Odwołane operacje i gigantyczne kolejki do specjalistów we Wrocławiu. Lekarze rezydenci szykują akcję tuż przed wyborami

Andrzej Zwoliński
Fot. Tomasz Ho£Od / Polska Press
Lekarze rezydenci razem z Ogólnopolskim Związkiem Zawodowym Lekarzy, wzywają do przyłączenia się do protestu pod hasłem „Akcja Zdrowa Praca”. Mówią o mocnym uderzeniu tuż przed wyborami.

- My tak naprawdę protestujemy od 2017 roku, ale rzeczywiście po raz kolejny, w bardzo widoczny i mocny sposób, chcemy zawalczyć o nasze postulaty – mówi nam Bartosz Fiałek, lekarz rezydent i jeden z liderów Ogólnopolskiego Związku Zawodowego Lekarzy.

Namawiają lekarzy rezydentów w całym kraju do ograniczenia czasu pracy do maksymalnie 48 godzin tygodniowo i wypowiadania klauzul opt-out, czyli rezygnacji z dodatkowych dyżurów. - Namawiamy do wypowiadania klauzul do końca sierpnia i w rezultacie do rezygnacji z dodatkowych zajęć od 1 października – wyjaśnia Fiałek. Jak podkreśla, protest ma być formą sprzeciwu wobec stanu opieki zdrowotnej w Polsce oraz braku realizacji porozumienia zawartego pomiędzy Rządem a lekarzami w lutym 2018 roku. - Nie chcemy dalej swoją pracą ponad siły ukrywać dramatycznej sytuacji kadrowej i finansowej publicznych szpitali. Nie możemy zgadzać się na zagrażający pacjentowi i nam system - argumentują lekarze rezydenci i jak podkreślają, nie chodzi im wcale o kolejne podwyżki dla siebie. - Nasze postulaty pozostają niezmienne – mówi nam Bartosz Fiałek z OZZL. Cały czas domagają się zwiększenia nakładów na ochronę zdrowia do 6,8 proc. PKB w przeciągu trzech lat, zwiększenia liczby personelu w placówkach i skrócenia kolejek do lekarzy specjalistów.

Protest uderzy w pacjentów. We Wrocławiu może dojść do paraliżu największych szpitali

Jak szacują sami rezydenci – w służbie zdrowia w całym kraju - pracuje ich około 20 tysięcy, z czego około 1,5 tysiąca na Dolnym Śląsku. W naszym regionie, przystąpienie do protestu „Akcja Zdrowa Praca” zadeklarowało już ponad 70 proc. lekarzy rezydentów, a jak powiedział nam Bartosz Fiałek z OZZL, z pewnością będzie ich jeszcze więcej. Wypowiedzenie przez nich klauzuli opt-out, oznacza dla zarządzających szpitalami od października przede wszystkim brak lekarzy na dyżurach i przy stołach operacyjnych. W przypadku Wrocławia mowa nawet o ponad pół tysiącu lekarzy.

- Mamy nadzieję, że strony dojdą do porozumienia i nie do dojdzie do protestów, bo zakładnikami sporu będą pacjenci – mówi nam Barbara Korzeniowska, zastępca dyrektora ds. lecznictwa otwartego w Uniwersyteckim Szpitalu Klinicznym we Wrocławiu. - Jeśli jednak lekarze rezydenci wypowiedzą klauzule opt–out dołożymy wszelkich starań, by zapewnić ciągłość świadczeń - przekonuje.
To może okazać się jednak bardzo trudne, bo w placówce przy Borowskiej pracuje 453 rezydentów, co stanowi ponad 40 proc. wszystkich zatrudnionych tam lekarzy. Podobnie wygląda sytuacja w innych szpitalach w stolicy Dolnego Śląska, tam też znaczącą część personelu stanowią lekarze rezydenci.

