Obowiązkowe szczepienia w Polsce. Czy taki scenariusz jest możliwy? Prawnik i epidemiolog tłumaczą

Alicja Durka
Alicja Durka
Karolina Misztal
Samorządowcy skierowali list do premiera i ministra zdrowia, w którym apelują o zakwalifikowanie szczepień przeciw COVID-19 do profilaktyki o charakterze obowiązkowym. Pod dokumentem podpisali się prezydenci Poznania, Wałbrzycha i Sopotu oraz marszałek województwa lubuskiego i marszałek województwa pomorskiego. Obecnie szczepienie przeciw COVID-19 nie jest obowiązkowe, choć coraz częściej pojawiają się apele o wprowadzenie regulacji w tej kwestii. Czy możliwe jest wprowadzenie obowiązkowych szczepień w Polsce?

List samorządowców jest reakcją na działania Rady Miasta Wałbrzycha, która przygotowała uchwałę mówiącą o obowiązkowym szczepieniu przeciw COVID-19. Takie kroki są pokłosiem statystyk, które jednoznacznie wskazują, że wiele osób nie chce się szczepić wcale albo przyjmują tylko jedną dawkę.

Czy wprowadzenie obowiązkowych szczepień jest legalne?

Okazuje się, że kwestia wprowadzenia przepisów nakazujących szczepienie przeciw COVID-19 nie jest jednoznaczna.

- Przeczytałem uchwałę rady miejskiej w Wałbrzychu. Rozumiem, że pan prezydent, który jest lekarzem, miał szczerą intencję, żeby doprowadzić do tego, żeby jak największa część populacji została zaszczepiona. Zgadzam się, cel jest szczytny, jednakże ta sprawa nie nadaje się do regulacji w formie takich uchwał, jakie przyjęto w Wałbrzychu. Tam przyjęto w formie uchwały porządkowej, ale ona nie może być regulowana w ten sposób, bo kwestia szczepień jest już regulowana ustawowo. Należałoby raczej postulować, żeby prawodawca możliwie szybko uregulował kwestię szczepień. I choć jestem jak najbardziej za najmniejszym ograniczeniem naszych swobód, to w tym wypadku absolutnie bym nie kwestionował takiego rozstrzygnięcia, bo jest to uzasadnione

- mówi profesor UAM Krystian Ziemski, specjalizujący się w prawie administracyjnym.

Podejmowanie tego typu przepisów jest możliwe, ale wyłącznie wtedy, gdy są one uzasadnione i spełniają dwa warunki: zagrożenie życia lub zdrowia ludzkiego albo zagrożenie porządku publicznego i kwestia nie jest uregulowana prawnie. W tej sytuacji występuje oczywiście zarówno zagrożenie zdrowia, jak i życia, ale problematyczny jest dugi warunek. Kwestia chorób zakaźnych i szczepień jest już uregulowana prawnie, zatem rady gminne i miejskie nie mają podstaw prawnych, żeby takie uchwały wydawać.

Jedziesz na wakacje? Potrzebujesz szczepienia i certyfikatu:

od 16 lat

Zobaczymy, jak się zachowają organy nadzoru. Muszę jednak stwierdzić, że organy nadzoru działając zgodnie z prawem, powinny niestety, ale stwierdzić nieważność takiej uchwały, bo nie ma do tego podstaw prawnych

- dodaje prawnik.

Trwa głosowanie...

Czy szczepienia przeciwko COVID-19 powinny być obowiązkowe?

Co z osobami, które ze względów medycznych nie mogą się zaszczepić?

Z prawnego punktu widzenia, kwestia osób, które ze względów zdrowotnych nie będą mogły się zaszczepić, powinna być uregulowana, więc niektóre osoby mogłyby być zwolnione z obowiązkowych szczepień właśnie ze względu na swój stan zdrowia. Okazuje się jednak, że jest to problem marginalny i statystycznie dotykającej niewielkiej grupy.

- Mamy tutaj właściwie jeden wyjątek, jedno przeciwskazanie do szczepienia — silna reakcja uczuleniowa na składnik szczepionki. Muszę jednak zaznaczyć, że jest niezwykle rzadka sytuacja. Jeżeli ktoś jest alergikiem, ale bez wskazania na konkretny składnik danego preparatu, to jest to nadużywanie przeciwskazań

- podkreśla Tomasz Ozorowski, epidemiolog.

