gość:

Jakim trzeba być dur.niem aby wierzyć, że kawał szmaty zatrzymuje wirusa?! Kagańce są dla psów, nie ludzi. Choć załoga gk lubi się szmacić, jak wynika z tego artykułu.

Jakim trzeba być du rniem, żeby pisać takie idiotyzmy?

G
Gość
28 czerwca, 07:57, gość:

Jakim trzeba być dur.niem aby wierzyć, że kawał szmaty zatrzymuje wirusa?! Kagańce są dla psów, nie ludzi. Choć załoga gk lubi się szmacić, jak wynika z tego artykułu.

"Nadszedł już czas, najwyższy czas, nienawiść zniszczyć w sobie"

g
gość

Jakim trzeba być dur.niem aby wierzyć, że kawał szmaty zatrzymuje wirusa?! Kagańce są dla psów, nie ludzi. Choć załoga gk lubi się szmacić, jak wynika z tego artykułu.

G
Gość
27 czerwca, 12:06, Gość:

"Wariant Delta groźniejszy dla zaszczepionych?

Według danych opublikowanych przez Public Health England śmiertelność z powodu wariantu Delta COVID-19 jest sześciokrotnie wyższa wśród osób w pełni zaszczepionych, niż wśród osób, które nigdy nie otrzymały szczepionki.

Spośród 4087 osób zakażonych wariantem Delta, które zostały w pełni zaszczepione, a od szczepienia upłynęło co najmniej14 dni, zmarło dwadzieścia sześć. Odpowiada to śmiertelności 0,00636 proc., która jest 6,6 razy wyższa niż śmiertelność wśród osób niezaszczepionych, chorujących na ten wariant koronawirusa (0,000957 proc. zgonów, 34 zgony wśród 35 521 pozytywnych przypadków) – wynika z danych opublikowanych w raporcie z 18 czerwca przez Public Health England.

Zarówno śmiertelność wśród nieszczepionych, jak i zaszczepionych jest wyjątkowo niska (mniej niż jeden procent wszystkich pozytywnych testów) dla wariantu, który Public Health England opisuje jako "dominujący wariant" w Wielkiej Brytanii, obejmujący "91 procent zsekwencjonowanych przypadków".

Opublikowana w piątek ocena ryzyka wariantu Delta koronawirusa opisuje go jako łatwiej rozprzestrzeniający się między ludźmi, ale również wariant o "niskim nasileniu infekcji".

Więcej hospitalizacji wśród zaszczepionych

Jak czytamy w raporcie, osoby w pełni zaszczepione są hospitalizowane w Wielkiej Brytanii częściej niż osoby nieszczepione. Dane dotyczące zdrowia publicznego pokazują, że 2 procent zaszczepionych osób (84 z 4087), u których wynik testu na wariant Delta był pozytywny, zostało przyjętych do szpitala (w tym osoby testowane przy wejściu do szpitala z jakiegokolwiek innego powodu) w porównaniu z 1,48 procent osób nieszczepionych (527 z 35 521).

...Obecne dane są zgodne z danymi opublikowanymi w zeszłym tygodniu przez angielską agencję zdrowia publicznego, która również wykazała sześciokrotnie większą śmiertelność wśród w pełni zaszczepionych niż nieszczepionych oraz wskaźnik hospitalizacji wynoszący 2,3 procent wśród w pełni zaszczepionych co najmniej dwa tygodnie wcześniej w porównaniu z zaledwie 1,2 proc. wśród nieszczepionych.

Wzmocnienie zależne od przeciwciał?

Jak zauważa w rozmowie z portalem LifeSiteNews Stephanie Seneff, starszy pracownik naukowy w Massachusetts Institute of Technology, przypomina to zjawisko ADE (wzmocnienia zależnego od przeciwciał), które było obserwowane w przypadku innych szczepionek i które stanowiło powód do niepokoju wśród wielu naukowców, jeśli chodzi o szczepionki przeciw COVID-19.