Uderzenie przed wyborami wcale nie przypadkowe

Na pytanie, czy nie obawiają się zarzutów o zorganizowanie protestu tuż przed jesiennymi wyborami, lekarze mówią wprost, że wcześniejsze akcje organizowali tak, by nie nakładały się na kampanie wyborcze i by nie być posądzanym o motywy polityczne. Tak było w 2017 roku, a także w tym, kiedy z rozpoczęciem swojej wiosennej akcji czekali, aż odbędą się wybory do Parlamentu Europejskiego. - Dla nas nie jest istotne, kto rządzi. Czy będzie to Platforma Obywatelska i Grzegorz Schetyna, czy jest to PiS i Jarosław Kaczyński, my walczymy o uzdrowienie i usprawnienie służby zdrowia, niezależnie, kto jest u władzy – przekonuje Bartosz Fiałek, lekarz rezydent z OZZL i dodaje: - Gdy studiowałem, rządziła Platforma i PSL, gdy rozpoczynałem pracę, rządziło PiS, a przez te lata praktycznie nic się nie zmieniło. Moje poglądy nie mają tu żadnego znaczenia.

Przypomnijmy, że lekarze rezydenci protestują już od 2 października 2017 roku. Początkowo prowadzili protest głodowy, jednak z czasem zdecydowali o zmianie formy sprzeciwu wobec sytuacji w ochronie zdrowia. Od dwóch lat ich główna formą nacisku jest właśnie wypowiadanie klauzul opt-out.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Archeologiczna Wiosna Biskupin (Żnin)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Odwołane operacje i gigantyczne kolejki do specjalistów we Wrocławiu. Lekarze rezydenci szykują akcję tuż przed wyborami - Gazeta Wrocławska

Komentarze 134

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Z
Zorientowany w temacie
2019-08-09T09:25:23 02:00, Zorientowany w temacie:

Witam Wszystkich,

Nie wieżę że Lekarzą zależy na Pacietach. Pacietów mają gdzieś liczy się tylko kasa i ich wygoda.

Mam bardzo dużo teraz do czynienia z kadrom medyczną moja Dziewczyna jest Lekarzem z Ukrainy i również skończyła studia pielęgniarskie w Polsce, nostryfikowała właśnie Dyplom. To była jakaś męka!!! straszenie utrudniają życie, blokowali ja od samego początku maksymalnie jak to tylko możliwe. Już na UJ w Krakowie rozpatrzenie dokumentów w dziekanacie trwało 6 miesięcy MASAKRA, później egzaminy, oczywiście termin egzaminu Uczelnia niezgodnie z prawem zawaliła o pół roku wydłużyli nikt nie poniósł odpowiedzialności. Teraz wydaje Izba Lekarska w Krakowie Prawo Wykonywania Zawodu już dwa miesiące i już 3 razy Pani sekretarka umawiała się na wydanie dokymetu i za każdym razem było tak że albo nie ma kto podpisać albo ktoś się pomylił w dokumencie w Izbie Lekarskiej i nie może wydać w terminie na który się umawia sekretarka. I nie potrafi sekretarka zadzwonić i poinformować że jest nie gotowy dokumet. Mało tego zapytaliśmy sekretarki w Izbie Lekarskiej w Krakowie czy można zacząć staż wcześniej niż w październiku, Pani odpowiedział tak ,proszę szybko wysłać prośbę do Minister Zdrowia o wcześniejsze przystąpienie na staż i my szbko od piszemy że się zgadamy, między czasie Pani sekretarka po prosiła pójść i załatwić ze szpitalem zgodę że przyjmie na staż. Pismo do Ministra Zdrowia o wcześniejsze przyjęcie na staż zostało złożone w czerwcu Odpowiedź Ministra Zdrowia "nie wyraża zgody na rozpoczęcie przez Panią stażu podyplomowego w innym terminie niż w 3 ust.3 ww. rozporządzenia z powodu negatywnej opinii Okręgowej Rady Lekarskiej w Krakowie" powód że nie zdążą z dokumentami do września a w październiku jest nabór planowy więc we wrześniu już nie można przystąpić na wcześniejszy staż . Więc widać jaka jest PATOLOGIA!!! Brakuje Lekarzy są gigantyczne kolejki ale tak naprawdę to JEST Kasta Lekarz którym zależy żeby były kolejki i klienci w kolejkach i mniejsza Konkurecja w środowisku Lekarzy. Na Pacietach nie zależy Lekarzą bo by nie było takich Patologicznych Przykładów...