Czego nie wolno robić przed szczepieniem na COVID!

Czego nie robić przed szczepieniem na koronawirusa? Nie rób ...

Przywileje dla zaszczepionych?

Wśród innych propozycji na zwiększenie liczby chętnych na przyjęcie szczepienia wielokrotnie przewija się kwestia dodatkowych przywilejów dla osób zaszczepionych.

Jestem zwolennikiem nieprzymuszania osób do szczepień, tylko dawania zdecydowanych, wyraźnych profitów osobom zaszczepionym, bo myślę, że to będzie bardziej skuteczne, choć może antagonizować społeczeństwo. Mimo to wierzę w system profitów, ale musimy zwrócić uwagę na to, że powinny mieć one konkretną przyczynę i skutek. Teraz ograniczamy przede wszystkim udział w tej części życia społecznego, który w dużej mierze odpowiada za transmisję wirusa. Zaszczepione osoby powinny mieć więc dostęp do wakacji, możliwości ściągania masek w kinie, czy pracy

- tłumaczy epidemiolog.

Antyszczepionkowcy protestują przeciw obowiązkowym szczepieniom na COVID-19

Przeciwnicy szczepionek w Poznaniu nie pozostali dłużni i 18 maja zorganizowali protest. Justyna Socha ze Stop Nop napisała:

- Być może będzie okazja podziękować naszemu regionalnemu Mengele (?) za jego sposób pojmowania wolności

Każdy przypadek zakażenia SARS-CoV-2 jest zupełnie inny, a każdy chory czuje się inaczej. Jak się jednak okazuje, problemy ze zdrowiem nie zawsze kończą się wraz z przechorowaniem COVID-19. Lekarze przyznają, że wielu ozdrowieńców skarży się na różne dolegliwości.Sprawdź, z jakimi problemami zdrowotnymi mierzą się osoby, które przeszły koronawirusa. ------>

Chorowałeś na COVID-19 i co dalej? Zobacz, co dolega lub moż...

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo

Materiał oryginalny: Obowiązkowe szczepienia w Polsce. Czy taki scenariusz jest możliwy? Prawnik i epidemiolog tłumaczą - Głos Wielkopolski

Komentarze 17

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

A
Abadon

Najwyżej będzie trzeba, kostką brukową wybić z głowy szczepionkowy apartheid pajacom z Wiejskiej... co tu dużo pisać.

g
gość

Określenie kowidiota jest jednym z lepszych na te kreatury

K
Kamil
19 maja, 17:44, Obywatel:

Przestańmy ludzi szantażować i zmuszać wręcz siłą do jakiegoś szczepienia się! Mamy demokrację! Żadna urzędowa....... nie będzie mówiła DOROSŁYM LUDZIOM co mają robić . I za nich podejmowała decyzji , jeśli ktoś dobrowolnie i świadomie mówi NIE!

Po następne za kogo to szambo na wysokich szczeblach ma ludzi? Czy oni naprawdę ludzi mają za kretynów? Ogłasza się " Pandemię COVID " po to , żeby ludziom mózgi prać i pod przykrywką " PANDEMII " kręcić swoje globalne interesy korporacyjno mafijne. Z ludzi chce się zrobić NIEWOLNIKÓW i ŻEBRAKÓW służebnych dla JEDNEGO PANA od którego będą wszyscy zależni . I o to tu chodzi! Nie będzie nas leczył Bill Gates swoimi szczepionkami i mordował jednocześnie spełniając swój plan DEPOPULACJI LUDNOŚCI. Wyraźnie trzeba to powiedzieć i rzeczy nazywać po imieniu! Będą nas leczyć LEKARZE tradycyjnym sposobem w placówkach medycznych i szpitalach , a nie świr Pan Gates i banda złodziei jemu podobna. Jeżeli my na szantaż i karanie więzieniem i karami finansowymi nie zareagujemy STANOWCZO i AGRESYWNIE to będą nas szantażować co jakiś czas i uprawiać swoje BEZPRAWIE!

