Do XXV edycji Pucharu Tymbarku współorganizowanego z Polskim Związkiem Piłki Nożnej zgłosiło się ponad 13 tysięcy drużyn (aż o 14% więcej niż w zeszłym roku) ze wszystkich 380 powiatów w Polsce. Od marca uczennice i uczniowie w trzech kategoriach wiekowych rywalizowali na poziomie gminnym i powiatowym o awans do finałów wojewódzkich.
– W tym roku co trzecia szkoła podstawowa w Polsce zgłosiła drużyny do udziału w jubileuszowej edycji Pucharu Tymbarku. Jesteśmy niezwykle dumni, że z roku na rok turniej zwiększa swoją skalę, docierając do coraz większej liczby dzieci. Przed nami bardzo istotny etap turnieju – rywalizacja na etapie wojewódzkim – mamy nadzieję, że dla wszystkich finalistów będzie to niezwykła przygoda, która zostanie w ich pamięci nie tylko ze względu na rywalizację sportową, a przede wszystkim świetną zabawę
– mówi wiceprezes PZPN do spraw piłkarstwa amatorskiego, Adam Kaźmierczak.
Rozgrywki Pucharu Tymbarku to nie tylko radość z gry i sportowa pasja – to również trampolina do piłkarskiej kariery. Już od etapu finałów wojewódzkich zawodniczki i zawodnicy są uważnie obserwowani przez skautów PZPN i klubów piłkarskich. Ci, którzy się wyróżnią, mogą otrzymać powołanie na zgrupowania Akademii Młodych Orłów, a w dłuższej perspektywie – nawet do młodzieżowych reprezentacji Polski. To właśnie od Pucharu Tymbarku zaczynali choćby Ewa Pajor, Paulina Dudek, Weronika Zawistowska, Piotr Zieliński, Jakub Kiwior, Sebastian Szymański czy Krzysztof Piątek. Podobną drogę przebyło już ponad 80 reprezentantów i reprezentantek Polski.
Od 2007 roku sponsorem generalnym turnieju pozostje marka Tymbark.
– Marka Tymbark aktywnie zachęca dzieci do sportu i aktywnego spędzania czasu, będąc generalnym sponsorem Pucharu Tymbarku. Nie ma lepszej szkoły charakteru niż sport i nie ma lepszej szansy na początek sportowej pasji niż piłka nożna. Puchar Tymbarku dociera dziś do każdego powiatu. Jesteśmy dumni, że wspólnie z PZPN zbudowaliśmy projekt, który skutecznie aktywizuje szkoły podstawowe, promuje piłkę nożną wśród dziewczynek, daje szansę na odkrycie piłkarskiego talentu na miarę reprezentacji Polski i spełnia piłkarskie marzenia. Życzę wszystkim uczestnikom finałów wojewódzkich super zabawy i tego by turniej był dla nich początkiem sportowej przygody na całe życie
– oznajmia Krzysztof Pawiński, CEO Grupy Maspex, do której należy marka Tymbark.
Etap wojewódzki XXV edycji Pucharu Tymbarku zgromadzi na boiskach ponad 20 tysięcy dziewczynek i chłopców, czyli największe piłkarskie talenty do lat 8, 10 i 12 ze wszystkich województw i zostanie zainagurowany w województwie świętokrzyskim, gdzie 5 maja na boiska w Kielcach wybiegną piłkarki i piłkarze w kategorii U-12 oraz dziewczęta w kategorii U-8. Ostatnie zmagania etapu wojewódzkiego zaplanowano 23 maja w województwach opolskim i warmińsko-mazurskim.
W województwie mazowieckim finały odbędą się w Ośrodku Hutnika przy ulicy Marymonckiej 42 w Warszawie w poniedziałek 12 kwietnia piłkarek i piłkarzy w kategorii U-12, we wtorek 13 kwietnia dziewczynek i chłopców w kategorii U-10, a także w środę 14 kwietnia najmłodszych z kategorii U-8.
Jak co roku, w kategorii U-8 rywalizacja zakończy się na poziomie wojewódzkim, natomiast najlepsze drużyny U-10 i U-12 zagrają w czerwcu w Finale Ogólnopolskim rozgrywanym w Chorzowie, 6 czerwca przed meczem towarzyskim reprezentacji Polski z Mołdawią.