2019-08-11T12:08:19 02:00, Gość:

Dziwisz się, że robią problemy z nostryfikacją? Chyba nie znasz realiów studiów medycznych za naszą wschodnią granicą. Powiesz, że pewnie twoja dziewczyna studiowała, uczyła się i zdawała normalne egzaminy. Prawda jest taka, że jak komuś zależy na ukończeniu studiów a nie ma do tego predyspozycji to jedzie tam studiować, za kilkaset dolarów można tam sobie pomóc z trudniejszymi przedmiotami. Niestety tacy "lekarze" nie zdają w Polsce LEP.

Nakłady na służbę zdrowia są za małe, wydajemy 4,8% PKB. Bliski nam kraj a do tego trochę bogatszy od nas, Czechy, wydają 7,2%. Niemcy wydają ponad 10%. Czego się możemy spodziewać kiedy pieniędzy jest za mało?

Miesiąc temu byłem pacjentem szpitala, zauważyłem, że tak jak w każdym zawodzie są lekarze, w uproszczeniu, dobrzy i źli.

Zauważyłem też, że pielęgniarek jest za mało. W nocy na oddziale chirurgicznym na około 50 łóżek była jedna pielęgniarka i jeden ratownik medyczny.

Przypomnę ci tylko, że po protestach rezydentów w 2017 roku rząd zobowiązał się do zwiększenia nakładów na zdrowie do 2024 do 6%. Niestety, okazało się, że te zobowiązania nie są dotrzymywane.

Widzę że nie czytasz ze zrozumieniem!!! Poznałem system Polski i poznałem system Ukraiński. Ty mówisz ze można skończyć studia na Ukrainie za parę dolarów i nic Nie Umieć może Ty tak ukończyłeś Studia w Polsce. Moja Dziewczyna jest Ukrainką i była jedną z najlepszych studentów i uczyła się mało tego była w różnych Europejskich Krajach na Stażu. Oprócz tego pracowała na Ukrainie jako Lekarz 4 lata ma bardzo duże Doświadczenie. Studia Pielęgniarskie tylko po to kończyła w Polsce żeby dobrze posługiwać się językiem Polskim. I jest terza załamana co się dzieje w Polsce ktora jest w UE... w przyszłości chce napisać w Polsce prace doktorskie i książkę...

G
Gość
2019-08-08T19:17:12 02:00, Gość:

A moze w koncu to MY PACJENCI zawalczymy o NASZE PRAWA!!! Moze wystapimy do rzadu z petycja zeby lekarz wyksztalcony z NASZYCH, PACJENTOW podatkow w koncu zwracal pieniadze za studia kiedy wyjezdza za granice, albo niech zostawia bezzwrotna kaucje w razie pozostania za granica. Albo niech odpracuje (z odsetkami) studia w Polsce. Jak dlugo jeszcze bedziemy placic na wyksztalcenie lekarzy Anglikom, Francuzom, Niemcom itd.... Lekarze moga to my pacjenci tez mozemy. Juz najwyzszy czas. Nie ma lekarzy nie ma pielegniarek... Bo sa za granica.

2019-08-08T20:00:38 02:00, Gość:

Zapraszamy na bezplatne studia medyczne WSZYSTKICH

2019-08-08T22:34:27 02:00, Mieszk.:

Wielkie rzeczy. Koszt studiów lekarskich to średniej klasy mieszkanie. Rodzina im zasponsoruje albo wezmą kredyt w banku i tyle ich zobaczymy. Dlaczego nie walczycie Pacjenci o swoje prawa u dentysty, tylko bierzecie kredyt w banku , żeby ratować zęby.

2019-08-09T02:51:42 02:00, Gość:

To niech im rodzina zasponsoruje i niech biora kredyt. Pieniadze za ich wyksztalcenie zostana w Polsce i bedą dla następnych, ktorzy zostaną, a nie cały czas ma płacić podatnik.