Żaden COVID-19 nie zabija jak nam tutaj podają meinstremowe media telewizyjne. A jak umierają to w śladowych ilościach. Umierają ludzie z powodu zamkniętej służby zdrowia. Ludzie się nie mogą dostać do lekarzy i szpitali. I takich ludzi się celowo morduje. A nie że " COVID ZABIJA " Robi się celową panikę i strach po to żeby ludźmi łatwiej było manipulować i zastraszać w celach polityczno globalnych - RESETU ŚWIATA przez najbogatszych PSYCHIATRYCZNYCH ludzi świata. Oni powinni być ścigani, i aresztowani. Bo to do czego zmierzają jest ZBRODNIĄ NA LUDZKOŚCI. W ich " NOWYM ŚWIECIE" tak bardzo dla nas DOBRYM klasa biedna i średnia się nie liczy. Mają być tylko najbogatsi a reszta niewolnikami zależnymi od Pana który będzie rządził światem. I o tym głośno mówmy , a nie cisza i wszyscy cicho siedzą. Czas wreszcie rzeczy nazywać po imieniu. To samo dotyczy SPISU POWSZECHNEGO LUDZI. Kogo to k...... obchodzi z kim ja mieszkam i śpię, kogo to obchodzi sprawy rodzinne i małżeńskie, skrajnie prywatne? Może jeszcze wyspowiadać się mam o której [wulgaryzm] i kobietę pisówam?! Do takich absurdów BEZCZELNE ŚWINIAKI ludzi zmuszają UWAGA! pod groźbą kary do 5.000 zł. haha . To tak ma DEMOKRACJA wyglądać? Bo ja tu REŻIM widzę. Nie masz prawa powiedzieć NIE, bo zaraz straszą karą finansową lub pozbawieniem wolności! Przepraszam bardzo , ale o swoim życiu i zdrowiu będę decydował JA. A nie za przeproszeniem jakaś globalno urzędnicza KUNDLERIA.

===============================

KONSTYTUCJA RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ

Artykuł 39 :

ZASADA WOLNOŚCI OD EKSPERYMENTÓW

Nikt nie może być poddany eksperymentom naukowym, w tym medycznym , bez dobrowolnie wyrażonej zgody.

I VICEWERSA! :)

Jesteśmy na PRAWIE, i oni nas mogą pocałować głęboko w pupę, że tak delikatnie się wyrażę.

I tym OPTYMISTYCZNYM akcentem zakończę swój gorzki wykład komentacyjny całej prawdy. :) :) :) :* :* :*

20 maja, 6:31, Gość:

Jesteś dorosły , kundlu , to kup sobie prywatny respirator , nie płać na ubezpieczenie zdrowotne i nie skamlaj o darmową opiekę , jak przyjdzie nieszczęście .

Dzbanie o jakiej darmowej opiece mowisz? Majac dzialalnosc gospodarcza to place setki zlotych miesiecznie na ta ''darmowa''(300zlx12x7lat), a jako ze uprawiam sporty, to nigdy z ich uslug nie korzystalem. ''Darmowa'', widac, ze duch komuny wiecznie zywy. Jak najbardziej jestem za prywatna opieka zdrowotna, ale w panstwie, gdzie 80% ludzi glosuje na partie socjalistyczne, jest to niemozliwe.

J
JakiJa

Ustawcie punkt szczepień na św Mikołaja i szczepcie się codziennie!!! Po dwa razy...trzy....cztery..a co.....a jak.....

G
Gość
20 maja, 06:57, Gość:

Tylko po co wszystko??? Szczepienie jest o wiele mniej skuteczne niż przechorowanie. Jest mnóstwo przypadków zachorowania pomimo zaszczepienia a przypadków ponownego zachorowania bardzo mało. I dla tego szczepienie jest mało pożyteczne

I po co klepać takie imbecylne teksty ? By udowodnić , że się jest upośledzonym ignorantem opornym na Evidence-based medicine i powielać tak oczywiste kłamstwa ?

G
Gość

Dajcie ludziom po 50zł za przyjście, a będą się bić o szczepionkę jak o lody w Lidlu. To pazerny Naród.