ADE zniszczyło wcześniejsze próby szczepionek przeciwko koronawirusowi i często powodowało nasilenie choroby płuc u zaszczepionych zwierząt laboratoryjnych. Doprowadziło to naukowców w 2012 roku do doradzania naukowcom, aby postępowali "ostrożnie" w przypadku jakichkolwiek szczepionek przeciwko ludzkiemu koronawirusowi, które mogą prowadzić do nasilenia choroby płuc..."

https://dorzeczy.pl/zdrowie/188614/koronawirus-wariant-delta-grozniejszy-dla-zaszczepionych.html

27 czerwca, 19:54, Gość:

kłamstwo to najważniejsze narzędzie szatana aby sprowadzić człowieka na złą drogę"

Droga siostro, drogi bracie

Po działaniu ich poznacie

Po bredzeniu i po chamstwie

Po głupocie i po kłamstwie

Po owocach ich poznacie

Kiedy trumna wam zakołacze

Po zdróweczka swego stracie

Droga siostro, drogi bracie

Prdol tego psychicznego członka

Gdy dostępna jest szczepionka .

"...Według raportu Warsaw Enterprise Institute „stosowanie tych preparatów poniekąd spełnia definicję eksperymentu leczniczego. Nie powinny być z całą pewnością stosowane przymusowo, a ich nieprzyjęcie nie powinno w żadnej formie prowadzić do dyskryminacji osób odmawiających szczepienia, o czym przypomina zresztą ostatnia rezolucja Rady Europy nr 2361 w punktach 7.3.1 i 7.3.2”..."

https://prawy.pl/113488-szczepionki-stosowane-w-polsce-sa-nieprzebadane-szokujace-wnioski-z-raportu-warsaw-enterprise-institute/

G
Gość
27 czerwca, 12:06, Gość:

"Wariant Delta groźniejszy dla zaszczepionych?

Według danych opublikowanych przez Public Health England śmiertelność z powodu wariantu Delta COVID-19 jest sześciokrotnie wyższa wśród osób w pełni zaszczepionych, niż wśród osób, które nigdy nie otrzymały szczepionki.

Spośród 4087 osób zakażonych wariantem Delta, które zostały w pełni zaszczepione, a od szczepienia upłynęło co najmniej14 dni, zmarło dwadzieścia sześć. Odpowiada to śmiertelności 0,00636 proc., która jest 6,6 razy wyższa niż śmiertelność wśród osób niezaszczepionych, chorujących na ten wariant koronawirusa (0,000957 proc. zgonów, 34 zgony wśród 35 521 pozytywnych przypadków) – wynika z danych opublikowanych w raporcie z 18 czerwca przez Public Health England.

Zarówno śmiertelność wśród nieszczepionych, jak i zaszczepionych jest wyjątkowo niska (mniej niż jeden procent wszystkich pozytywnych testów) dla wariantu, który Public Health England opisuje jako "dominujący wariant" w Wielkiej Brytanii, obejmujący "91 procent zsekwencjonowanych przypadków".

Opublikowana w piątek ocena ryzyka wariantu Delta koronawirusa opisuje go jako łatwiej rozprzestrzeniający się między ludźmi, ale również wariant o "niskim nasileniu infekcji".

Więcej hospitalizacji wśród zaszczepionych

Jak czytamy w raporcie, osoby w pełni zaszczepione są hospitalizowane w Wielkiej Brytanii częściej niż osoby nieszczepione. Dane dotyczące zdrowia publicznego pokazują, że 2 procent zaszczepionych osób (84 z 4087), u których wynik testu na wariant Delta był pozytywny, zostało przyjętych do szpitala (w tym osoby testowane przy wejściu do szpitala z jakiegokolwiek innego powodu) w porównaniu z 1,48 procent osób nieszczepionych (527 z 35 521).

...Obecne dane są zgodne z danymi opublikowanymi w zeszłym tygodniu przez angielską agencję zdrowia publicznego, która również wykazała sześciokrotnie większą śmiertelność wśród w pełni zaszczepionych niż nieszczepionych oraz wskaźnik hospitalizacji wynoszący 2,3 procent wśród w pełni zaszczepionych co najmniej dwa tygodnie wcześniej w porównaniu z zaledwie 1,2 proc. wśród nieszczepionych.

Wzmocnienie zależne od przeciwciał?