2019-08-09T09:03:52 02:00, Gość:

tak, a za 500 plus dlaczego ma płacić podatnik? żeby karyna i seba mieli za co pić? chyba lepiej zapłacić za studia dla przyszłych lekarzy, szczególnie że wszystkie studia dzienne są BEZPŁATNE, to dlaczego z tymi jednymi, wyjątkowymi miałoby być nagle inaczej?

2019-08-12T15:21:18 02:00, Gość:

Posluchaj, wszyscy skladamy sie na 500 tak jak i na twoje leczenie i twojej rodziny, na drogi po ktorych jezdzisz i to jest zupelnie cos innego. Dzieci z 500 pojda do lepszych szkol i beda pracowaly na TWOJA emeryture. Natomiast lekarz to zawod specjalny i decydujac sie na taki musi wiedziec ze ma misje do spelnienia za wcale niemala kase. Nie znam biednego lekarza. Ale nie po to ich ksztalcimy zeby leczyli np. Niemcow. To moze polikwidujmy w Polsce wszystkie uczelnie medyczne. Sciagnijmy niemieckich, angielskich Francuskich , ukrainskich lekarzy i zobaczysz jak szybko sie uspokoja jak beda mieli konkurencje i befa musieli studiowac za granica zeby zostac lekarzem. Nas juz bedzie mial kto leczyc. Nie mam zamiaru placic na studia lekarzy ktorzy nie beda mnie leczyli. Niech sobie studiuja np. w Niemczech skoro lecza Niemcow. .

Ale brednie. To samo można powiedzieć o programistach, biotechnologach itd. Skoro zrobią studia i wyjadą to albo zamknijmy uczelnie wyższe albo niech podpisują cyrografy na 20 lat bezpłatnej pracy. Coś mi to przypomina, o ile mnie pamięć nie myli to już raz wdrożyliśmy takie pomysły w życie. Chyba wszyscy wiemy jak się to skończyło.

G
Gość
2019-08-08T19:17:12 02:00, Gość:

A moze w koncu to MY PACJENCI zawalczymy o NASZE PRAWA!!! Moze wystapimy do rzadu z petycja zeby lekarz wyksztalcony z NASZYCH, PACJENTOW podatkow w koncu zwracal pieniadze za studia kiedy wyjezdza za granice, albo niech zostawia bezzwrotna kaucje w razie pozostania za granica. Albo niech odpracuje (z odsetkami) studia w Polsce. Jak dlugo jeszcze bedziemy placic na wyksztalcenie lekarzy Anglikom, Francuzom, Niemcom itd.... Lekarze moga to my pacjenci tez mozemy. Juz najwyzszy czas. Nie ma lekarzy nie ma pielegniarek... Bo sa za granica.

2019-08-08T20:00:38 02:00, Gość:

Zapraszamy na bezplatne studia medyczne WSZYSTKICH

2019-08-08T22:34:27 02:00, Mieszk.:

Wielkie rzeczy. Koszt studiów lekarskich to średniej klasy mieszkanie. Rodzina im zasponsoruje albo wezmą kredyt w banku i tyle ich zobaczymy. Dlaczego nie walczycie Pacjenci o swoje prawa u dentysty, tylko bierzecie kredyt w banku , żeby ratować zęby.

2019-08-09T02:51:42 02:00, Gość:

To niech im rodzina zasponsoruje i niech biora kredyt. Pieniadze za ich wyksztalcenie zostana w Polsce i bedą dla następnych, ktorzy zostaną, a nie cały czas ma płacić podatnik.

2019-08-09T09:03:52 02:00, Gość:

tak, a za 500 plus dlaczego ma płacić podatnik? żeby karyna i seba mieli za co pić? chyba lepiej zapłacić za studia dla przyszłych lekarzy, szczególnie że wszystkie studia dzienne są BEZPŁATNE, to dlaczego z tymi jednymi, wyjątkowymi miałoby być nagle inaczej?