G
Gość
20 maja, 06:57, Gość:

Tylko po co wszystko??? Szczepienie jest o wiele mniej skuteczne niż przechorowanie. Jest mnóstwo przypadków zachorowania pomimo zaszczepienia a przypadków ponownego zachorowania bardzo mało. I dla tego szczepienie jest mało pożyteczne

Tylko, że wielu nie przeżyło choroby, a po szczepionce zgony są sporadyczne. Szczepionka gwarantuje łagodniejszy przebieg choroby. Masz wybór.

G
Gość

Tylko po co wszystko??? Szczepienie jest o wiele mniej skuteczne niż przechorowanie. Jest mnóstwo przypadków zachorowania pomimo zaszczepienia a przypadków ponownego zachorowania bardzo mało. I dla tego szczepienie jest mało pożyteczne

G
Gość
19 maja, 7:14, Beatrycz:

Podanie szczepionki nieobowiązkowe. Ale brak zaświadczenia o szczepieniu powinien skutkować zakazem wchodzenia na pokład samolotu, brakiem możliwości zakupu biletu kolejowego czy restrykcje w odwiedzaniu urzędów państwowych.

Nie chcesz nabyć odporności? No to siedź na chacie. Jaśko to taki prezydent bananowy, ale teraz naprawdę ma rację (zgodnie ze słynną teorią W. Churchilla).

19 maja, 13:59, Jacek Andruchowicz:

Beatrycz - to żyj w komunistycznym kraju z takim myśleniem... Chiny czekają na Ciebie... Wyłącz telewizor i włącz myślenie.

W mojej opini potrzebujemy zdecydowanie więcej czasu na testy szczepionki, mniej paniki i powielania niekompetentnych informacji, fake news także odgrywają tutaj istotną rolę...

W demokratycznym Państwie prawo wyboru to podstawa!

Pozdrawiam rozsądnie myślących i życzliwych ?

"W demokratycznym Państwie prawo wyboru to podstawa!" . Nie ma takiej ogólnej zasady w demokratycznych zasadach w funkcjonujących w miarę przyzwoicie umowach społecznych . Masz jedynie prawo wyboru , czy spakujesz się w torbę z Biedronki czy z Lidla by opuścić ten kraj . O swoich prawach wyboru przekonasz się na kontroli Policji jeżdżąc bez pasów , z wyłączonymi światłami . Dysydenckie imbecyle negujące szczepienia są tylko oznaką słabości państwa i jego regulacji promujących odwracanie głowy od problemu . A wystarczy zerżnąć doopy grzywnami co miesiąc , a sami by na kolanach błagali o szczepienia . Bo nic tak nie rusza imbecyla , jak utrata pieniędzy .

G
Gość
19 maja, 21:03, Obywatel:

Abadon . Masz rację zupełną. Naród musi wziąć sprawę w swoje ręce. I to towarzystwo uspokoić siłą. Ale to musi być jedność całego narodu. Wtedy to zwalczymy. Jeżeli nic z tym nie zrobimy. To nas zniszczą.

Świetne hasła na sztandary kolejnej Tysiącletniej Rzeszy tym razem Idiotów .

G
Gość
19 maja, 17:44, Obywatel:

Przestańmy ludzi szantażować i zmuszać wręcz siłą do jakiegoś szczepienia się! Mamy demokrację! Żadna urzędowa....... nie będzie mówiła DOROSŁYM LUDZIOM co mają robić . I za nich podejmowała decyzji , jeśli ktoś dobrowolnie i świadomie mówi NIE!

Po następne za kogo to szambo na wysokich szczeblach ma ludzi? Czy oni naprawdę ludzi mają za kretynów? Ogłasza się " Pandemię COVID " po to , żeby ludziom mózgi prać i pod przykrywką " PANDEMII " kręcić swoje globalne interesy korporacyjno mafijne. Z ludzi chce się zrobić NIEWOLNIKÓW i ŻEBRAKÓW służebnych dla JEDNEGO PANA od którego będą wszyscy zależni . I o to tu chodzi! Nie będzie nas leczył Bill Gates swoimi szczepionkami i mordował jednocześnie spełniając swój plan DEPOPULACJI LUDNOŚCI. Wyraźnie trzeba to powiedzieć i rzeczy nazywać po imieniu! Będą nas leczyć LEKARZE tradycyjnym sposobem w placówkach medycznych i szpitalach , a nie świr Pan Gates i banda złodziei jemu podobna. Jeżeli my na szantaż i karanie więzieniem i karami finansowymi nie zareagujemy STANOWCZO i AGRESYWNIE to będą nas szantażować co jakiś czas i uprawiać swoje BEZPRAWIE!