Jak zauważa w rozmowie z portalem LifeSiteNews Stephanie Seneff, starszy pracownik naukowy w Massachusetts Institute of Technology, przypomina to zjawisko ADE (wzmocnienia zależnego od przeciwciał), które było obserwowane w przypadku innych szczepionek i które stanowiło powód do niepokoju wśród wielu naukowców, jeśli chodzi o szczepionki przeciw COVID-19.

ADE zniszczyło wcześniejsze próby szczepionek przeciwko koronawirusowi i często powodowało nasilenie choroby płuc u zaszczepionych zwierząt laboratoryjnych. Doprowadziło to naukowców w 2012 roku do doradzania naukowcom, aby postępowali "ostrożnie" w przypadku jakichkolwiek szczepionek przeciwko ludzkiemu koronawirusowi, które mogą prowadzić do nasilenia choroby płuc..."

https://dorzeczy.pl/zdrowie/188614/koronawirus-wariant-delta-grozniejszy-dla-zaszczepionych.html

kłamstwo to najważniejsze narzędzie szatana aby sprowadzić człowieka na złą drogę"

Droga siostro, drogi bracie

Po działaniu ich poznacie

Po bredzeniu i po chamstwie

Po głupocie i po kłamstwie

Po owocach ich poznacie

Kiedy trumna wam zakołacze

Po zdróweczka swego stracie

Droga siostro, drogi bracie

Prdol tego psychicznego członka

Gdy dostępna jest szczepionka .

G
Gość
25 czerwca, 17:13, Gość:

Maski bardziej przeszkadzały niż ten cały srovid.

26 czerwca, 18:07, abc:

Ile osób z Twojej rodziny zmarło przez Covid? Nikt? To dobrze.. a może szkoda, bo byś inaczej pisał.

26 czerwca, 20:01, Gość:

A w twojej zmarli? Na jakiej podstawie to stwierdzono? Testu czy autopsji?

27 czerwca, 9:56, abc:

Nie, w mojej nie.

To masz szczęście.

Szczęścia natomiast nie mają członkowie rodzin ponad stu tysięcy osób, które zmarły "nadmiarowo"- nadwyżka w porównaniu do ostatnich pięciu lat.

Co jest powodem takiego wzrostu zgonów?

Może to jak powiedział profesor Kuna w jednym z wywiadów, że "1/3 umiera na kowid, 2/3 z powodu zablokowania służby zdrowia"...

G
Gość

W trakcie czego?

a
abc
25 czerwca, 17:13, Gość:

Maski bardziej przeszkadzały niż ten cały srovid.

26 czerwca, 18:07, abc:

Ile osób z Twojej rodziny zmarło przez Covid? Nikt? To dobrze.. a może szkoda, bo byś inaczej pisał.

26 czerwca, 20:01, Gość:

A w twojej zmarli? Na jakiej podstawie to stwierdzono? Testu czy autopsji?

Nie, w mojej nie.

G
Gość
25 czerwca, 17:13, Gość:

Maski bardziej przeszkadzały niż ten cały srovid.

26 czerwca, 18:07, abc:

Ile osób z Twojej rodziny zmarło przez Covid? Nikt? To dobrze.. a może szkoda, bo byś inaczej pisał.

A w twojej zmarli? Na jakiej podstawie to stwierdzono? Testu czy autopsji?

G
Gość
26 czerwca, 13:00, Gość:

Kompendium wiedzy o Korona Świrusie i związanym z nim wielkim Resetem w jednym linku !!!

Polecam przeczytać ten artykuł WRAZ z kilkunastoma wklejonymi artykułami UZUPEŁNIENIAMI linkami i komentarzami.

"W tym procesie nie ma nic wyrafinowanego. Likwidacja jednej „rzeczywistości” i zastąpienie jej inną to brutalny biznes. Społeczeństwa są przyzwyczajone do swoich „rzeczywistości”. Nie oddajemy tego dobrowolnie i łatwo. Normalnie, aby nas zmusić potrzebne są kryzys, wojna, stan wyjątkowy lub… no wiesz, śmiertelna globalna pandemia."