Posluchaj, wszyscy skladamy sie na 500 tak jak i na twoje leczenie i twojej rodziny, na drogi po ktorych jezdzisz i to jest zupelnie cos innego. Dzieci z 500 pojda do lepszych szkol i beda pracowaly na TWOJA emeryture. Natomiast lekarz to zawod specjalny i decydujac sie na taki musi wiedziec ze ma misje do spelnienia za wcale niemala kase. Nie znam biednego lekarza. Ale nie po to ich ksztalcimy zeby leczyli np. Niemcow. To moze polikwidujmy w Polsce wszystkie uczelnie medyczne. Sciagnijmy niemieckich, angielskich Francuskich , ukrainskich lekarzy i zobaczysz jak szybko sie uspokoja jak beda mieli konkurencje i befa musieli studiowac za granica zeby zostac lekarzem. Nas juz bedzie mial kto leczyc. Nie mam zamiaru placic na studia lekarzy ktorzy nie beda mnie leczyli. Niech sobie studiuja np. w Niemczech skoro lecza Niemcow. .

G
Gość
2019-08-09T19:22:39 02:00, Gość:

Dlaczego tylko lekarze mają płacić za swoje studia, niech wszyscy płacą. Ile osób kończy bezpłatne studia i nie pracuje w swoim zawodzie.

Ale pracuje w Polsce i tutaj placi podatki.

G
Gość
2019-08-08T18:40:29 02:00, chory:

lekarze to nieroby i lenie

Faktycznie, 70-80h pracy tygodniowo to nieroby i lenie, a Ty ile godzin tygodniowo pracujesz?

G
Gość
2019-08-09T09:25:23 02:00, Zorientowany w temacie:

Witam Wszystkich,

Nie wieżę że Lekarzą zależy na Pacietach. Pacietów mają gdzieś liczy się tylko kasa i ich wygoda.

Mam bardzo dużo teraz do czynienia z kadrom medyczną moja Dziewczyna jest Lekarzem z Ukrainy i również skończyła studia pielęgniarskie w Polsce, nostryfikowała właśnie Dyplom. To była jakaś męka!!! straszenie utrudniają życie, blokowali ja od samego początku maksymalnie jak to tylko możliwe. Już na UJ w Krakowie rozpatrzenie dokumentów w dziekanacie trwało 6 miesięcy MASAKRA, później egzaminy, oczywiście termin egzaminu Uczelnia niezgodnie z prawem zawaliła o pół roku wydłużyli nikt nie poniósł odpowiedzialności. Teraz wydaje Izba Lekarska w Krakowie Prawo Wykonywania Zawodu już dwa miesiące i już 3 razy Pani sekretarka umawiała się na wydanie dokymetu i za każdym razem było tak że albo nie ma kto podpisać albo ktoś się pomylił w dokumencie w Izbie Lekarskiej i nie może wydać w terminie na który się umawia sekretarka. I nie potrafi sekretarka zadzwonić i poinformować że jest nie gotowy dokumet. Mało tego zapytaliśmy sekretarki w Izbie Lekarskiej w Krakowie czy można zacząć staż wcześniej niż w październiku, Pani odpowiedział tak ,proszę szybko wysłać prośbę do Minister Zdrowia o wcześniejsze przystąpienie na staż i my szbko od piszemy że się zgadamy, między czasie Pani sekretarka po prosiła pójść i załatwić ze szpitalem zgodę że przyjmie na staż. Pismo do Ministra Zdrowia o wcześniejsze przyjęcie na staż zostało złożone w czerwcu Odpowiedź Ministra Zdrowia "nie wyraża zgody na rozpoczęcie przez Panią stażu podyplomowego w innym terminie niż w 3 ust.3 ww. rozporządzenia z powodu negatywnej opinii Okręgowej Rady Lekarskiej w Krakowie" powód że nie zdążą z dokumentami do września a w październiku jest nabór planowy więc we wrześniu już nie można przystąpić na wcześniejszy staż . Więc widać jaka jest PATOLOGIA!!! Brakuje Lekarzy są gigantyczne kolejki ale tak naprawdę to JEST Kasta Lekarz którym zależy żeby były kolejki i klienci w kolejkach i mniejsza Konkurecja w środowisku Lekarzy. Na Pacietach nie zależy Lekarzą bo by nie było takich Patologicznych Przykładów...

