Zakończyła się przerwa zimowa na kontraktach Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, a to oznacza, że wykonawcy wracają na place budowy, między innymi obwodnicy Myśliny.
- Pomimo przerwy zimowej, oczywiście w miarę możliwości, wykonywano prace, na które pozwalały warunki pogodowe - mówi Agata Anduszewska z opolskiego oddziału GDDKiA.
Kontynuowane są roboty związane z wznoszeniem nasypów w ciągu głównym obwodnicy. Prowadzona jest też budowa dróg objazdowych stanowiących dojazd do nieruchomości zlokalizowanych wzdłuż obwodnicy.
Drogowcy wykonują też ostatnie roboty związane z przebudową sieci telekomunikacyjnych i elektroenergetycznych. Zabetonowano też płytę pomostu wiaduktu nad linią kolejową.
Budowa obwodnicy Myśliny w ciągu drogi krajowej nr 46 (powiat oleski, gmina Dobrodzień) ma zakończyć się w październiku tego roku. Umowę na realizację robót podpisano 22 czerwca 2018 roku.
W ramach prac wykonana zostanie trasa o nawierzchni bitumicznej, jednojezdniowa, z dwoma pasami ruchu (każdy w przeciwnym kierunku), jeden wiadukt i dwa przejazdy gospodarcze.
Obwodnica będzie miała 3,1 km długości.
Budowa nowego odcinka drogi z dala od terenów zabudowanych, o parametrach zgodnych z obowiązującymi warunkami technicznymi, zapewni komfort ruchu tranzytowego i w znaczny sposób skróci czas podróżujących na trasie relacji Opole – Częstochowa.
Realizacja inwestycji umożliwi również skomunikowanie z terenami inwestycyjnymi.
Koszt prac to ponad 40 mln zł.
Zwierzęta na drodze - jak uniknąć wypadku?