Tekst mocno osadzony w realiach USA, z odniesieniami do tamtejszych wydarzeń, ale nie powinno to przeszkadzać w znalezieniu analogii do naszej sytuacji

https://www.ekspedyt.org/2021/06/22/nowa-normalnosc-wymiana-rzeczywistosci/

26 czerwca, 18:48, Piotr:

Lecz się na łeb, idioto piotrze mieczyslawie. Przychodnie otwarte

Jak by były otwarte nie byłoby 100 tysięcy nadmiarowych zgonów...

G
Gość
25 czerwca, 17:23, Gość:

Maski bardziej przeszkadzały niż ten cały srovid. Ludzie nosili to tylko po to żeby mandatu nie dostać. Bo te głąby rządowe wymyśliły sobie takie prawo. Jeszcze trochę i wymyślą prawo, że w pampersie będziecie musieli chodzić 24h/dobę;)

26 czerwca, 6:39, Gość:

Takie prawo już istnieje . Każdy zajadły idiota -antypandemista skończy na oddziale zamkniętym . W pasach i w pampersie . 24 h na dobe .

26 czerwca, 8:02, Gość:

ty ślepo wierzący w covida idiotów szukaj w swojej rodzinie. Nie mamy zamiaru szczepić się tymi wynalazkami. Przez ten czas co trwa ten cały cyrk już może z 10 razy przeszliśmy z całą rodziną i znajomymi tego srovida podczas grilowania i imprez:) BEZOBJAWOWO HAHAHA

26 czerwca, 18:52, Piotr:

Ależ ty jesteś durny. Doprawdy. Nie ma dla ciebie nadziei

Dla ciebie jest- szpryca co sezon, lokdałny, szmata na twarzy, praca za miskę ryżu.

I dobrowolny udział w eksperymencie medycznym, gdzie odpowiedzialności za swój produkt zrzekli się producenci tych tzw. "szczepionek".

Powodzenia w nowej (nie) normalności.

G
Gość

Leżę pod stołem i spadam z krzesła jak tylko słyszę te "fachofe" informacje XD.

P
Piotr
25 czerwca, 17:23, Gość:

Maski bardziej przeszkadzały niż ten cały srovid. Ludzie nosili to tylko po to żeby mandatu nie dostać. Bo te głąby rządowe wymyśliły sobie takie prawo. Jeszcze trochę i wymyślą prawo, że w pampersie będziecie musieli chodzić 24h/dobę;)

26 czerwca, 6:39, Gość:

Takie prawo już istnieje . Każdy zajadły idiota -antypandemista skończy na oddziale zamkniętym . W pasach i w pampersie . 24 h na dobe .

26 czerwca, 8:02, Gość:

ty ślepo wierzący w covida idiotów szukaj w swojej rodzinie. Nie mamy zamiaru szczepić się tymi wynalazkami. Przez ten czas co trwa ten cały cyrk już może z 10 razy przeszliśmy z całą rodziną i znajomymi tego srovida podczas grilowania i imprez:) BEZOBJAWOWO HAHAHA

Ależ ty jesteś durny. Doprawdy. Nie ma dla ciebie nadziei

P
Piotr
26 czerwca, 13:00, Gość:

Kompendium wiedzy o Korona Świrusie i związanym z nim wielkim Resetem w jednym linku !!!

Polecam przeczytać ten artykuł WRAZ z kilkunastoma wklejonymi artykułami UZUPEŁNIENIAMI linkami i komentarzami.

"W tym procesie nie ma nic wyrafinowanego. Likwidacja jednej „rzeczywistości” i zastąpienie jej inną to brutalny biznes. Społeczeństwa są przyzwyczajone do swoich „rzeczywistości”. Nie oddajemy tego dobrowolnie i łatwo. Normalnie, aby nas zmusić potrzebne są kryzys, wojna, stan wyjątkowy lub… no wiesz, śmiertelna globalna pandemia."

Tekst mocno osadzony w realiach USA, z odniesieniami do tamtejszych wydarzeń, ale nie powinno to przeszkadzać w znalezieniu analogii do naszej sytuacji

https://www.ekspedyt.org/2021/06/22/nowa-normalnosc-wymiana-rzeczywistosci/

Lecz się na łeb, idioto piotrze mieczyslawie. Przychodnie otwarte

Wróć na i.pl Portal i.pl