Dziwisz się, że robią problemy z nostryfikacją? Chyba nie znasz realiów studiów medycznych za naszą wschodnią granicą. Powiesz, że pewnie twoja dziewczyna studiowała, uczyła się i zdawała normalne egzaminy. Prawda jest taka, że jak komuś zależy na ukończeniu studiów a nie ma do tego predyspozycji to jedzie tam studiować, za kilkaset dolarów można tam sobie pomóc z trudniejszymi przedmiotami. Niestety tacy "lekarze" nie zdają w Polsce LEP.

Nakłady na służbę zdrowia są za małe, wydajemy 4,8% PKB. Bliski nam kraj a do tego trochę bogatszy od nas, Czechy, wydają 7,2%. Niemcy wydają ponad 10%. Czego się możemy spodziewać kiedy pieniędzy jest za mało?

Miesiąc temu byłem pacjentem szpitala, zauważyłem, że tak jak w każdym zawodzie są lekarze, w uproszczeniu, dobrzy i źli.

Zauważyłem też, że pielęgniarek jest za mało. W nocy na oddziale chirurgicznym na około 50 łóżek była jedna pielęgniarka i jeden ratownik medyczny.

Przypomnę ci tylko, że po protestach rezydentów w 2017 roku rząd zobowiązał się do zwiększenia nakładów na zdrowie do 2024 do 6%. Niestety, okazało się, że te zobowiązania nie są dotrzymywane.

G
Gość
2019-08-08T13:32:15 02:00, Gość:

Zarabiają dużo, wożą się drogimi samochodami a w głowach im się przewraca z pazerności. No i teraz kosztem cierpiących pacjentów będą fochy i roszczenia pokazywać, a przychodzi co do czego to duża część lekarzy okazuje się być niedouczonymi, aroganckimi i chamskimi konowałami ze słomą w butach. Bywa tak, że przez parę lat ludzie biegają od lekarza do lekarza a ci g4monie nie potrafią prawidłowo zdiagnozować co dolega. Za działanie na szkodę pacjentów powinno się w ramach prawomocnego wyroku siadać na twarzy takim mendom traktujących pacjentów jak śmieci.

2019-08-09T19:07:03 02:00, Gość:

Nie wiedziałem, ze praca poniżej 50 godz/tydz. to fochy :))

2019-08-10T18:52:45 02:00, Gość:

Zgadzam się solidnych uczciwych i z powołania lekarzy jest mało i oni na pewno nie będą brać udziału w strajku który jest organizowany poto żeby zrobić zawieruchę przeciwko obecnej władzy

Widać, że nie umiesz czytać ze zrozumieniem. Lekarze po prostu tak jak ty będą pracować do 48h/na tydzień.

Zachowujesz się jak typowy polak. Zazdrościsz innym i uważasz, że to niesprawiedliwe żeby ktoś zarabiał więcej niż ty.

Zasady są proste, jeżeli brakuje pracowników w jakimś zawodzie to rosną pensje tej grupy zawodowej. Ja nie mam pretensji do operatorów sprzętu budującego drogi, że zarabiają dobrze.

Niektórzy moi znajomi zazdroszczą mi zarobków, oczywiście nikt nie powie mi tego wprost, nie zauważają też tego, że pracuję więcej od nich. Widzą tylko to, że dostaję co miesiąc 12 tys zł.

G
Gość
2019-08-08T13:32:15 02:00, Gość:

Zarabiają dużo, wożą się drogimi samochodami a w głowach im się przewraca z pazerności. No i teraz kosztem cierpiących pacjentów będą fochy i roszczenia pokazywać, a przychodzi co do czego to duża część lekarzy okazuje się być niedouczonymi, aroganckimi i chamskimi konowałami ze słomą w butach. Bywa tak, że przez parę lat ludzie biegają od lekarza do lekarza a ci g4monie nie potrafią prawidłowo zdiagnozować co dolega. Za działanie na szkodę pacjentów powinno się w ramach prawomocnego wyroku siadać na twarzy takim mendom traktujących pacjentów jak śmieci.