Żaden COVID-19 nie zabija jak nam tutaj podają meinstremowe media telewizyjne. A jak umierają to w śladowych ilościach. Umierają ludzie z powodu zamkniętej służby zdrowia. Ludzie się nie mogą dostać do lekarzy i szpitali. I takich ludzi się celowo morduje. A nie że " COVID ZABIJA " Robi się celową panikę i strach po to żeby ludźmi łatwiej było manipulować i zastraszać w celach polityczno globalnych - RESETU ŚWIATA przez najbogatszych PSYCHIATRYCZNYCH ludzi świata. Oni powinni być ścigani, i aresztowani. Bo to do czego zmierzają jest ZBRODNIĄ NA LUDZKOŚCI. W ich " NOWYM ŚWIECIE" tak bardzo dla nas DOBRYM klasa biedna i średnia się nie liczy. Mają być tylko najbogatsi a reszta niewolnikami zależnymi od Pana który będzie rządził światem. I o tym głośno mówmy , a nie cisza i wszyscy cicho siedzą. Czas wreszcie rzeczy nazywać po imieniu. To samo dotyczy SPISU POWSZECHNEGO LUDZI. Kogo to k...... obchodzi z kim ja mieszkam i śpię, kogo to obchodzi sprawy rodzinne i małżeńskie, skrajnie prywatne? Może jeszcze wyspowiadać się mam o której [wulgaryzm] i kobietę pisówam?! Do takich absurdów BEZCZELNE ŚWINIAKI ludzi zmuszają UWAGA! pod groźbą kary do 5.000 zł. haha . To tak ma DEMOKRACJA wyglądać? Bo ja tu REŻIM widzę. Nie masz prawa powiedzieć NIE, bo zaraz straszą karą finansową lub pozbawieniem wolności! Przepraszam bardzo , ale o swoim życiu i zdrowiu będę decydował JA. A nie za przeproszeniem jakaś globalno urzędnicza KUNDLERIA.

===============================

KONSTYTUCJA RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ

Artykuł 39 :

ZASADA WOLNOŚCI OD EKSPERYMENTÓW

Nikt nie może być poddany eksperymentom naukowym, w tym medycznym , bez dobrowolnie wyrażonej zgody.

I VICEWERSA! :)

Jesteśmy na PRAWIE, i oni nas mogą pocałować głęboko w pupę, że tak delikatnie się wyrażę.

I tym OPTYMISTYCZNYM akcentem zakończę swój gorzki wykład komentacyjny całej prawdy. :) :) :) :* :* :*

Jesteś dorosły , kundlu , to kup sobie prywatny respirator , nie płać na ubezpieczenie zdrowotne i nie skamlaj o darmową opiekę , jak przyjdzie nieszczęście .

D
Dzidek

Szczepienia szybko powstałą szczepionką to nic innego jak eksperyment medyczny, a do tego nikogo nie można zmusić. Warto dodać że ostatnie eksperymenty medyczny na wielką skalę miały miejsce w obozach śmierci Auschwitz Birkenau, i pewnie firmy które dziś wynajdują szczepionki, pracowały i tam.

O
Obywatel

Abadon . Masz rację zupełną. Naród musi wziąć sprawę w swoje ręce. I to towarzystwo uspokoić siłą. Ale to musi być jedność całego narodu. Wtedy to zwalczymy. Jeżeli nic z tym nie zrobimy. To nas zniszczą.

A
Abadon

To jest niewyobrazalnie wielk akcja ta plandemia i to prowadzona przez nowych hitlerowcow NWO razem z agentura zdrajcow W Polsce musi powstac komisja sledcza do zbadania zbrodni kowidianskiej ,ktora ujawni ilosc morderst za pomoca szczepionek nowych hitlerowcow NWO ! Odpowiedzialni za mordowanie SZCZEPIONKAMI NA COVID POWINNI ISC NA KRZESLO ELEKTRYCZNE !