2019-08-09T19:07:03 02:00, Gość:

Nie wiedziałem, ze praca poniżej 50 godz/tydz. to fochy :))

Zgadzam się solidnych uczciwych i z powołania lekarzy jest mało i oni na pewno nie będą brać udziału w strajku który jest organizowany poto żeby zrobić zawieruchę przeciwko obecnej władzy

G
Gość
Dlaczego tylko lekarze mają płacić za swoje studia, niech wszyscy płacą. Ile osób kończy bezpłatne studia i nie pracuje w swoim zawodzie.
G
Gość
2019-08-08T13:32:15 02:00, Gość:

Zarabiają dużo, wożą się drogimi samochodami a w głowach im się przewraca z pazerności. No i teraz kosztem cierpiących pacjentów będą fochy i roszczenia pokazywać, a przychodzi co do czego to duża część lekarzy okazuje się być niedouczonymi, aroganckimi i chamskimi konowałami ze słomą w butach. Bywa tak, że przez parę lat ludzie biegają od lekarza do lekarza a ci g4monie nie potrafią prawidłowo zdiagnozować co dolega. Za działanie na szkodę pacjentów powinno się w ramach prawomocnego wyroku siadać na twarzy takim mendom traktujących pacjentów jak śmieci.

Nie wiedziałem, ze praca poniżej 50 godz/tydz. to fochy :))

G
Gość
2019-08-08T17:34:05 02:00, yyy:

wszystkie szpitale powinny wypowiedzieć umowy na prowadzenie specjalizacji i nie podpisywać ich tak długo aż ministerstwo nie wprowadzi zasad odpracowania - i to w miejscu i placówce gdzie lekarzy potrzeba a nie tam gdzie się podoba i się chce; i zobaczymy gdzie specjalizację zrobią .... skończą się protesty a właściwie zabawa w kotka i myszkę - każdego roku to samo - to już staje się nudne ... i niby w imię dobra pacjenta i tego pseudosystemu a tak naprawdę chodzi tylko o podwyżki wynagrodzeń

A jak szpitale z akredytacja na prowadzenie specjalizacji sobie poradzą bez połowy pracowników ( na dodatek darmowych, bo pensje rezydentów opłaca ministerstwo)? A rezydent nie siedzi i się nie uczy, tylko pracuje, jak każdy inny lekarz, bo ma pełne prawo wykonywania zawodu. Nie może tylko samodzielnie wykonywać niektórych procedur.

S
Stop ludzkiej głupocie
Patologiczne komentarze, strajkują, bo chcą tu zostać, żaden rząd, ani PO ani PiS nie interesuje się Polakami. To są ludzie o bardzo niskim poczuciu społecznym. Liczy się kasa, władza dla władzy i ustawienie rodziny. Niestety jest na to przyzwolenie społeczne, co ilustrują wybory parlamentarne. Dopóki nie zmieni się mentalność Polaków, to będzie trwał ten polityczny cyrk, a my będziemy umierać w kolejkach do lekarzy specjalistów z głodowymi pensjami i emeryturami. Masa wykształconych ludzi głosuje na POPiS, zastanawiam się po co było marnować całe lata na studiowanie, skoro myśleć i liczyć się nie nauczyli.
27l krwi to szlachetne
MEN** orłowskie, oddajcie mi Tatę, którego nie leczyliście, a oddaliście do domu żeby umierał. Uśś S***mon do ciebie i spółki to mówię, neurolodzy z koziej d***!
Z
Zorientowany w temacie
Witam Wszystkich,

Nie wieżę że Lekarzą zależy na Pacietach. Pacietów mają gdzieś liczy się tylko kasa i ich wygoda.

Mam bardzo dużo teraz do czynienia z kadrom medyczną moja Dziewczyna jest Lekarzem z Ukrainy i również skończyła studia pielęgniarskie w Polsce, nostryfikowała właśnie Dyplom. To była jakaś męka!!! straszenie utrudniają życie, blokowali ja od samego początku maksymalnie jak to tylko możliwe. Już na UJ w Krakowie rozpatrzenie dokumentów w dziekanacie trwało 6 miesięcy MASAKRA, później egzaminy, oczywiście termin egzaminu Uczelnia niezgodnie z prawem zawaliła o pół roku wydłużyli nikt nie poniósł odpowiedzialności. Teraz wydaje Izba Lekarska w Krakowie Prawo Wykonywania Zawodu już dwa miesiące i już 3 razy Pani sekretarka umawiała się na wydanie dokymetu i za każdym razem było tak że albo nie ma kto podpisać albo ktoś się pomylił w dokumencie w Izbie Lekarskiej i nie może wydać w terminie na który się umawia sekretarka. I nie potrafi sekretarka zadzwonić i poinformować że jest nie gotowy dokumet. Mało tego zapytaliśmy sekretarki w Izbie Lekarskiej w Krakowie czy można zacząć staż wcześniej niż w październiku, Pani odpowiedział tak ,proszę szybko wysłać prośbę do Minister Zdrowia o wcześniejsze przystąpienie na staż i my szbko od piszemy że się zgadamy, między czasie Pani sekretarka po prosiła pójść i załatwić ze szpitalem zgodę że przyjmie na staż. Pismo do Ministra Zdrowia o wcześniejsze przyjęcie na staż zostało złożone w czerwcu Odpowiedź Ministra Zdrowia "nie wyraża zgody na rozpoczęcie przez Panią stażu podyplomowego w innym terminie niż w 3 ust.3 ww. rozporządzenia z powodu negatywnej opinii Okręgowej Rady Lekarskiej w Krakowie" powód że nie zdążą z dokumentami do września a w październiku jest nabór planowy więc we wrześniu już nie można przystąpić na wcześniejszy staż . Więc widać jaka jest PATOLOGIA!!! Brakuje Lekarzy są gigantyczne kolejki ale tak naprawdę to JEST Kasta Lekarz którym zależy żeby były kolejki i klienci w kolejkach i mniejsza Konkurecja w środowisku Lekarzy. Na Pacietach nie zależy Lekarzą bo by nie było takich Patologicznych Przykładów...
G
Gość
2019-08-08T19:17:12 02:00, Gość:

A moze w koncu to MY PACJENCI zawalczymy o NASZE PRAWA!!! Moze wystapimy do rzadu z petycja zeby lekarz wyksztalcony z NASZYCH, PACJENTOW podatkow w koncu zwracal pieniadze za studia kiedy wyjezdza za granice, albo niech zostawia bezzwrotna kaucje w razie pozostania za granica. Albo niech odpracuje (z odsetkami) studia w Polsce. Jak dlugo jeszcze bedziemy placic na wyksztalcenie lekarzy Anglikom, Francuzom, Niemcom itd.... Lekarze moga to my pacjenci tez mozemy. Juz najwyzszy czas. Nie ma lekarzy nie ma pielegniarek... Bo sa za granica.

2019-08-08T20:00:38 02:00, Gość:

Zapraszamy na bezplatne studia medyczne WSZYSTKICH

2019-08-08T22:34:27 02:00, Mieszk.:

Wielkie rzeczy. Koszt studiów lekarskich to średniej klasy mieszkanie. Rodzina im zasponsoruje albo wezmą kredyt w banku i tyle ich zobaczymy. Dlaczego nie walczycie Pacjenci o swoje prawa u dentysty, tylko bierzecie kredyt w banku , żeby ratować zęby.

2019-08-09T02:51:42 02:00, Gość:

To niech im rodzina zasponsoruje i niech biora kredyt. Pieniadze za ich wyksztalcenie zostana w Polsce i bedą dla następnych, ktorzy zostaną, a nie cały czas ma płacić podatnik.

tak, a za 500 plus dlaczego ma płacić podatnik? żeby karyna i seba mieli za co pić? chyba lepiej zapłacić za studia dla przyszłych lekarzy, szczególnie że wszystkie studia dzienne są BEZPŁATNE, to dlaczego z tymi jednymi, wyjątkowymi miałoby być nagle inaczej?

Wróć na i.pl Portal i.pl