O
Obywatel

Przestańmy ludzi szantażować i zmuszać wręcz siłą do jakiegoś szczepienia się! Mamy demokrację! Żadna urzędowa....... nie będzie mówiła DOROSŁYM LUDZIOM co mają robić . I za nich podejmowała decyzji , jeśli ktoś dobrowolnie i świadomie mówi NIE!

Po następne za kogo to szambo na wysokich szczeblach ma ludzi? Czy oni naprawdę ludzi mają za kretynów? Ogłasza się " Pandemię COVID " po to , żeby ludziom mózgi prać i pod przykrywką " PANDEMII " kręcić swoje globalne interesy korporacyjno mafijne. Z ludzi chce się zrobić NIEWOLNIKÓW i ŻEBRAKÓW służebnych dla JEDNEGO PANA od którego będą wszyscy zależni . I o to tu chodzi! Nie będzie nas leczył Bill Gates swoimi szczepionkami i mordował jednocześnie spełniając swój plan DEPOPULACJI LUDNOŚCI. Wyraźnie trzeba to powiedzieć i rzeczy nazywać po imieniu! Będą nas leczyć LEKARZE tradycyjnym sposobem w placówkach medycznych i szpitalach , a nie świr Pan Gates i banda złodziei jemu podobna. Jeżeli my na szantaż i karanie więzieniem i karami finansowymi nie zareagujemy STANOWCZO i AGRESYWNIE to będą nas szantażować co jakiś czas i uprawiać swoje BEZPRAWIE!

Żaden COVID-19 nie zabija jak nam tutaj podają meinstremowe media telewizyjne. A jak umierają to w śladowych ilościach. Umierają ludzie z powodu zamkniętej służby zdrowia. Ludzie się nie mogą dostać do lekarzy i szpitali. I takich ludzi się celowo morduje. A nie że " COVID ZABIJA " Robi się celową panikę i strach po to żeby ludźmi łatwiej było manipulować i zastraszać w celach polityczno globalnych - RESETU ŚWIATA przez najbogatszych PSYCHIATRYCZNYCH ludzi świata. Oni powinni być ścigani, i aresztowani. Bo to do czego zmierzają jest ZBRODNIĄ NA LUDZKOŚCI. W ich " NOWYM ŚWIECIE" tak bardzo dla nas DOBRYM klasa biedna i średnia się nie liczy. Mają być tylko najbogatsi a reszta niewolnikami zależnymi od Pana który będzie rządził światem. I o tym głośno mówmy , a nie cisza i wszyscy cicho siedzą. Czas wreszcie rzeczy nazywać po imieniu. To samo dotyczy SPISU POWSZECHNEGO LUDZI. Kogo to k...... obchodzi z kim ja mieszkam i śpię, kogo to obchodzi sprawy rodzinne i małżeńskie, skrajnie prywatne? Może jeszcze wyspowiadać się mam o której [wulgaryzm] i kobietę pisówam?! Do takich absurdów BEZCZELNE ŚWINIAKI ludzi zmuszają UWAGA! pod groźbą kary do 5.000 zł. haha . To tak ma DEMOKRACJA wyglądać? Bo ja tu REŻIM widzę. Nie masz prawa powiedzieć NIE, bo zaraz straszą karą finansową lub pozbawieniem wolności! Przepraszam bardzo , ale o swoim życiu i zdrowiu będę decydował JA. A nie za przeproszeniem jakaś globalno urzędnicza KUNDLERIA.

===============================

KONSTYTUCJA RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ

Artykuł 39 :

ZASADA WOLNOŚCI OD EKSPERYMENTÓW

Nikt nie może być poddany eksperymentom naukowym, w tym medycznym , bez dobrowolnie wyrażonej zgody.

I VICEWERSA! :)

Jesteśmy na PRAWIE, i oni nas mogą pocałować głęboko w pupę, że tak delikatnie się wyrażę.

I tym OPTYMISTYCZNYM akcentem zakończę swój gorzki wykład komentacyjny całej prawdy. :) :) :) :* :* :*

Wróć na i.pl Portal i.pl